En stulen enkät
_02 Vårbarn
  1. Helena & Mika-02
    #1

    En stulen enkät

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?


  2. 1
    En stulen enkät För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?


  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    och mina svar...

    För tio år sedan?
    gick jag sista året på gymnasiet och började fun dera på vad jag skulle söka för universitetsutbildning.

    För fem år sedan?
    blev jag sjuk och utreddes hit och dit, fyyyyy

    För ett år sedan?
    minns jag inte :) Eller jo, då höll vi på med massa pergoförsök, bläääää

    För en månad sedan?
    var det varmt och skönt.

    För en vecka sedan?
    hände inte så mycket alls

    Igår?
    såg vi på star trek

    Idag?
    ska jag till doktorn och spruta handlederna

    Imorgon?
    är det fredag, så ska jag äta popcorn och se på Idol:)


  4. 2
    och mina svar... För tio år sedan?
    gick jag sista året på gymnasiet och började fun dera på vad jag skulle söka för universitetsutbildning.

    För fem år sedan?
    blev jag sjuk och utreddes hit och dit, fyyyyy

    För ett år sedan?
    minns jag inte :) Eller jo, då höll vi på med massa pergoförsök, bläääää

    För en månad sedan?
    var det varmt och skönt.

    För en vecka sedan?
    hände inte så mycket alls

    Igår?
    såg vi på star trek

    Idag?
    ska jag till doktorn och spruta handlederna

    Imorgon?
    är det fredag, så ska jag äta popcorn och se på Idol:)


  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Sofia svarar

    För tio år sedan?
    ~Flyttade jag hemmifrån.

    För fem år sedan?
    ~Njöt jag av livet som mamma.

    För ett år sedan?
    ~Glad över graviditeten med 3e barnet.
    Orolig för svärmor som hade lungcancer.

    För en månad sedan?
    ~sprang på stan ganska ofta.

    För en vecka sedan?
    ~Njöt av våran lilla kattunge som just hämtat.

    Igår?
    ~var på stan på em sen la vi oss ganska tidigt.

    Idag?
    ~Har vart på morgon prommis med en kompis och hunden.
    Ska snart på baby träff.

    Imorgon?
    ~Ska nog åka till mamma en sväng och rasta barnen =)
  6. 3
    Sofia svarar För tio år sedan?
    ~Flyttade jag hemmifrån.

    För fem år sedan?
    ~Njöt jag av livet som mamma.

    För ett år sedan?
    ~Glad över graviditeten med 3e barnet.
    Orolig för svärmor som hade lungcancer.

    För en månad sedan?
    ~sprang på stan ganska ofta.

    För en vecka sedan?
    ~Njöt av våran lilla kattunge som just hämtat.

    Igår?
    ~var på stan på em sen la vi oss ganska tidigt.

    Idag?
    ~Har vart på morgon prommis med en kompis och hunden.
    Ska snart på baby träff.

    Imorgon?
    ~Ska nog åka till mamma en sväng och rasta barnen =)
  7. Christel med Amanda
    #4

    Christels svar

    För tio år sedan?
    - Hade jag gått färdigt gymnasiet och vikarierade i en lokaltidningens reception.

    För fem år sedan?
    - VAr jag på Videgården. Behandlingshem för ätsörningar.

    För ett år sedan?
    - Hade jag nog nyss kommit hem från bröllopsresan :-)

    För en månad sedan?
    - Planerade jag vår flytt och levde bland kartonger.

    För en vecka sedan?
    - Ängnade jag en halv dag åt mina nya köksgardiner :-)

    Igår?
    - Var jag hemma med Amanda som har ögoninfektion.
    Fixade gardiner till hennes rum.

    Idag?
    - Jobbar jag. Amanda har varit med på jobbet och i eftermiddag åker jag och maken till KArlstad för att se Bob Dylan.

    Imorgon?
    - Ska jag först jobba och sedan fixa gardiner till resten av huset :-)


  8. 4
    Christels svar För tio år sedan?
    - Hade jag gått färdigt gymnasiet och vikarierade i en lokaltidningens reception.

    För fem år sedan?
    - VAr jag på Videgården. Behandlingshem för ätsörningar.

    För ett år sedan?
    - Hade jag nog nyss kommit hem från bröllopsresan :-)

    För en månad sedan?
    - Planerade jag vår flytt och levde bland kartonger.

    För en vecka sedan?
    - Ängnade jag en halv dag åt mina nya köksgardiner :-)

    Igår?
    - Var jag hemma med Amanda som har ögoninfektion.
    Fixade gardiner till hennes rum.

    Idag?
    - Jobbar jag. Amanda har varit med på jobbet och i eftermiddag åker jag och maken till KArlstad för att se Bob Dylan.

    Imorgon?
    - Ska jag först jobba och sedan fixa gardiner till resten av huset :-)


  9. My med Adam
    #5

    My svarar

    För tio år sedan?
    Då var jag 25 år, äldste sonen var 5 år gammal. Jag studerade och var nybliven arbetslös.

    För fem år sedan?
    Träffade jag min nuvarande man. Vi gifte oss i somras.

    För ett år sedan?
    Minns inte.

    För en månad sedan?
    Påbörjade min praktik inom administration och kontor.

    För en vecka sedan?
    Jobbade som vanligt.

    Igår?
    Tittade på Lost *spännande* Skickade iväh inbjudningar till \"Tjejkväll\" *kul*

    Idag?
    Bäddat rent i sängarna, tvättat/tvättar, småstädat lite, lagt lillen. Skall iväg o handla så snart äldsta sonen kommer hem.

    Imorgon?
    Fredag!!!!Slutar jobbet vid 4, hämta lillen hos dagmamman och sedan handla. Vid halv 11 skall jag hämta maken vid stationen. Han har varit i stora staden (S-holm) på mässa.
  10. 5
    My svarar För tio år sedan?
    Då var jag 25 år, äldste sonen var 5 år gammal. Jag studerade och var nybliven arbetslös.

    För fem år sedan?
    Träffade jag min nuvarande man. Vi gifte oss i somras.

    För ett år sedan?
    Minns inte.

    För en månad sedan?
    Påbörjade min praktik inom administration och kontor.

    För en vecka sedan?
    Jobbade som vanligt.

    Igår?
    Tittade på Lost *spännande* Skickade iväh inbjudningar till \"Tjejkväll\" *kul*

    Idag?
    Bäddat rent i sängarna, tvättat/tvättar, småstädat lite, lagt lillen. Skall iväg o handla så snart äldsta sonen kommer hem.

    Imorgon?
    Fredag!!!!Slutar jobbet vid 4, hämta lillen hos dagmamman och sedan handla. Vid halv 11 skall jag hämta maken vid stationen. Han har varit i stora staden (S-holm) på mässa.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Jeanettes svar:

    För tio år sedan?
    *Hade precis fått börja plugga på komvux, längtade efter att få flytta från Hassela kollektivet in till Hudiksvall.

    För fem år sedan?
    *Blev kontors/säljchef på företaget jag jobbade på.

    För ett år sedan?
    *Vann vi budgivningen på vårt hus

    För en månad sedan?
    *Jobb jobb jobb

    För en vecka sedan?
    *hade ont i halsen och var febrig men jobbade ändå, var helt sänkt på helgen.

    Igår?
    *Kom mannen hem! (jobbar borta)

    Idag?
    *fredagsmacka på jobbet, IDOL ikväll, myskväll

    Imorgon?
    *soooovmorgon! Mysdag hela da´n!
  12. 6
    Jeanettes svar: För tio år sedan?
    *Hade precis fått börja plugga på komvux, längtade efter att få flytta från Hassela kollektivet in till Hudiksvall.

    För fem år sedan?
    *Blev kontors/säljchef på företaget jag jobbade på.

    För ett år sedan?
    *Vann vi budgivningen på vårt hus

    För en månad sedan?
    *Jobb jobb jobb

    För en vecka sedan?
    *hade ont i halsen och var febrig men jobbade ändå, var helt sänkt på helgen.

    Igår?
    *Kom mannen hem! (jobbar borta)

    Idag?
    *fredagsmacka på jobbet, IDOL ikväll, myskväll

    Imorgon?
    *soooovmorgon! Mysdag hela da´n!
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7

    Åse svarar

    För tio år sedan?
    ** 1995 - Jag pluggade på Komvux, läste in en del ämnen eftersom jag skulle studera på högskolan.

    För fem år sedan?
    ** Hade jag precis jobbat min första vecka på IBM (som nu har sagt upp mig...)

    För ett år sedan?
    ** Började arbetskamraterna kommentera magen... Bara ett par dagar kvar till stora UL.

    För en månad sedan?
    ** Var Melker på dagis och jag o lillebror var hemma och tog det lugnt. Brittsommarvärmen höll i sig.

    För en vecka sedan?
    ** Var jag på restaurang med kompisar och sedan gick vi på \"Tjenare Kungen\" (bio)

    Igår?
    ** Var en kompis här och åt lunch.

    Idag?
    ** Har vi hittills ätit frukost och ska om ett par timmar åka ner till stan och lämna tillbaka böcker på biblioteket. I eftermiddag ska vi på 6-års kalas. Samtidigt är det EFIT dag så denna dag kommer att dokumenteras. ;-)

    Imorgon?
    ** Har ännu inga planer för det. Eventuellt ska vi kika på en loppis som är här i närheten. På kvällen kommer sambon och pappan hem fr en kryssning.
  14. 7
    Åse svarar För tio år sedan?
    ** 1995 - Jag pluggade på Komvux, läste in en del ämnen eftersom jag skulle studera på högskolan.

    För fem år sedan?
    ** Hade jag precis jobbat min första vecka på IBM (som nu har sagt upp mig...)

    För ett år sedan?
    ** Började arbetskamraterna kommentera magen... Bara ett par dagar kvar till stora UL.

    För en månad sedan?
    ** Var Melker på dagis och jag o lillebror var hemma och tog det lugnt. Brittsommarvärmen höll i sig.

    För en vecka sedan?
    ** Var jag på restaurang med kompisar och sedan gick vi på \"Tjenare Kungen\" (bio)

    Igår?
    ** Var en kompis här och åt lunch.

    Idag?
    ** Har vi hittills ätit frukost och ska om ett par timmar åka ner till stan och lämna tillbaka böcker på biblioteket. I eftermiddag ska vi på 6-års kalas. Samtidigt är det EFIT dag så denna dag kommer att dokumenteras. ;-)

    Imorgon?
    ** Har ännu inga planer för det. Eventuellt ska vi kika på en loppis som är här i närheten. På kvällen kommer sambon och pappan hem fr en kryssning.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Maria svarar

    För tio år sedan?
    - 1995...då gick jag sista året på Markaryds Folkhögskola...Levde värsta tonårslivet *huvva* och började gå på krogen (fyllde 18 år -95)

    För fem år sedan?
    - 2000, då flyttade jag hit till Norrland till min älskade sambo. Startade eget företag (ridskola) m.m.

    För ett år sedan?
    -2004, då blev jag gravid för 3:e gången och resultatet ligger nu här i mitt knä :) Lilla Emmie.

    För en månad sedan?
    - 21 september...oj vad svårt att minnas. Jo, vi bokade med 2 snickare att dom ska komma hit och bygga ut vårat hus *äntligen* !!

    För en vecka sedan?
    - Förra fredagen var jag liksom idag ensam med barnen hemma hela dagen. Sambon är på älgjakt, precis som då.

    Igår?
    -Då var jag i stan och käka kinalunch med sambon, sen var jag på föräldragrupp med Emmie på eftermiddagen.

    Idag?
    -Har min kompis Malin varit här hela dan med sina 2 barn. Vi har fikat och barnen har lekt :)

    Imorgon?
    -Då kommer min sambo hem (han har äääntligen skjutut en älg !!) och vi ska på utflykt med barnen om vädret tillåter.

  16. 8
    Maria svarar För tio år sedan?
    - 1995...då gick jag sista året på Markaryds Folkhögskola...Levde värsta tonårslivet *huvva* och började gå på krogen (fyllde 18 år -95)

    För fem år sedan?
    - 2000, då flyttade jag hit till Norrland till min älskade sambo. Startade eget företag (ridskola) m.m.

    För ett år sedan?
    -2004, då blev jag gravid för 3:e gången och resultatet ligger nu här i mitt knä :) Lilla Emmie.

    För en månad sedan?
    - 21 september...oj vad svårt att minnas. Jo, vi bokade med 2 snickare att dom ska komma hit och bygga ut vårat hus *äntligen* !!

    För en vecka sedan?
    - Förra fredagen var jag liksom idag ensam med barnen hemma hela dagen. Sambon är på älgjakt, precis som då.

    Igår?
    -Då var jag i stan och käka kinalunch med sambon, sen var jag på föräldragrupp med Emmie på eftermiddagen.

    Idag?
    -Har min kompis Malin varit här hela dan med sina 2 barn. Vi har fikat och barnen har lekt :)

    Imorgon?
    -Då kommer min sambo hem (han har äääntligen skjutut en älg !!) och vi ska på utflykt med barnen om vädret tillåter.

  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9

    Nikki svarar!

    För tio år sedan?
    var jag ung och lekte livets glada dagar

    För fem år sedan?
    Blev vår dotter hjärtopererad i Lund

    För ett år sedan?
    Flyttade vi till vårt hus

    För en månad sedan?
    jag måste verkligen börja bli gammal för närminnet sviker!

    För en vecka sedan?
    Fyllde vår dotter 6 år

    Igår?
    Vaknade jag av att Lucas skrek som vanligt!

    Idag?
    Var Lucas och jag ute och cyklade och åt varma mackor till frukost, en härlig förmiddag!

    Imorgon?
    Är vi bortbjudna till våra goda vänner!
  18. 9
    Nikki svarar! För tio år sedan?
    var jag ung och lekte livets glada dagar

    För fem år sedan?
    Blev vår dotter hjärtopererad i Lund

    För ett år sedan?
    Flyttade vi till vårt hus

    För en månad sedan?
    jag måste verkligen börja bli gammal för närminnet sviker!

    För en vecka sedan?
    Fyllde vår dotter 6 år

    Igår?
    Vaknade jag av att Lucas skrek som vanligt!

    Idag?
    Var Lucas och jag ute och cyklade och åt varma mackor till frukost, en härlig förmiddag!

    Imorgon?
    Är vi bortbjudna till våra goda vänner!
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10

    Madick svarar

    För tio år sedan
    -träffades jag och sambon

    För fem år sedan?
    -Hade jag 3 hästar och en av dem gick helt suveränt enda gången i sitt liv...

    För ett år sedan?
    -Vägde jag mindre än nu...

    För en månad sedan?
    -Kändes livet värdelöst

    För en vecka sedan?
    -Hade jag en trevlig helg hos mina föräldrar

    Igår?
    -Sov jag mest hela dan = sjuk

    Idag?
    -Slödag inne. Sjuk och det regnar. Tvättar.

    Imorgon?
    -Ska hämta säng till gästrummet.
  20. 10
    Madick svarar För tio år sedan
    -träffades jag och sambon

    För fem år sedan?
    -Hade jag 3 hästar och en av dem gick helt suveränt enda gången i sitt liv...

    För ett år sedan?
    -Vägde jag mindre än nu...

    För en månad sedan?
    -Kändes livet värdelöst

    För en vecka sedan?
    -Hade jag en trevlig helg hos mina föräldrar

    Igår?
    -Sov jag mest hela dan = sjuk

    Idag?
    -Slödag inne. Sjuk och det regnar. Tvättar.

    Imorgon?
    -Ska hämta säng till gästrummet.
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11

    Närminne?

    *haha* Jag mindes inte heller, fick gå till mina digitala bilder och titta vad jag gjorde den dagen för att fräscha upp minnet. ;-)
  22. 11
    Närminne? *haha* Jag mindes inte heller, fick gå till mina digitala bilder och titta vad jag gjorde den dagen för att fräscha upp minnet. ;-)
  23. Nillan m. Malva 020528
    #12

    Nillans svar

    För tio år sedan?
    * Jobbade jag som personlig assistent till en man med MS. Bodde i Uppsala, två rum och pentry med min nuvarande man. Reste upp alla pengar.

    För fem år sedan?
    * Pluggade jag Miljö- och vattenteknik. Bodde i en tre nära stan i U-A med samma man.

    För ett år sedan?
    * Var arbetslös/föräldraledig, Malva på dagis 15 timmar/vecka. Maken jobbade i Stockholm som kontult - långa dagar. Bodde i gult drömhus i Storvreta utanför U-A

    För en månad sedan?
    * Jobbade på Geosigma (med platsundersökning för slutförvar av utbränt kärnbränsle). Såg fram mot semester i Spanien. Jobbade på för fullt för att skriva färdigt rapport inför resan. Malva på dagis ca 26 timmar i veckan. Maken jobbar som projektanställd datanörd på SMI.

    För en vecka sedan?
    * Nyss hemkommen från Spanien. Lämnat Malva hos min mamma och hennes man (som varje måndag), kollade mail mest hela dagen på jobbet. Bestämmer mig för att börja träna igen efter ca 6 mån uppehåll.

    Igår?
    * Bråkade med maken vid frukosten. Familjejympa på F&S med Malva och kompisar. IKEA med Malva; lek, lunch, lite shopping. Lugn em med bokläsning (för Malva) och högskoleprovsövningar (för maken). Mysig middag efter att kramats med maken och lagat mat med Malva. Somande på soffan framför 24.

    Idag?
    Kallt! Lämnat Malva hos mamma. Seg start på jobbet. Ser fram mot matlådan från gårdagens middag. Hämtar Malva vid 16:30. Midddag - rester från helgen. Maken spelar innebanymatch. Ska börja planera för nytt golv, målning och ombyggnad i hallen på övervåningen.

    Imorgon?
    Svärmor kommer till Malva 9-15 så det blir kort dag på jobbet. Mysigt med en lång em-kväll med Malva. Träna 19.
  24. 12
    Nillans svar För tio år sedan?
    * Jobbade jag som personlig assistent till en man med MS. Bodde i Uppsala, två rum och pentry med min nuvarande man. Reste upp alla pengar.

    För fem år sedan?
    * Pluggade jag Miljö- och vattenteknik. Bodde i en tre nära stan i U-A med samma man.

    För ett år sedan?
    * Var arbetslös/föräldraledig, Malva på dagis 15 timmar/vecka. Maken jobbade i Stockholm som kontult - långa dagar. Bodde i gult drömhus i Storvreta utanför U-A

    För en månad sedan?
    * Jobbade på Geosigma (med platsundersökning för slutförvar av utbränt kärnbränsle). Såg fram mot semester i Spanien. Jobbade på för fullt för att skriva färdigt rapport inför resan. Malva på dagis ca 26 timmar i veckan. Maken jobbar som projektanställd datanörd på SMI.

    För en vecka sedan?
    * Nyss hemkommen från Spanien. Lämnat Malva hos min mamma och hennes man (som varje måndag), kollade mail mest hela dagen på jobbet. Bestämmer mig för att börja träna igen efter ca 6 mån uppehåll.

    Igår?
    * Bråkade med maken vid frukosten. Familjejympa på F&S med Malva och kompisar. IKEA med Malva; lek, lunch, lite shopping. Lugn em med bokläsning (för Malva) och högskoleprovsövningar (för maken). Mysig middag efter att kramats med maken och lagat mat med Malva. Somande på soffan framför 24.

    Idag?
    Kallt! Lämnat Malva hos mamma. Seg start på jobbet. Ser fram mot matlådan från gårdagens middag. Hämtar Malva vid 16:30. Midddag - rester från helgen. Maken spelar innebanymatch. Ska börja planera för nytt golv, målning och ombyggnad i hallen på övervåningen.

    Imorgon?
    Svärmor kommer till Malva 9-15 så det blir kort dag på jobbet. Mysigt med en lång em-kväll med Malva. Träna 19.
  25. Nillan m. Malva 020528
    #13

    Vardag?

    Åker till Karlstad för att se Bob Dylan - bara så där.
  26. 13
    Vardag? Åker till Karlstad för att se Bob Dylan - bara så där.
  27. Medlem sedan
    Dec 1999
    #14

    Det blir mååååååånga turer......

    fram och tillbaka för mig! Som imorse så glömde jag (som alltid annars) Lucas överdragsbyxor när vi lämnade Emma i skolan så när jag kom till dagis så var dem inte med så jag fick gå tillbaka till skolan och sen tillbaka till dagis IGEN! Ikväll var det halloweenfest i skolan och Emma skulle ha med sig en ficklampa MEN givetvis glömde jag den hemma så jag fick gå hem igen och hämta den! I lördags var jag i stan och skulle köpa blommor och bla en blomma till några vänner vi skulle till på middag när jag är på väg hem igen så kommer jag på att jag INTE köpt någon blomma och här är ALLA blomsteraffärerna stängda för dagen! Minnet är för tillfället ur funktion! *S*

    (Melodi: Memory)

    Minne jag har tappat mitt minne det finns inget där inne.................

    *S*
  28. 14
    Det blir mååååååånga turer...... fram och tillbaka för mig! Som imorse så glömde jag (som alltid annars) Lucas överdragsbyxor när vi lämnade Emma i skolan så när jag kom till dagis så var dem inte med så jag fick gå tillbaka till skolan och sen tillbaka till dagis IGEN! Ikväll var det halloweenfest i skolan och Emma skulle ha med sig en ficklampa MEN givetvis glömde jag den hemma så jag fick gå hem igen och hämta den! I lördags var jag i stan och skulle köpa blommor och bla en blomma till några vänner vi skulle till på middag när jag är på väg hem igen så kommer jag på att jag INTE köpt någon blomma och här är ALLA blomsteraffärerna stängda för dagen! Minnet är för tillfället ur funktion! *S*

    (Melodi: Memory)

    Minne jag har tappat mitt minne det finns inget där inne.................

    *S*
  29. Christel med Amanda
    #15

    Ja, lite crazy...

    men ett underbart avbrott i vardagen :-)
    Mysigt var det och gubben rockade på ganska bra :-)
  30. 15
    Ja, lite crazy... men ett underbart avbrott i vardagen :-)
    Mysigt var det och gubben rockade på ganska bra :-)

Liknande trådar

  1. Stulen stulen enkät
    By fjella in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 10:19
  2. Stulen enkät
    By hyrbil in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 14:44
  3. Stulen enkät :-)
    By Gabbi i Botswana in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 13:22
  4. stulen enkät....
    By annbe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 20:32
  5. Stulen stulen enkät! :)
    By -Esmeralda- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 18:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar