Vinterkläder!
_04/05 Vinterbarn
  1. Linda m Linnea02&Ida05
    #1

    Vinterkläder!

    Vad har ni köpt/ska köpa till era små? Overall eller 2 delat? Sitter och funderar på om inte 2 delat är bättre så man kan använda bara jackan om man ska till tex affären och tar bilen.
  2. 1
    Vinterkläder! Vad har ni köpt/ska köpa till era små? Overall eller 2 delat? Sitter och funderar på om inte 2 delat är bättre så man kan använda bara jackan om man ska till tex affären och tar bilen.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Jag har köpt

    både två delat och overall.
  4. 2
    Jag har köpt både två delat och overall.
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    Hade tvådelat....

    ....som tyvärr var för litet nu när jag plockade fram det så det har jag lagt in på tradera (helt oanvänt) och nu hittade jag bara overaller i affärerna så det var inget att välja på tyvärr! Men visst verkar tvådelat smartare om man, som du säger, ska bara in i bilen snabbt!
  6. 3
    Hade tvådelat.... ....som tyvärr var för litet nu när jag plockade fram det så det har jag lagt in på tradera (helt oanvänt) och nu hittade jag bara overaller i affärerna så det var inget att välja på tyvärr! Men visst verkar tvådelat smartare om man, som du säger, ska bara in i bilen snabbt!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Wilja

    har fått en overall av sin mormor!
    har nog nån jacka efter killarna som får duga åt fröken när det behövs. måste dock säga att jag alltid haft overall o tyckt att det funkat superbra. i bilen är vi alla lika påpälsade så jag har inte på värmen så mycket. har vi åkt långt så har vi stannat o klätt av oss lite då bilen fått upp värmen ordentligt.
    fast er bil kanske är varm (står i garage/har motorvärmare) o då kan det juh vara fiffgt med bara en jacka *funderar*
    nä, nu svammlar jag bara...
    hoppas du hittar nåra bra vinterkläder,
    kramar från oss
  8. 4
    Wilja har fått en overall av sin mormor!
    har nog nån jacka efter killarna som får duga åt fröken när det behövs. måste dock säga att jag alltid haft overall o tyckt att det funkat superbra. i bilen är vi alla lika påpälsade så jag har inte på värmen så mycket. har vi åkt långt så har vi stannat o klätt av oss lite då bilen fått upp värmen ordentligt.
    fast er bil kanske är varm (står i garage/har motorvärmare) o då kan det juh vara fiffgt med bara en jacka *funderar*
    nä, nu svammlar jag bara...
    hoppas du hittar nåra bra vinterkläder,
    kramar från oss
  9. Linn m. N-0110, R-0304 & J-0501
    #5

    Jag har för tillfället...

    två stycken \"vagnoveraller\", en i fleece och en lite tjockare fast i typ vanligt tyg. Alltså inget hon kan strutta runt i ute!

    Tänker köpa en overall i nåt tecmaterial, så att hon kan krypa runt och sitta i vilket väder det än blir. Men det köpet får nog vänta till nästa månad!! Har just lagt ut för de två storas vinteroveraller och usch vad pengar det går :0( Men det är kul iaf... även om det kostar!
  10. 5
    Jag har för tillfället... två stycken \"vagnoveraller\", en i fleece och en lite tjockare fast i typ vanligt tyg. Alltså inget hon kan strutta runt i ute!

    Tänker köpa en overall i nåt tecmaterial, så att hon kan krypa runt och sitta i vilket väder det än blir. Men det köpet får nog vänta till nästa månad!! Har just lagt ut för de två storas vinteroveraller och usch vad pengar det går :0( Men det är kul iaf... även om det kostar!
  11. Sabina m barnen
    #6

    Har

    en fleeceoverall nu o en overall som hon kan ha när det blivit kallare. Problemet är att eftersom hon brakvuxit så är jag orolig att den inte kommer passa, det är strl 74.
    Skall köpa en vinterjacka, kanske byxor till har inte bestämt mig. Kommer ju använda åkpåse.
  12. 6
    Har en fleeceoverall nu o en overall som hon kan ha när det blivit kallare. Problemet är att eftersom hon brakvuxit så är jag orolig att den inte kommer passa, det är strl 74.
    Skall köpa en vinterjacka, kanske byxor till har inte bestämt mig. Kommer ju använda åkpåse.
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    Jag har både ock

    en tjock jacka i stl 74 efter Ebba och sedna har jag en tjockare vinteroverall i stl 80 och en vintätt fleecoverall fron polarn och pyret som jag redan har börjat använda.
    Det är så svårt med vinterkläder för det första vet man ju inte hur lång vintern blir och sedna vet man ju inte ifall har går eller inte i vintern. Är det så att han gör det ska jag försöka få tag i en overall som tål lite mer så att han kan tulta runt utan att bli genomblöt.
  14. 7
    Jag har både ock en tjock jacka i stl 74 efter Ebba och sedna har jag en tjockare vinteroverall i stl 80 och en vintätt fleecoverall fron polarn och pyret som jag redan har börjat använda.
    Det är så svårt med vinterkläder för det första vet man ju inte hur lång vintern blir och sedna vet man ju inte ifall har går eller inte i vintern. Är det så att han gör det ska jag försöka få tag i en overall som tål lite mer så att han kan tulta runt utan att bli genomblöt.
  15. Maria m Linn
    #8

    Va?

    Men det berättade du ju att du köpt till Iza ju. Var det för litet? Vad var det för storlek? Kramar
  16. 8
    Va? Men det berättade du ju att du köpt till Iza ju. Var det för litet? Vad var det för storlek? Kramar
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9

    Jag har en

    vinterjacka i st 74 från syskonen som är fräsch & fin, sedan har jag en mindre overall och en större i bävernylon i st 80. Tänkte köpa en fleeceoverall i st 74 också :)
  18. 9
    Jag har en vinterjacka i st 74 från syskonen som är fräsch & fin, sedan har jag en mindre overall och en större i bävernylon i st 80. Tänkte köpa en fleeceoverall i st 74 också :)
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10

    Ja *suck*

    Det var storlek 74 och när vi tog på det så passade det precis nu, så det kommer inte räcka hela vintern tror vi, tyvärr! Men ingen verkar vilja ha det heller, ingen som budat...å helt nytt är det och SÅ fint!
  20. 10
    Ja *suck* Det var storlek 74 och när vi tog på det så passade det precis nu, så det kommer inte räcka hela vintern tror vi, tyvärr! Men ingen verkar vilja ha det heller, ingen som budat...å helt nytt är det och SÅ fint!

Liknande trådar

  1. Vinterkläder
    By Carolina157 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 13:29
  2. vinterkläder
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 10:28
  3. Vinterkläder
    By Lisser in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 10:18
  4. Vinterkläder
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 17:51
  5. Vinterkläder
    By Lisser in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 14:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar