Hopplöst läge
Planera för barn
  1. Junili
    #1

    Hopplöst läge

    Sitter här och längtar efter en liten, precis som alla ni andra.
    Jag har två underbara döttrar på 7 och 2 år, men nu börjar jag så smått längta igen.....
    Är inne i bland i min förra \"ankomstgrupp\", och flera mammor där är gravida igen. Ååååå, jag vill också känna sparkar,planera, drömma för att sen få en liten att ösa kärlek över.....
    Problemet är att min man vägrar. Vår relation är jättebra på alla plan - utom just barnfrågan. Och jag vet att han menar allvar.
    Jag är jätte glad och tacksam för de barn vi har, och jag kan nog förlika mig med tanken att det inte blir fler.....
    MEN hur tusan gör man med längtan ????? Bara vetskapen att det är någon annan som har satt stopp gör ju att man vill ännu mer, om ni förstår vad jag menar...

    Det blev kanske lite svamligt, men jag behövde skriva av mig lite.....

    Någon annan i samma situation ?
  2. 1
    Hopplöst läge Sitter här och längtar efter en liten, precis som alla ni andra.
    Jag har två underbara döttrar på 7 och 2 år, men nu börjar jag så smått längta igen.....
    Är inne i bland i min förra \"ankomstgrupp\", och flera mammor där är gravida igen. Ååååå, jag vill också känna sparkar,planera, drömma för att sen få en liten att ösa kärlek över.....
    Problemet är att min man vägrar. Vår relation är jättebra på alla plan - utom just barnfrågan. Och jag vet att han menar allvar.
    Jag är jätte glad och tacksam för de barn vi har, och jag kan nog förlika mig med tanken att det inte blir fler.....
    MEN hur tusan gör man med längtan ????? Bara vetskapen att det är någon annan som har satt stopp gör ju att man vill ännu mer, om ni förstår vad jag menar...

    Det blev kanske lite svamligt, men jag behövde skriva av mig lite.....

    Någon annan i samma situation ?
  3. Anonym
    #2

    Jajamen!!!

    Vi har tre underbara barn nu, 3, 5 och 8 år. Vår första plan för barn var att få 4 st. Men vår minsta är ganska vild och redan nu tar de tre vi har väldigt mycket ork. Men jag längtar ändå. Min man säger att han är rädd att vi tar knäcken på hela den familj som finns nu om vi skulle få ett till. Även om han erkänner att han också drömmer om ett till ibland. Men jag vet att han menar allvar när han säger nej, och grejen är den att jag tror inte att han skulle orka med ett till, men det skulle jag. Så, precis som du säger, vad gör man åt längtan? Hur ska man komma till ro igen??? Tycker det är ett jättesvårt problem eftersom det inte går att kompromissa helelr.
  4. 2
    Jajamen!!! Vi har tre underbara barn nu, 3, 5 och 8 år. Vår första plan för barn var att få 4 st. Men vår minsta är ganska vild och redan nu tar de tre vi har väldigt mycket ork. Men jag längtar ändå. Min man säger att han är rädd att vi tar knäcken på hela den familj som finns nu om vi skulle få ett till. Även om han erkänner att han också drömmer om ett till ibland. Men jag vet att han menar allvar när han säger nej, och grejen är den att jag tror inte att han skulle orka med ett till, men det skulle jag. Så, precis som du säger, vad gör man åt längtan? Hur ska man komma till ro igen??? Tycker det är ett jättesvårt problem eftersom det inte går att kompromissa helelr.
  5. Evelyn
    #3

    jag med!

    Jag har det precis som du.Två barn,visserligen lite större än dina,de är 10 och 8 år, och så har jag en toppenmake-men han vill inte ha ett barn till.
    Jag drömmer att vi får ett till barn eller att jag är gravid,det finns i mina tankar hela tiden.
    Det är ju så jobbigt för jag vill ju inget hellre än att han ska ändra sig men jag börjar ju inse att det tyvärr aldrig kommer att hända.
    han tycker att det är så skönt att barnen är så stora.
    men man får väl fortsätta hoppas,det är ju skönt att veta att man inte är ensam i en sån här situation.
    Kram
  6. 3
    jag med! Jag har det precis som du.Två barn,visserligen lite större än dina,de är 10 och 8 år, och så har jag en toppenmake-men han vill inte ha ett barn till.
    Jag drömmer att vi får ett till barn eller att jag är gravid,det finns i mina tankar hela tiden.
    Det är ju så jobbigt för jag vill ju inget hellre än att han ska ändra sig men jag börjar ju inse att det tyvärr aldrig kommer att hända.
    han tycker att det är så skönt att barnen är så stora.
    men man får väl fortsätta hoppas,det är ju skönt att veta att man inte är ensam i en sån här situation.
    Kram
  7. Dreama
    #4

    samma ålder på våra barn

    7 år och 2 år....och läääängtar efter en tredje men maken vill inte alls....
  8. 4
    samma ålder på våra barn 7 år och 2 år....och läääängtar efter en tredje men maken vill inte alls....
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Testing
  10. 5
    Testing

Liknande trådar

  1. Hopplöst läge?
    By Anonym in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 19:33
  2. Hopplöst
    By utslagen in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 13:50
  3. Hopplöst.
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 17:08
  4. Hopplöst läge........
    By miadros in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 09:52
  5. Hopplöst läge
    By Superwoman? in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 11:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar