Julklappar?
_99 Alla barn
  1. Karina m. Tove99, Maja01 & bebben v.27
    #1

    Julklappar?

    Tänkte jag skulle börja inhandla lite julklappar så att jag slipper handla allt sen i december. Det räcker med att vi måste ut i mellandagarna och inhandla födelsedagspresenter till Maja :-)
    Men problemet är att vi inte har så många idéer till Tove. Hon har inte så många önskningar själv och så verkar hon ha växt ifrån det där med leksaker. Det är väl Bratz och Barbie som är det enda i leksaksväg som hon gillar. Har ni några idéer? Vad ska ni ge era barn, både killar och tjejer? Funderar på att köpa en såndär joystick som det finns lite olika spel inbyggda i som man kopplar direkt till tv:n. Nån som har nån sån och vet om e är okej? Finns ju en del olika iof.
  2. 1
    Julklappar? Tänkte jag skulle börja inhandla lite julklappar så att jag slipper handla allt sen i december. Det räcker med att vi måste ut i mellandagarna och inhandla födelsedagspresenter till Maja :-)
    Men problemet är att vi inte har så många idéer till Tove. Hon har inte så många önskningar själv och så verkar hon ha växt ifrån det där med leksaker. Det är väl Bratz och Barbie som är det enda i leksaksväg som hon gillar. Har ni några idéer? Vad ska ni ge era barn, både killar och tjejer? Funderar på att köpa en såndär joystick som det finns lite olika spel inbyggda i som man kopplar direkt till tv:n. Nån som har nån sån och vet om e är okej? Finns ju en del olika iof.
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    Vi har ett sånt

    spel, fast inte joystick utan mer en spelkonsol. Anton fick det i julklapp förra året, och det är mycket populärt. Vi köpte det på Toys\'R\'Us för typ 79 kronor eller nåt. Det drar \"lite\" batterier iofs, men det har varit uppskattat både av sonen och mig. Det finns bilspel, rymdspel, tetrisliknande spel osv. Det finns nåt spel för alla.

    Har funderat på att köpa joystickspel också - de är ju så billiga, och när de uppskattas så pass av sonen känns det onödigt att dra på stort och köpa Playstation eller dylikt. Fast nu har han iofs börjat tjata om det... :/

    Särbon tycker att vi ska köpa X-box till sonen (hmmm, undrar varför... *s*), medan jag tycker att det känns för saftigt. Men själv har jag inga förslag, jag är lika rådvill som du. Har funderat lite smått på att utöka hans Geomag-samling (magneter i form av pinnar och kulor med plastskivor i olika storlekar och former), för det älskar han verkligen att leka med. Det kan ju faktiskt både pojkar och flickor uppskatta. :)
  4. 2
    Vi har ett sånt spel, fast inte joystick utan mer en spelkonsol. Anton fick det i julklapp förra året, och det är mycket populärt. Vi köpte det på Toys\'R\'Us för typ 79 kronor eller nåt. Det drar \"lite\" batterier iofs, men det har varit uppskattat både av sonen och mig. Det finns bilspel, rymdspel, tetrisliknande spel osv. Det finns nåt spel för alla.

    Har funderat på att köpa joystickspel också - de är ju så billiga, och när de uppskattas så pass av sonen känns det onödigt att dra på stort och köpa Playstation eller dylikt. Fast nu har han iofs börjat tjata om det... :/

    Särbon tycker att vi ska köpa X-box till sonen (hmmm, undrar varför... *s*), medan jag tycker att det känns för saftigt. Men själv har jag inga förslag, jag är lika rådvill som du. Har funderat lite smått på att utöka hans Geomag-samling (magneter i form av pinnar och kulor med plastskivor i olika storlekar och former), för det älskar han verkligen att leka med. Det kan ju faktiskt både pojkar och flickor uppskatta. :)
  5. LottaO
    #3

    Ja du,

    jag vet faktiskt inte. Inte till nån av grabbarna direkt....Elias gav vi en riktigpoppare (stereo) i födelsedagspresent. Det var en hit! *haha*

    Elias leker inte mycket, han heller just nu, iaf inte med leksaker. Joel har 1 miljon bliar och fordon, bilbanor, tågbanor ja gudarna vet vad. Kanske en egen bob....
  6. 3
    Ja du, jag vet faktiskt inte. Inte till nån av grabbarna direkt....Elias gav vi en riktigpoppare (stereo) i födelsedagspresent. Det var en hit! *haha*

    Elias leker inte mycket, han heller just nu, iaf inte med leksaker. Joel har 1 miljon bliar och fordon, bilbanor, tågbanor ja gudarna vet vad. Kanske en egen bob....
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Många ideer på julklappar...

    ...som inte är typiska leksaker:

    ---Mikroskop (ska vi köpa till Linn i år)
    ---Elektroniklåda (fick hon förra året)
    ---Jordglob (fick hon förra julen)
    ---Skateboard (har hon önskat sig i tre år)
    ---CDskivor med melodifestival musik
    ---Dom där lego-riddarna/robotarna (vad dom nu heter)
    ---Klätter steg till en vägg (om man har någonstans att sätta upp det, en het önskan från Linn)
    ---Barn-kokbok
    ---Basketkorg
    ---Nytt skrivbord och en mängd tillbehör... (vill damen oxå ha)

    Tja, det var några förslag.
  8. 4
    Många ideer på julklappar... ...som inte är typiska leksaker:

    ---Mikroskop (ska vi köpa till Linn i år)
    ---Elektroniklåda (fick hon förra året)
    ---Jordglob (fick hon förra julen)
    ---Skateboard (har hon önskat sig i tre år)
    ---CDskivor med melodifestival musik
    ---Dom där lego-riddarna/robotarna (vad dom nu heter)
    ---Klätter steg till en vägg (om man har någonstans att sätta upp det, en het önskan från Linn)
    ---Barn-kokbok
    ---Basketkorg
    ---Nytt skrivbord och en mängd tillbehör... (vill damen oxå ha)

    Tja, det var några förslag.
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5

    Jättesvårt

    Men Timmy har börjat spela ishockey och där finns ju en del att köpa som handskar osv. Det känns som lite nyttigare julklappar. I år tänker jag satsa på lite färre julklappar, hellre då lite dyrare. Timmy har så mycket leksaker så man kommer knappt in i hans rum!
  10. 5
    Jättesvårt Men Timmy har börjat spela ishockey och där finns ju en del att köpa som handskar osv. Det känns som lite nyttigare julklappar. I år tänker jag satsa på lite färre julklappar, hellre då lite dyrare. Timmy har så mycket leksaker så man kommer knappt in i hans rum!
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Mina pojkar

    önskar sig
    *En riktig fyrhjuling..*s*
    *Fotbollsspel som står på ben på golvet & det är stora handtag på pinnar man snurrar gubbarna med ...
    *Väckarklockor
    *Stjärnkikare
    *2 sitspulka
    *slalomskidor
  12. 6
    Mina pojkar önskar sig
    *En riktig fyrhjuling..*s*
    *Fotbollsspel som står på ben på golvet & det är stora handtag på pinnar man snurrar gubbarna med ...
    *Väckarklockor
    *Stjärnkikare
    *2 sitspulka
    *slalomskidor
  13. Eva-K
    #7

    Har nyss köpt!

    Passade på eftersom vi var till storstan bara vi föräldrar... Johan hade bara önskat olika Lego och Nintendo DS + spel, det här ligger \"på hemligt ställe\" numera: Lego Bionicle, Pokemonkortlek, pyjamas, vinterhandskar, Gameboyspel. Till släktingar har jag köpt barnkokbok, dataspel, färgpennor (både stor målarlåda och små \"specialare\" typ glitter, stämpel m.m.). Pysselböcker, broderi/handarbete, CD-musik kanske kan vara andra förslag?
  14. 7
    Har nyss köpt! Passade på eftersom vi var till storstan bara vi föräldrar... Johan hade bara önskat olika Lego och Nintendo DS + spel, det här ligger \"på hemligt ställe\" numera: Lego Bionicle, Pokemonkortlek, pyjamas, vinterhandskar, Gameboyspel. Till släktingar har jag köpt barnkokbok, dataspel, färgpennor (både stor målarlåda och små \"specialare\" typ glitter, stämpel m.m.). Pysselböcker, broderi/handarbete, CD-musik kanske kan vara andra förslag?
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Idéer finns

    men inget inhandlat än. Alexander och hans åttaåriga storasyster kommer att få varsin CD-freestyle, så de inte behöver slåss om vems tur det är att välja sagoband på kvällarna. Han kommer också att få gameboyspel samt om vi inte är försent ute; biljetter till melodifestivalen. (Syrran också förstås, men nu var det ju sexåringen vi snackade om ;-). Lite smågrejer blir det säkert också.
  16. 8
    Idéer finns men inget inhandlat än. Alexander och hans åttaåriga storasyster kommer att få varsin CD-freestyle, så de inte behöver slåss om vems tur det är att välja sagoband på kvällarna. Han kommer också att få gameboyspel samt om vi inte är försent ute; biljetter till melodifestivalen. (Syrran också förstås, men nu var det ju sexåringen vi snackade om ;-). Lite smågrejer blir det säkert också.
  17. Pochis
    #9

    Jo,ja..

    ...har faktiskt satt igång med julhandeln redan. Thomas e klar, svärmor är klar och barn står nu på tur.

    Joysticken du pratar om lät spännande? Vart hittar man den? Märke? Pris?

    Sen var jag inne på att köpa ett nytt \"rum\" åt dem från IKEA, tyvärr gick inte mannen med på det =( Men Liam kommer iaf få ett skåp och en hurts vet jag...

    Sen funderar jag ev på en liten bärbar dvd m skärm...Fast jag vet inte....

    Eller varsin tv till sina rum...men samtidigt vill man kanske ha dem i tvrummet...barnen alltså. Hmm...

    Som synes tar jag åxå tacksamt emot tips!
  18. 9
    Jo,ja.. ...har faktiskt satt igång med julhandeln redan. Thomas e klar, svärmor är klar och barn står nu på tur.

    Joysticken du pratar om lät spännande? Vart hittar man den? Märke? Pris?

    Sen var jag inne på att köpa ett nytt \"rum\" åt dem från IKEA, tyvärr gick inte mannen med på det =( Men Liam kommer iaf få ett skåp och en hurts vet jag...

    Sen funderar jag ev på en liten bärbar dvd m skärm...Fast jag vet inte....

    Eller varsin tv till sina rum...men samtidigt vill man kanske ha dem i tvrummet...barnen alltså. Hmm...

    Som synes tar jag åxå tacksamt emot tips!
  19. Karina m. Tove99, Maja01 & bebben v.27
    #10

    Den joysticken...

    som jag har sett finns på BR och Toys r´ us. De jag kollade på innehöll 5 olika spel. Fanns en med Disney spel, en med Spiderman och nån med blandade spel typ tetris. Tror alla de kostade 199:-, vilket inte jag tyckte var så farligt. Ialafall inte om man tänker på de \"riktiga\" tv-spelen :-)
  20. 10
    Den joysticken... som jag har sett finns på BR och Toys r´ us. De jag kollade på innehöll 5 olika spel. Fanns en med Disney spel, en med Spiderman och nån med blandade spel typ tetris. Tror alla de kostade 199:-, vilket inte jag tyckte var så farligt. Ialafall inte om man tänker på de \"riktiga\" tv-spelen :-)
  21. Henkes, Idas och Elinas mamma
    #11

    Jag är nästan färdig med barnens julklappar...

    ...jag gillar inte att trängas med folk, och jag bor precis vid Outleten i Barkarby och Toys R\'Us som har en förmåga att dra till sig mängder med folk!!! Så jag har passat på att handla lite på dagtid nu i oktober, när \"vanligt folk\" jobbar :-). (inte dumt att vara mammaledig...)
    Henke ska få en CD-spelare men den är faktiskt inte inköpt ännu. Sen fyndade jag lego när det var på 50 procent på Toy\'s R\'Us. En Riddarlegoborg får han med två askar lego tillbehör till denna. Samt en ask lego med en luftballong. Sen har jag köpt spelet Diamanten, DVD Monsters Inc och så ska han få en bok också.
    Ida är ingen barbietjej direkt, men en riktig danstjej så där har jag hittat danskläder till Barbie och DVD Nötknäpparen med mycket musik och dans. Hon älskar att pyssla så tre kartonger med pyssel får hon (pärlor, stämpeldynor och nåt sykit). Två faktaböcker med Rut och Knut och PC-spelet till.
    Lilla Elina 1,5 år får något enkelt, en boll, en legobil, kanske ett Briotåg (vi har hela banan men inget fungerande tåg), bok Busiga bebben och nån söt plastmugg med öron (har bara en).
    Av svärföräldrarna (som vi firar jul med) tänkte jag önska mig till barnen: längdskidor till Henke (Ida har), dunsockar (har de önskat sig), nåt bra PC-spel där de lär sig siffror och bokstäver, nån CD till Henkes nya CD-spelare. Har ni andra tips på bra CD-skivor och PC-spel kanske?
  22. 11
    Jag är nästan färdig med barnens julklappar... ...jag gillar inte att trängas med folk, och jag bor precis vid Outleten i Barkarby och Toys R\'Us som har en förmåga att dra till sig mängder med folk!!! Så jag har passat på att handla lite på dagtid nu i oktober, när \"vanligt folk\" jobbar :-). (inte dumt att vara mammaledig...)
    Henke ska få en CD-spelare men den är faktiskt inte inköpt ännu. Sen fyndade jag lego när det var på 50 procent på Toy\'s R\'Us. En Riddarlegoborg får han med två askar lego tillbehör till denna. Samt en ask lego med en luftballong. Sen har jag köpt spelet Diamanten, DVD Monsters Inc och så ska han få en bok också.
    Ida är ingen barbietjej direkt, men en riktig danstjej så där har jag hittat danskläder till Barbie och DVD Nötknäpparen med mycket musik och dans. Hon älskar att pyssla så tre kartonger med pyssel får hon (pärlor, stämpeldynor och nåt sykit). Två faktaböcker med Rut och Knut och PC-spelet till.
    Lilla Elina 1,5 år får något enkelt, en boll, en legobil, kanske ett Briotåg (vi har hela banan men inget fungerande tåg), bok Busiga bebben och nån söt plastmugg med öron (har bara en).
    Av svärföräldrarna (som vi firar jul med) tänkte jag önska mig till barnen: längdskidor till Henke (Ida har), dunsockar (har de önskat sig), nåt bra PC-spel där de lär sig siffror och bokstäver, nån CD till Henkes nya CD-spelare. Har ni andra tips på bra CD-skivor och PC-spel kanske?

Liknande trådar

  1. Julklappar
    By jullängtan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 15:30
  2. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  3. julklappar?
    By cogito in forum Medelålders 45+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 09:44
  4. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar