Aloe Vera-fråga
Sond- & knappmatning
  1. Fjaban
    #1

    Aloe Vera-fråga

    Alltså vår lille har ju misstänkt magkatarr, får Zantac, vilket fungerar bra förutom på morgonen. Nu fick jag tips om att ge Aloe Vera till honom. Är det någon av er med knappisar eller kräkisar som ger det? Hur reagerar knappen, slangen ja ni vet allt man kan fundera på... Eller ska man rent av undvika det? Vilka erfarenheter har ni?
    Jag funderar även på hur läkekonsten ställer sig till detta...förmodligen negativa, så man bör väl inte säga någonting om det till hab/logoped/läkare...

    Vad tror ni?
  2. 1
    Aloe Vera-fråga Alltså vår lille har ju misstänkt magkatarr, får Zantac, vilket fungerar bra förutom på morgonen. Nu fick jag tips om att ge Aloe Vera till honom. Är det någon av er med knappisar eller kräkisar som ger det? Hur reagerar knappen, slangen ja ni vet allt man kan fundera på... Eller ska man rent av undvika det? Vilka erfarenheter har ni?
    Jag funderar även på hur läkekonsten ställer sig till detta...förmodligen negativa, så man bör väl inte säga någonting om det till hab/logoped/läkare...

    Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Vi ger

    Aloe vera till våran son som är 21 månader. Man skall inte ge det till barn under 1 år. Vi har inte haft någta problem med knappen eller slangen. Blandar ner Aloe Veran i sondnäringen. Vi har bara positiva erfarenheter av att våran son har fått Aloe Vera, magen har stabiliserat sig, kräker inte lika mycket nu som innan ( är nästan bara slem och då har vi haft förlång paus.) Tänk på att ha ge en Aloe Vera som är så fri som möjligt i från Alion då detta har laxerande verkan. Vi har berättat för våra läkare att vi ger det till vår son, har tom varit några sköterskor som har undrat om det är något som dom eventuelt skulle rekomendera till andra knapp barn.
    Om du vill veta mer om vilken sort vi använder så får du gärna maila mig, vill inte göra reklam här.
    [email protected]
  4. 2
    Vi ger Aloe vera till våran son som är 21 månader. Man skall inte ge det till barn under 1 år. Vi har inte haft någta problem med knappen eller slangen. Blandar ner Aloe Veran i sondnäringen. Vi har bara positiva erfarenheter av att våran son har fått Aloe Vera, magen har stabiliserat sig, kräker inte lika mycket nu som innan ( är nästan bara slem och då har vi haft förlång paus.) Tänk på att ha ge en Aloe Vera som är så fri som möjligt i från Alion då detta har laxerande verkan. Vi har berättat för våra läkare att vi ger det till vår son, har tom varit några sköterskor som har undrat om det är något som dom eventuelt skulle rekomendera till andra knapp barn.
    Om du vill veta mer om vilken sort vi använder så får du gärna maila mig, vill inte göra reklam här.
    [email protected]
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    jag har mailat dig *imt*

    x
  6. 3
    jag har mailat dig *imt* x

Liknande trådar

  1. FLP aloe vera
    By Camelia in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 10:58
  2. Aloe vera?
    By -icka- in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 12:44
  3. Aloe vera
    By YlvaG in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 20:30
  4. Fråga om Aloe Vera juice, snälla svara
    By malin in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 22:13
  5. Fråga om Aloe Vera till barn.
    By Fjaban in forum Kropp & hälsa
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 23:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar