förbereda chefen
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    förbereda chefen

    på att vi ska göra FET snart... han var villig och träffa oss... Vill ju att maken är med då. Så man får vara ledig under tiden man gör FET. Men han verkar vara mån om oss arbetare iaf... Så han verkar inte vara helt omöjlig att prata med och ingen stress får man ha heller =) på jobbet. Bästa chefen jag har haft iaf... Om vi gör det i december hinner jag nog inte få äl innan julstängt.... Eftersom jag har mensen dag 1, den 19 oktober.... Så vi ska nog göra det i november. Mamma tyckte att vi kunde göra det i januari... Då blev jag så där velig igen.... hmmmm Nåja.. chefen ska iaf få reda på våra planer... kram från lilla mig.
  2. 1
    förbereda chefen på att vi ska göra FET snart... han var villig och träffa oss... Vill ju att maken är med då. Så man får vara ledig under tiden man gör FET. Men han verkar vara mån om oss arbetare iaf... Så han verkar inte vara helt omöjlig att prata med och ingen stress får man ha heller =) på jobbet. Bästa chefen jag har haft iaf... Om vi gör det i december hinner jag nog inte få äl innan julstängt.... Eftersom jag har mensen dag 1, den 19 oktober.... Så vi ska nog göra det i november. Mamma tyckte att vi kunde göra det i januari... Då blev jag så där velig igen.... hmmmm Nåja.. chefen ska iaf få reda på våra planer... kram från lilla mig.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Det är bra att kunna prata...

    du måste ju inte berätta i detalj för någon som du inte känt så länge, men det är ju bra att inte behöva ljuga om varför man är borta. Arbetar du och din man på samma ställe?

  4. 2
    Det är bra att kunna prata... du måste ju inte berätta i detalj för någon som du inte känt så länge, men det är ju bra att inte behöva ljuga om varför man är borta. Arbetar du och din man på samma ställe?

  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    precis

    Han e bra att prata med verkar det som. Jag vill ju också att maken träffar honom... Nej maken jobbar på gymnasiet med datorer.... Sen måste han ju hitta en ersättare för dom dagarna.... Då är det ju lika bra att han vet om det. Han kanske inte vet vd FET är för nått? Visste din chef vad det är?? innan ni berättade det? Hur berättade ni det???
  6. 3
    precis Han e bra att prata med verkar det som. Jag vill ju också att maken träffar honom... Nej maken jobbar på gymnasiet med datorer.... Sen måste han ju hitta en ersättare för dom dagarna.... Då är det ju lika bra att han vet om det. Han kanske inte vet vd FET är för nått? Visste din chef vad det är?? innan ni berättade det? Hur berättade ni det???
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Varför vill du att din man ska träffa honom?

    Det förstår jag inte riktigt, om jag ska vara ärlig...

    När jag jobbade på mitt förra jobb så gjorde jag min IVF och var väldigt öppen om det (vilket jag även var när jag skulle på utredning, gjorde laparaskopi osv). När jag gjorde mina FET var jag föräldraledig/arbetslös. Nu när jag har har gjort IVF igen så har jag bara berättat för min närmaste chef och inte för VD:n.

    På mitt gamla jobb visste chefen vad en IVF var, för vi var faktiskt fler som hade gått igenom det + att deras barns kusin precis höll på med en behandling. Däremot visste han nog inte att man kunde göra frysförsök. Det vet han däremot nu, eftersom jag träffade honom och hans fru när vi hade gjort våra frysförsök som inte fungerade...
  8. 4
    Varför vill du att din man ska träffa honom? Det förstår jag inte riktigt, om jag ska vara ärlig...

    När jag jobbade på mitt förra jobb så gjorde jag min IVF och var väldigt öppen om det (vilket jag även var när jag skulle på utredning, gjorde laparaskopi osv). När jag gjorde mina FET var jag föräldraledig/arbetslös. Nu när jag har har gjort IVF igen så har jag bara berättat för min närmaste chef och inte för VD:n.

    På mitt gamla jobb visste chefen vad en IVF var, för vi var faktiskt fler som hade gått igenom det + att deras barns kusin precis höll på med en behandling. Däremot visste han nog inte att man kunde göra frysförsök. Det vet han däremot nu, eftersom jag träffade honom och hans fru när vi hade gjort våra frysförsök som inte fungerade...
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5

    Men är det så

    mycket att förbereda chefen för? Ett FET tar bara en förmiddag på RMC. Ett VUL på morgonen och en återföring vid 11-tiden. Sen är det klart. Du kan ju ta ut semester en dag eller om du har lite mer flexibel arbetstid, arbeta in det på eftermiddagen.

    Personligen tycker jag att det är jobbigare ju fler vet. Går det inte vägen så ska man förklara för alla om och om igen om att det inte funkat. Det kan kännas lite jobbigt.
  10. 5
    Men är det så mycket att förbereda chefen för? Ett FET tar bara en förmiddag på RMC. Ett VUL på morgonen och en återföring vid 11-tiden. Sen är det klart. Du kan ju ta ut semester en dag eller om du har lite mer flexibel arbetstid, arbeta in det på eftermiddagen.

    Personligen tycker jag att det är jobbigare ju fler vet. Går det inte vägen så ska man förklara för alla om och om igen om att det inte funkat. Det kan kännas lite jobbigt.
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    jag tycker

    det iaf....
  12. 6
    jag tycker det iaf....
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7

    Självklart

    ska du göra som du tycker. Tänk bara på att du inte har någon fast anställning och om han vet om era planer att skaffa barn kan det komma att kunna påverka en framtida förlängning.
  14. 7
    Självklart ska du göra som du tycker. Tänk bara på att du inte har någon fast anställning och om han vet om era planer att skaffa barn kan det komma att kunna påverka en framtida förlängning.

Liknande trådar

  1. Förbereda ???
    By my_nkpg in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 07:19
  2. Mat att förbereda
    By Tuttan* in forum Mat & dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 16:01
  3. Förbereda?
    By Indra in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 10:50
  4. hur förbereda för i vår?
    By höstanna in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 09:54
  5. Förbereda sig?
    By Familjnu in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 20:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar