Ni med flera barn eller barn på g
_0403 Marsbarn
  1. Ulrika m. Ebba o 2:an
    #1

    Ni med flera barn eller barn på g

    Jag är nyfiken på hur ni kommer att göra med sovandet? Jag antar att flera kommer att ha nykomlingen inne hos sig i början, men sen då? Dela rum med exvis marsiansyskonet eller eget rum? Läste en liknelse i en artikel idag: \"om hela familjen bodde i skogen, skulle du placera din bebis under samma gran som du själv eller under en egen gran?\" och fick genast ångest.

    Varje kväll suckar min man innan vi somnar \"stackars lilla flickan (Ebba), som ligger alldeles ensam i det där mörka rummet\". Och så drabbas jag av vissheten att jag dömer mitt barn till ett ensamt liv i mörker eftersom jag är En Dålig Mor.

    Ja, lite svamligt blev det allt, men tillbaka till saken - vilka sovarrangemang blir aktuella? Eller som sagt, om du redan har flera, hur har ni gjort???? Goda råd att dela med dig av?
  2. 1
    Ni med flera barn eller barn på g Jag är nyfiken på hur ni kommer att göra med sovandet? Jag antar att flera kommer att ha nykomlingen inne hos sig i början, men sen då? Dela rum med exvis marsiansyskonet eller eget rum? Läste en liknelse i en artikel idag: \"om hela familjen bodde i skogen, skulle du placera din bebis under samma gran som du själv eller under en egen gran?\" och fick genast ångest.

    Varje kväll suckar min man innan vi somnar \"stackars lilla flickan (Ebba), som ligger alldeles ensam i det där mörka rummet\". Och så drabbas jag av vissheten att jag dömer mitt barn till ett ensamt liv i mörker eftersom jag är En Dålig Mor.

    Ja, lite svamligt blev det allt, men tillbaka till saken - vilka sovarrangemang blir aktuella? Eller som sagt, om du redan har flera, hur har ni gjort???? Goda råd att dela med dig av?
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Vi har till för inte så länge sen sovit alla fyra

    i vårt sovrum. Skälet till detta är att vi var så sega med att få i ordning ungarnas rum så vi inte hade nåt val.

    Så här i efterhand ser jag det som att det var en bra grej.

    Felicia var ju bara 1½ år när Linnea föddes och hon åt fortfarande på natten. Då är det smidigt att ha ungen i samma rum.

    Sen så bytte vi från spjälis till växasäng och då ville Felicia i ca 2-3 veckor komma över till vår säng mitt i natten. Nåt hon aldrig har velat förut förresten. Så det var ju också smidigt då.

    Sen när vi fixat ordning ungarnas rum kollade vi om Felicia ville sova där inne och det ville hon. Då blev ju övergången mycket lättare. Hon har aldrig velat komma in till oss sen hon flyttade in i rummet. Flytten skedde väl för ca 2 månader sen. (Felicia är nu 3 år, 10/10) Dock vill hon att man ska ligga bredvid henne i hennes säng när hon somnar, men jag tror inte att det har att göra med att hon sover i ett annat rum. Så har hon varit tidigare i omgångar.

    Linnea somnar ju själv i vårt sovrum och har alltid gjort- i mörkret. Är det något konstigt?? Jag tycker inte att du ska ha ångest för det. Är Ebba ledsen går ju nån av er in till henne.

    Så här har i alla fall vi haft det och jag ser det bara som positivt att vi tvingades att ha det så här. Men väljer man att låta sitt barn sova i eget rum från en tidigare ålder så märker man ju om det funkar eller inte. Hade vi haft rummet i ordning tidigare tror jag att Felicia fått flytta in i det tidigare.

    Dock är det nog inte så smart att flytta in storasyskonet strax innan eller efter att lillasyskonet kommit till världen. Det stora barnet kanske uppfattar det som att mamma och pappa inte vill ha en längre. Kanske?!

    När vi nu har sovit alla fyra i rummet kan man ju fundera på om barnen stör varandra. När de väl sov väckte de inte varandra. Mina ungar sover som stockar nämligen. Skönt det!

    Men, det gick inte att lägga de samtidigt. Fast det är ju nåt man kan kämpa med och verkligen få det stora barnet att förstå att det är så här det går till. Fast vi valde att inte ta den fajten. Felicia har alltid varit en svårsövd tjej. Så det beror ju så mycket på hur barnet är. Som alltid... *ler*

    Nåja, svamligt värre. *s* Lycka till oavsett hur ni gör.
  4. 2
    Vi har till för inte så länge sen sovit alla fyra i vårt sovrum. Skälet till detta är att vi var så sega med att få i ordning ungarnas rum så vi inte hade nåt val.

    Så här i efterhand ser jag det som att det var en bra grej.

    Felicia var ju bara 1½ år när Linnea föddes och hon åt fortfarande på natten. Då är det smidigt att ha ungen i samma rum.

    Sen så bytte vi från spjälis till växasäng och då ville Felicia i ca 2-3 veckor komma över till vår säng mitt i natten. Nåt hon aldrig har velat förut förresten. Så det var ju också smidigt då.

    Sen när vi fixat ordning ungarnas rum kollade vi om Felicia ville sova där inne och det ville hon. Då blev ju övergången mycket lättare. Hon har aldrig velat komma in till oss sen hon flyttade in i rummet. Flytten skedde väl för ca 2 månader sen. (Felicia är nu 3 år, 10/10) Dock vill hon att man ska ligga bredvid henne i hennes säng när hon somnar, men jag tror inte att det har att göra med att hon sover i ett annat rum. Så har hon varit tidigare i omgångar.

    Linnea somnar ju själv i vårt sovrum och har alltid gjort- i mörkret. Är det något konstigt?? Jag tycker inte att du ska ha ångest för det. Är Ebba ledsen går ju nån av er in till henne.

    Så här har i alla fall vi haft det och jag ser det bara som positivt att vi tvingades att ha det så här. Men väljer man att låta sitt barn sova i eget rum från en tidigare ålder så märker man ju om det funkar eller inte. Hade vi haft rummet i ordning tidigare tror jag att Felicia fått flytta in i det tidigare.

    Dock är det nog inte så smart att flytta in storasyskonet strax innan eller efter att lillasyskonet kommit till världen. Det stora barnet kanske uppfattar det som att mamma och pappa inte vill ha en längre. Kanske?!

    När vi nu har sovit alla fyra i rummet kan man ju fundera på om barnen stör varandra. När de väl sov väckte de inte varandra. Mina ungar sover som stockar nämligen. Skönt det!

    Men, det gick inte att lägga de samtidigt. Fast det är ju nåt man kan kämpa med och verkligen få det stora barnet att förstå att det är så här det går till. Fast vi valde att inte ta den fajten. Felicia har alltid varit en svårsövd tjej. Så det beror ju så mycket på hur barnet är. Som alltid... *ler*

    Nåja, svamligt värre. *s* Lycka till oavsett hur ni gör.
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3

    Så här

    Viggo sov inne hos oss till sent i somras. Sen så flyttade vi in hans spjälsäng till hans rum. Att vi flyttade den berodde på att han började störas av oss.
    Han somnar jättebra på kvällen, det tar ca 5 min, och sen så sover han oftast hela natten.

    För ca 2 veckor sen var jag ensam en natt med båda barnen och Nova ville sova i min säng. Det fick hon och då ville hon att lillebror också skulle sova där. SÅ jag hämtade in honom och det gick inte alls, han vägrar sova med oss. Han knölade ohc bråkade runt tills jag bar in honom till hans rum igen där han somnade på 2 sek.

    Så du märker på barnet om de inte vill sova i eget rum. Sen tycker jag att liknelsen med granen är lite larvig. Det är en jäkla skillnad att bo i skogen och ha ett eget hus. I skogen så har man ingen koll på vem/vad som går och händer mellan din gran och barnes, men man har koll på vad som händer i ens eget hus.
  6. 3
    Så här Viggo sov inne hos oss till sent i somras. Sen så flyttade vi in hans spjälsäng till hans rum. Att vi flyttade den berodde på att han började störas av oss.
    Han somnar jättebra på kvällen, det tar ca 5 min, och sen så sover han oftast hela natten.

    För ca 2 veckor sen var jag ensam en natt med båda barnen och Nova ville sova i min säng. Det fick hon och då ville hon att lillebror också skulle sova där. SÅ jag hämtade in honom och det gick inte alls, han vägrar sova med oss. Han knölade ohc bråkade runt tills jag bar in honom till hans rum igen där han somnade på 2 sek.

    Så du märker på barnet om de inte vill sova i eget rum. Sen tycker jag att liknelsen med granen är lite larvig. Det är en jäkla skillnad att bo i skogen och ha ett eget hus. I skogen så har man ingen koll på vem/vad som går och händer mellan din gran och barnes, men man har koll på vad som händer i ens eget hus.
  7. elsasmamma + BF21/4
    #4

    Vi kommer att ha bebisen med oss först

    men så fort h*n sover hela natten kommer h*n att få flytta in till Elsa! Jag tror inte alls att de mår dåligt av att sova själv på nätterna... I så fall finns det nog andra saker som påverkar deras framtida liv mer!
  8. 4
    Vi kommer att ha bebisen med oss först men så fort h*n sover hela natten kommer h*n att få flytta in till Elsa! Jag tror inte alls att de mår dåligt av att sova själv på nätterna... I så fall finns det nog andra saker som påverkar deras framtida liv mer!
  9. Ida m Jennie & skruttis bf 26/4
    #5

    Så här gissar jag

    Svårt att säga exakt hur det blir innan man har facit men Jennie sover ju sen länge i eget rum. Bebisen kommer säkert sova hos oss i början men förr eller senare ska den ju också ut, förhoppningsvis så fort h*n inte ammar flera ggr per natt. Antingen får barnen dela rum men frågan är om Jennie som är så van att sova själv kommer fixa att ha någon annan som gnyr och rullar runt på nätterna. Alternativet är att låta en av ungarna, förmodligen skruttis, sova i klädskrubben. Det går in en spjälsäng där, det vet vi eftersom Jennie hamnar där när vi har gäster som sover i hennes rum :-)

    Och jo, förr eller senare behöver vi väl kanske större än vår nuvarande 3:a men det känns inte som det är någon panik.

    Jag känner mig inte som en dålig mamma som har Jennie i ett eget rum. Hon går och lägger sig med ett leende och sover såååååå mycket bättre själv än om någon delar rum med henne. Gråter hon på nätterna går vi dit, och påminner henne om att mamma och pappa finns i närheten men det behövs sällan. Inte ens nu när hon är vallhund och ska ha stenkoll på var vi är är hon lessen när hon vaknar själv. Utan istället så ropar hon \"pappi\" när hon vaknar och väntar på att han ska komma och hämta henne.
  10. 5
    Så här gissar jag Svårt att säga exakt hur det blir innan man har facit men Jennie sover ju sen länge i eget rum. Bebisen kommer säkert sova hos oss i början men förr eller senare ska den ju också ut, förhoppningsvis så fort h*n inte ammar flera ggr per natt. Antingen får barnen dela rum men frågan är om Jennie som är så van att sova själv kommer fixa att ha någon annan som gnyr och rullar runt på nätterna. Alternativet är att låta en av ungarna, förmodligen skruttis, sova i klädskrubben. Det går in en spjälsäng där, det vet vi eftersom Jennie hamnar där när vi har gäster som sover i hennes rum :-)

    Och jo, förr eller senare behöver vi väl kanske större än vår nuvarande 3:a men det känns inte som det är någon panik.

    Jag känner mig inte som en dålig mamma som har Jennie i ett eget rum. Hon går och lägger sig med ett leende och sover såååååå mycket bättre själv än om någon delar rum med henne. Gråter hon på nätterna går vi dit, och påminner henne om att mamma och pappa finns i närheten men det behövs sällan. Inte ens nu när hon är vallhund och ska ha stenkoll på var vi är är hon lessen när hon vaknar själv. Utan istället så ropar hon \"pappi\" när hon vaknar och väntar på att han ska komma och hämta henne.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Min gissning

    Albin sover i eget rum sedan i Påskas, och tanken är väl att Skruttet ska sova i egen säng inne hos oss i ca 1 år för att sedan flytta till eget rum (förutsatt att det funkar, man vet ju inte riktigt vad det är för en liten personlighet som kommer....). Det skulle oxå kunna bli så att barnen delar ett sovrum och har ett lekrum, men som sagt, det beror på vad det är för en liten person som kommer...
  12. 6
    Min gissning Albin sover i eget rum sedan i Påskas, och tanken är väl att Skruttet ska sova i egen säng inne hos oss i ca 1 år för att sedan flytta till eget rum (förutsatt att det funkar, man vet ju inte riktigt vad det är för en liten personlighet som kommer....). Det skulle oxå kunna bli så att barnen delar ett sovrum och har ett lekrum, men som sagt, det beror på vad det är för en liten person som kommer...
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7

    Så här sover vi

    Under en period hade Oliver och Casper egna rum, men de hade svårt att somna på kvällarna.
    När vi pratade med dem om att dela rum igen så blev de jätte glada.
    De ligger och småpratar lite innan de somnar och ingen känner sig ensam.
    Vi gjorde ett rum till lekrum och ett till sovrum.

    Colin sover inne hos oss fortfarande, men snart ska han få flytta in i brödernas sovrum.
    Snart får maken och jag vårt sovrum för oss själva igen.

    Det är bra med separat lekrum och sovrum tycker jag eftersom sovrummet då förblir just ett sovrum och inget annat.
    Vill de ligga och läsa en bok i lung och ro eller om de sitter vid datorn så får de vara i sovrummet.
    Annars får de bara sova där.

    Vi får väl se hur de vill göra när de blir större, om de vill ha egna rum då eller inte.
    Vi har ett rum över så det finns tre barnrum om det skulle behövas.
  14. 7
    Så här sover vi Under en period hade Oliver och Casper egna rum, men de hade svårt att somna på kvällarna.
    När vi pratade med dem om att dela rum igen så blev de jätte glada.
    De ligger och småpratar lite innan de somnar och ingen känner sig ensam.
    Vi gjorde ett rum till lekrum och ett till sovrum.

    Colin sover inne hos oss fortfarande, men snart ska han få flytta in i brödernas sovrum.
    Snart får maken och jag vårt sovrum för oss själva igen.

    Det är bra med separat lekrum och sovrum tycker jag eftersom sovrummet då förblir just ett sovrum och inget annat.
    Vill de ligga och läsa en bok i lung och ro eller om de sitter vid datorn så får de vara i sovrummet.
    Annars får de bara sova där.

    Vi får väl se hur de vill göra när de blir större, om de vill ha egna rum då eller inte.
    Vi har ett rum över så det finns tre barnrum om det skulle behövas.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8

    Inte synd om barnen...

    Vår Naimi hade ju svåra sömnproblem som orsakats av hennes mjölkallergi. Med hjälp av specialBVC sover hon numera hela nätterna själv (peppar, peppar i morse fick jag väcka henne 7.45). Jag är orolig för hur det skall gå med nästa. Men då kommer jag att vara mer medveten också. Inte lita på att \"alla barn sover dåligt\" etc. Vårt problem är att mannen jobbar skift och kommer och går mitt i natten. Det knakar i vårt gamal hus sådet hörs rejält. Så snart som möjligt kommer vi att försöka flytta ut tvåan. Tror att det blir eget rum, eftersom N är så lättstörd - men det får visa sig då. det är långt till dess. Måste erkänna att jag oroar mig en hel del för det. Vi slippa ett år till med en missnöjd baby. Men jag inser också att det är ingen ide att grubbla, det visar sig då. Så jag har tyvärr inga bra svar att komma med.
  16. 8
    Inte synd om barnen... Vår Naimi hade ju svåra sömnproblem som orsakats av hennes mjölkallergi. Med hjälp av specialBVC sover hon numera hela nätterna själv (peppar, peppar i morse fick jag väcka henne 7.45). Jag är orolig för hur det skall gå med nästa. Men då kommer jag att vara mer medveten också. Inte lita på att \"alla barn sover dåligt\" etc. Vårt problem är att mannen jobbar skift och kommer och går mitt i natten. Det knakar i vårt gamal hus sådet hörs rejält. Så snart som möjligt kommer vi att försöka flytta ut tvåan. Tror att det blir eget rum, eftersom N är så lättstörd - men det får visa sig då. det är långt till dess. Måste erkänna att jag oroar mig en hel del för det. Vi slippa ett år till med en missnöjd baby. Men jag inser också att det är ingen ide att grubbla, det visar sig då. Så jag har tyvärr inga bra svar att komma med.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Beror _helt_ på barnet

    Jonna fick eget rum tidigt men för oss var det enda lösningen. Mina illusioner om samsovning och myspys va det bara att kasta på sophögen för de passade inte Jonna alls. Och gör inte fortfarande. Hon är väldigt lättstörd och hela familjen skulle sova ur-kass ifall vi alla delade rum.

    Nya bebisen kommer till en början samsova med mej (medan pappa samsover med hunden...) och sedan så tar vi det som det kommer. Så länge det funkar bra vill jag gärna att vi sover ihop men får vi en Jonna-kopia lär det bli eget rum tidigt. Oavsett vilket så kommer hon nog inte dela rum med Jonna, i alla fall inte till en början. För det passar nog inte Jonna helt enkel. Så flyttar hon ut blir det till eget rum. Vill de senare på eget initiativ dela rum att sova i så får de såklart det men det kommer senare.

    Jag tror inte sånt här går att bestämma i förväg. Det gjorde jag sist och där ser man ju hur det gick. Vänta och se vilken sorts bebis det blir helt enkelt! :)
  18. 9
    Beror _helt_ på barnet Jonna fick eget rum tidigt men för oss var det enda lösningen. Mina illusioner om samsovning och myspys va det bara att kasta på sophögen för de passade inte Jonna alls. Och gör inte fortfarande. Hon är väldigt lättstörd och hela familjen skulle sova ur-kass ifall vi alla delade rum.

    Nya bebisen kommer till en början samsova med mej (medan pappa samsover med hunden...) och sedan så tar vi det som det kommer. Så länge det funkar bra vill jag gärna att vi sover ihop men får vi en Jonna-kopia lär det bli eget rum tidigt. Oavsett vilket så kommer hon nog inte dela rum med Jonna, i alla fall inte till en början. För det passar nog inte Jonna helt enkel. Så flyttar hon ut blir det till eget rum. Vill de senare på eget initiativ dela rum att sova i så får de såklart det men det kommer senare.

    Jag tror inte sånt här går att bestämma i förväg. Det gjorde jag sist och där ser man ju hur det gick. Vänta och se vilken sorts bebis det blir helt enkelt! :)
  19. karinxxx
    #10

    Dumt att sova under träd. Åskan kan slå ner!

    Jag hade en vision om att barn mår bra av att dela rum, och när Parvel växte ur vaggan skulle han få Skruttans spjälis och hon en växasäng. Men Parvel vaknade och skrek ofta för att bli ammad och vi fick ta tillbaka honom till vårt rum Skruttan trivdes inte i växasängen och Parvel kunde inte somna alls i spjälisen.

    Kontenta: Funkar nått bra, så fortsätt så, och skit i om det var så jag hade tänkt från början.

    Parvel fick ta gästrummet istället. (Så åtminstonde den ena föräldern fick sova i fred i dubbelsängen.) Madrass på golvet med en förälder bredvid sig blev det som funkade med Parvel. Och Skruttan fick tillbaks sin älskade spjälis, och fick sova ostört i sitt rum.

    Om man vill stödja sig mot någon teori om hur barn borde sova, så kan man väl först testa vad som funkar och sedan leta åt en teori som säger att det ska va just så.

    Vart skulle du hellre lägga ditt barn, i sin säng eller under ett träd? (Om jag och min familj bodde i skogen så skulle vi flytta till ett hus :-)
  20. 10
    Dumt att sova under träd. Åskan kan slå ner! Jag hade en vision om att barn mår bra av att dela rum, och när Parvel växte ur vaggan skulle han få Skruttans spjälis och hon en växasäng. Men Parvel vaknade och skrek ofta för att bli ammad och vi fick ta tillbaka honom till vårt rum Skruttan trivdes inte i växasängen och Parvel kunde inte somna alls i spjälisen.

    Kontenta: Funkar nått bra, så fortsätt så, och skit i om det var så jag hade tänkt från början.

    Parvel fick ta gästrummet istället. (Så åtminstonde den ena föräldern fick sova i fred i dubbelsängen.) Madrass på golvet med en förälder bredvid sig blev det som funkade med Parvel. Och Skruttan fick tillbaks sin älskade spjälis, och fick sova ostört i sitt rum.

    Om man vill stödja sig mot någon teori om hur barn borde sova, så kan man väl först testa vad som funkar och sedan leta åt en teori som säger att det ska va just så.

    Vart skulle du hellre lägga ditt barn, i sin säng eller under ett träd? (Om jag och min familj bodde i skogen så skulle vi flytta till ett hus :-)
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11

    Lucie samsovaren

    Vi hade ju inte en tanke på att Lucie skulle sova i vår säng, men si så blev det. Med alla våra sömnproblem visade det sig att samsovning var det absolut bästa för oss. Men nu kommer ju lillebror snart, och vi vet ju alla att de knappast hamnar i spjälisen de första månaderna. Att sova med 2 barn i en 1,60 säng vägrar jag (och vårt sovrum är för litet för en större säng). Så nu ska Lussan lära sig sova i egen säng. Vi ska placera en madrass under storebrors miniloftsäng, rummet bredvid vårt. Och så håller vi tummarna att det ska gå vägen... När lillebror har blivit tillräckligt stor vete tusan. Antingen alla 3 i samma rum (får se vad den då tonårige storebrorsan säger om det...) eller så får han sova kvar i vårt rum. Eller så flyttar vi. Eget rum är överskattat tycker åtminstone jag som hela min barndom längtade tillbaka till den tiden då jag delade rum med mina syskon. Praktisk inställning när man bor trångt i Sthlms inerstad och inte vill dras in i villapsykosen...
  22. 11
    Lucie samsovaren Vi hade ju inte en tanke på att Lucie skulle sova i vår säng, men si så blev det. Med alla våra sömnproblem visade det sig att samsovning var det absolut bästa för oss. Men nu kommer ju lillebror snart, och vi vet ju alla att de knappast hamnar i spjälisen de första månaderna. Att sova med 2 barn i en 1,60 säng vägrar jag (och vårt sovrum är för litet för en större säng). Så nu ska Lussan lära sig sova i egen säng. Vi ska placera en madrass under storebrors miniloftsäng, rummet bredvid vårt. Och så håller vi tummarna att det ska gå vägen... När lillebror har blivit tillräckligt stor vete tusan. Antingen alla 3 i samma rum (får se vad den då tonårige storebrorsan säger om det...) eller så får han sova kvar i vårt rum. Eller så flyttar vi. Eget rum är överskattat tycker åtminstone jag som hela min barndom längtade tillbaka till den tiden då jag delade rum med mina syskon. Praktisk inställning när man bor trångt i Sthlms inerstad och inte vill dras in i villapsykosen...
  23. Ulrika m. Ebba o 2:an
    #12

    Tack alla

    Och kontentan verkar vara att vi inte bor i skogen och man får helt enkelt se vad det är för liten person som tittar ut och inte försöka vara kontrollfreak i förväg! :-D

    Verkar klokt, jag ser tiden an!
  24. 12
    Tack alla Och kontentan verkar vara att vi inte bor i skogen och man får helt enkelt se vad det är för liten person som tittar ut och inte försöka vara kontrollfreak i förväg! :-D

    Verkar klokt, jag ser tiden an!
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13

    Så här tänker vi göra...

    Freja sover ju nu i eget rum. Bebisen kommer att sova brevid vår säng så länge jag ammar på nätterna sen flyttar hon nog ut. Eller så köper vi en till resårbotten, lägger ner våra bottnar brevid på golvet och får en KINGSIZE och samsover allihopa om det blir nattkaos. Med andra ord....vi får se hur allt utvecklar sig. :-) Vi har bestämt oss för att inte bestämma oss utan se hur det går.
  26. 13
    Så här tänker vi göra... Freja sover ju nu i eget rum. Bebisen kommer att sova brevid vår säng så länge jag ammar på nätterna sen flyttar hon nog ut. Eller så köper vi en till resårbotten, lägger ner våra bottnar brevid på golvet och får en KINGSIZE och samsover allihopa om det blir nattkaos. Med andra ord....vi får se hur allt utvecklar sig. :-) Vi har bestämt oss för att inte bestämma oss utan se hur det går.

Liknande trådar

  1. Ni som har 3 barn eller flera...
    By annahpo in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 13:28
  2. Ni med 3 eller flera barn...
    By Gravid med 3:an :) in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 21:48
  3. Flera barn eller inte?
    By Pip m Noel in forum Styvfamiljer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 12:35
  4. Ni med ett eller flera barn
    By Victoria m Aimee -06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 08:38
  5. Ni med 2 eller flera barn -
    By Ulrika m. Ebba o 2:an BF 21/12 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 16:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar