Och HUR fixar man en magnet röntgen med
Kropp & hälsa
  1. fegis
    #1

    Och HUR fixar man en magnet röntgen med

    extrem klaustrofobi?????
    Hjälper verkligen lugnande helt mot paniken? Nån? Hjälp
  2. 1
    Och HUR fixar man en magnet röntgen med extrem klaustrofobi?????
    Hjälper verkligen lugnande helt mot paniken? Nån? Hjälp
  3. Tinkerbell
    #2

    Har du verklig klaustrofobi...

    och klarar inte av en röntgen så kan du bli sövd.

    Min mamma röntgas en gång om året och henne söver de varje gång på grund av hon inte klarar av det annars. Det är väl inget de rekommenderar, men i vissa fall så är det bättre än att inte röntga alls.
  4. 2
    Har du verklig klaustrofobi... och klarar inte av en röntgen så kan du bli sövd.

    Min mamma röntgas en gång om året och henne söver de varje gång på grund av hon inte klarar av det annars. Det är väl inget de rekommenderar, men i vissa fall så är det bättre än att inte röntga alls.
  5. fegis
    #3

    Trodde inte det gick

    iom att de inte ha r nån eg koll på en inne i tuben. Tack för infon
  6. 3
    Trodde inte det gick iom att de inte ha r nån eg koll på en inne i tuben. Tack för infon
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4

    Dom söver väl barn

    som röntgas, gjorde de i alla fall med min dotter, fast det är många år sedan nu.
  8. 4
    Dom söver väl barn som röntgas, gjorde de i alla fall med min dotter, fast det är många år sedan nu.
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5

    Jo det gjorde de med min dotter också

    fast det var för 3-4 år sedan nu. Små barn kan inte ligga stilla så länge så därför sövs de.

    Men min mamma är klaustrofobisk så för att få ens få henne att göra röntgen så var de tvugna att söva henne. Hon vägrade allt annat.
  10. 5
    Jo det gjorde de med min dotter också fast det var för 3-4 år sedan nu. Små barn kan inte ligga stilla så länge så därför sövs de.

    Men min mamma är klaustrofobisk så för att få ens få henne att göra röntgen så var de tvugna att söva henne. Hon vägrade allt annat.
  11. Me
    #6

    Kan inte vuxna heller

    Jag hade jättesvårt att ligga still så läng. De fick ta om flera gånger för att jag rörde mig. Till slut fick jag nära nog panik över att inte få kunna röra mig.

    Kan man ha det som själ till att bli sövd? Att man mår dåligt av att behöva ligga still? För för mig var det riktigt jobbigt.
  12. 6
    Kan inte vuxna heller Jag hade jättesvårt att ligga still så läng. De fick ta om flera gånger för att jag rörde mig. Till slut fick jag nära nog panik över att inte få kunna röra mig.

    Kan man ha det som själ till att bli sövd? Att man mår dåligt av att behöva ligga still? För för mig var det riktigt jobbigt.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7

    Jag vet inte hur vanligt det är...

    det kanske någon annan här har svar på.

    Men min mamma vägrade att göra röntgen om hon inte sövdes och de lyssnade på henne. Hon gör en sådan varje år.
  14. 7
    Jag vet inte hur vanligt det är... det kanske någon annan här har svar på.

    Men min mamma vägrade att göra röntgen om hon inte sövdes och de lyssnade på henne. Hon gör en sådan varje år.

Liknande trådar

  1. Klocka med magnet??
    By Chessan in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 14:15
  2. Monster Magnet
    By beblon in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 16:53
  3. matplanerare magnet..
    By flickornas mammy in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 06:30
  4. Apoteket är som en magnet....
    By lilltroll in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-22, 18:23
  5. magnet och shunt
    By ~Maj~ in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 17:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar