vad leker era
_02 Vårbarn
  1. jennie m 2 grabbar
    #1

    vad leker era

    barn helst med? Tänkte få lite tips inför julklappsinköpen - min egen kille leker mycket med brio-banan, rittavlan (en så´n med magneter) och så älskar han att spela datorspel, särskilt \"Anki o pytte\". Funderar på att köpa lite mer grejer till brio-banan, lite duplo ( han har mycket men nästan bara byggbitar) så jag tänkte köpa flygplanet (jättefint!) och sedan blir det skridskor. Men sedan är fantasin slut! Jo, förresten, han älskar att baka så han ska få ett bakförkläde oxå!
  2. 1
    vad leker era barn helst med? Tänkte få lite tips inför julklappsinköpen - min egen kille leker mycket med brio-banan, rittavlan (en så´n med magneter) och så älskar han att spela datorspel, särskilt \"Anki o pytte\". Funderar på att köpa lite mer grejer till brio-banan, lite duplo ( han har mycket men nästan bara byggbitar) så jag tänkte köpa flygplanet (jättefint!) och sedan blir det skridskor. Men sedan är fantasin slut! Jo, förresten, han älskar att baka så han ska få ett bakförkläde oxå!
  3. Christel med Amanda
    #2

    Lego (smålego), sitt lilla kök....

    med tallrikar, kastruller mm...
    Och så älskar hon sina dockor :-)
    Pärlplattor, halsband och rita är oxå stora intressen.

    I julklapp blir det nig en del pysselsaker. Pärlplattor, fingerfärg, vattenfärger, böcker, dataspel, sandlådesaker, kläder....
    Ja, inte allt då... Det var bara lite valmöjligheter :-)
  4. 2
    Lego (smålego), sitt lilla kök.... med tallrikar, kastruller mm...
    Och så älskar hon sina dockor :-)
    Pärlplattor, halsband och rita är oxå stora intressen.

    I julklapp blir det nig en del pysselsaker. Pärlplattor, fingerfärg, vattenfärger, böcker, dataspel, sandlådesaker, kläder....
    Ja, inte allt då... Det var bara lite valmöjligheter :-)
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Mika

    leker just nu med bilar, smådjur och ritar/skriver. Hon har fått skriva en önskelista men den har jag hemma, kan återkomma med den.
  6. 3
    Mika leker just nu med bilar, smådjur och ritar/skriver. Hon har fått skriva en önskelista men den har jag hemma, kan återkomma med den.
  7. Anonym
    #4

    lego

    bygger båda jättemycket med just nu, duplo. Fick förra året någon slags hästgård och något dockhus i lego som de tycker är jättekul. Sedna dansar de och sjukger mycket. De klär ut sig i ballerinadräkt och sjunger till barnskivor i mikrofon ;)
    En snowracer ska Isadora få och så ska vi köpa en CD-spelare till deras rum.
  8. 4
    lego bygger båda jättemycket med just nu, duplo. Fick förra året någon slags hästgård och något dockhus i lego som de tycker är jättekul. Sedna dansar de och sjukger mycket. De klär ut sig i ballerinadräkt och sjunger till barnskivor i mikrofon ;)
    En snowracer ska Isadora få och så ska vi köpa en CD-spelare till deras rum.
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Hon gillar

    att dansa till \"poppig\" musik, hon älskar låten \"Kom och håll om mig\", den spelas tydligen av de stora tjejerna på dagis dagligen!

    Hon är superdålig på att leka... Jag är ju sjukskriven så hon är ju ganska långa dagar på dagis så hon hinner inte leka jättemycket hemma heller... Men hon leker ofta att hon ska iväg någonstanns och hänger väskan över axeln och går till möss- och vantlådan och tar på sig sånt. Endel affär leker hon också.

    Sedan tittar hon mycket på DVD-film (eller barnkanalen)... Tyvärr. JAg har inte orkat annat nu senaste tiden. Vi sitter där i soffan och myser bara. ;-)

    I julklapp av oss ska hon få en egen CD-spelare till sitt rum, det är den stora saken. ja, hon får väl kanske någon skiva till också. Hon ska även få en doktorsväska.

    Sedan vill jag gärna att hon ska få en liten \"innestudsmatta\" som vi ska ha i källaren. En kompis till henne har det och Freja älskar den! Fast vi har fasen inte råd med en sådan också, den kostar 350 kr. Och farmor och farfar vill inte ge en, tycker det är otäckt. Ska se om mina parenteser vill ge en. Freja är väldigt aktiv nämligen, så en studsmatta skulle passa henne så bra! Hon behöver röra på sig, hon sitter ganska mycket framför TV:n mämligen, och vi ska ju snart ha barn, så man kanske inte går ut med henne alla dagar hela vintern heller ju.

    :-)
  10. 5
    Hon gillar att dansa till \"poppig\" musik, hon älskar låten \"Kom och håll om mig\", den spelas tydligen av de stora tjejerna på dagis dagligen!

    Hon är superdålig på att leka... Jag är ju sjukskriven så hon är ju ganska långa dagar på dagis så hon hinner inte leka jättemycket hemma heller... Men hon leker ofta att hon ska iväg någonstanns och hänger väskan över axeln och går till möss- och vantlådan och tar på sig sånt. Endel affär leker hon också.

    Sedan tittar hon mycket på DVD-film (eller barnkanalen)... Tyvärr. JAg har inte orkat annat nu senaste tiden. Vi sitter där i soffan och myser bara. ;-)

    I julklapp av oss ska hon få en egen CD-spelare till sitt rum, det är den stora saken. ja, hon får väl kanske någon skiva till också. Hon ska även få en doktorsväska.

    Sedan vill jag gärna att hon ska få en liten \"innestudsmatta\" som vi ska ha i källaren. En kompis till henne har det och Freja älskar den! Fast vi har fasen inte råd med en sådan också, den kostar 350 kr. Och farmor och farfar vill inte ge en, tycker det är otäckt. Ska se om mina parenteser vill ge en. Freja är väldigt aktiv nämligen, så en studsmatta skulle passa henne så bra! Hon behöver röra på sig, hon sitter ganska mycket framför TV:n mämligen, och vi ska ju snart ha barn, så man kanske inte går ut med henne alla dagar hela vintern heller ju.

    :-)
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Just det!

    Hon sitter faktiskt ganska länge och klipper med sin sax och tejpar endel. Hon har en sådan barnsax. Hon ser ut som rena Janne Schaffer (hur det nu stavas), hon jobbar liksom med hela tungan då hon klipper!

    Så i sin paketkalender till jul ska hon få ett gäng tejprullar! ;-)
  12. 6
    Just det! Hon sitter faktiskt ganska länge och klipper med sin sax och tejpar endel. Hon har en sådan barnsax. Hon ser ut som rena Janne Schaffer (hur det nu stavas), hon jobbar liksom med hela tungan då hon klipper!

    Så i sin paketkalender till jul ska hon få ett gäng tejprullar! ;-)
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7

    Nora leker mest med..

    ..duplo (även smålego, men helst duplo), flexitraxbanan och tågbanan. Sen sitter hon gärna och ritar, klipper, tejpar, klistrar och pärlar..

    Hon och Jonna ska önska sig en liten bokhylla till spel+pussel och en snowracer tillsammans, sen blir det nog lite mer tågbana, lego/duplo och flexitraxbana+extra bil.
  14. 7
    Nora leker mest med.. ..duplo (även smålego, men helst duplo), flexitraxbanan och tågbanan. Sen sitter hon gärna och ritar, klipper, tejpar, klistrar och pärlar..

    Hon och Jonna ska önska sig en liten bokhylla till spel+pussel och en snowracer tillsammans, sen blir det nog lite mer tågbana, lego/duplo och flexitraxbana+extra bil.
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    Elise leker med

    Barbie dockor ofta med vanliga dockor och så älskar hon att ta på utklädningskläder.
  16. 8
    Elise leker med Barbie dockor ofta med vanliga dockor och så älskar hon att ta på utklädningskläder.
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9

    Tilde ska få den där gungsäcken

    från IKEA. Den tyckte hon var jättekul när vi var borta och provade den.
  18. 9
    Tilde ska få den där gungsäcken från IKEA. Den tyckte hon var jättekul när vi var borta och provade den.
  19. My med Adam
    #10

    Tja

    Adam gillar att leka med bilar och lego. Och då är det Legotåget som gäller och alla rallybilar, legogubbar och annat som han har i legoväg. Adam ska få mer legodelar till sin legotågbana i julklapp. Ev en snickarbänk (i trä). Ngn DVD-film, sedan vet jag inte riktigt, det får ge sig när man väl ska handla det där. Har iaf redan köpt ett legopriatskepp (Coop Forum hade rea för ngn månad sedan, så jag handlade för halva priset, det är från 4 år).
  20. 10
    Tja Adam gillar att leka med bilar och lego. Och då är det Legotåget som gäller och alla rallybilar, legogubbar och annat som han har i legoväg. Adam ska få mer legodelar till sin legotågbana i julklapp. Ev en snickarbänk (i trä). Ngn DVD-film, sedan vet jag inte riktigt, det får ge sig när man väl ska handla det där. Har iaf redan köpt ett legopriatskepp (Coop Forum hade rea för ngn månad sedan, så jag handlade för halva priset, det är från 4 år).
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11

    Melker är oxå heltokig

    i Nannes \"Håll om mig\". Dock, hur mycket vi än talar om att vad den heter så envisas han med att kalla låten för \"å mig\". ;-)
  22. 11
    Melker är oxå heltokig i Nannes \"Håll om mig\". Dock, hur mycket vi än talar om att vad den heter så envisas han med att kalla låten för \"å mig\". ;-)
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12

    Wow du har ju bf idag ju!!!

    Spännande! Känner du något än?

    Lycka till!
  24. 12
    Wow du har ju bf idag ju!!! Spännande! Känner du något än?

    Lycka till!
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13

    Nada!

    Känner inget! Är så less nu!

    HAr blödit till och från sedan i söndags då vi var in till förkossningen, dock utan värkar. Då var jag öppen 1,5 cm och var \"mjuk\" eller vad nu läkaren sa.

    Men här händer ju inget mer! Men men, ut kommer väl bebisen förr eller senare.

    Men nu vill jag ha tillbaka min kropp, ja i alla fall slippa magen som tar emot vad man än gör.

    Ha det bra!
  26. 13
    Nada! Känner inget! Är så less nu!

    HAr blödit till och från sedan i söndags då vi var in till förkossningen, dock utan värkar. Då var jag öppen 1,5 cm och var \"mjuk\" eller vad nu läkaren sa.

    Men här händer ju inget mer! Men men, ut kommer väl bebisen förr eller senare.

    Men nu vill jag ha tillbaka min kropp, ja i alla fall slippa magen som tar emot vad man än gör.

    Ha det bra!
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14

    Då är det säkert på G hur

    otroligt det känns. Kanske har du en lille-syster/bror nu hos er. *spännande*
  28. 14
    Då är det säkert på G hur otroligt det känns. Kanske har du en lille-syster/bror nu hos er. *spännande*

Liknande trådar

  1. Hur leker era 00:or?
    By Piilla in forum _00 Alla barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 13:40
  2. Dem LEKER!
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 15:06
  3. Han leker!
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 12:13
  4. Han leker!!!
    By -Jill- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 19:17
  5. Leker era ute?
    By Ina m 2 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 17:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar