Pojkarnas reaktioner på bebisen
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Pojkarnas reaktioner på bebisen

    Den första var ju när jag ringde hem till deras faster på morgonen. Fick prata med Tobias först och han blev eld och lågor (själv började jag grina för jag blev så rörd när jag skulle prata med dem). Pontus sa bara hej då och Felix \"jaha\" ;)

    Tobias var med när pappa skulle hämta mig på BB. De kom precis när vi skulle därifrån så det blev lite stressigt, men han pussade på henne deirekt och var bara hur gullig som helst. Vi åt i matsalen och han hade knappt tid att äta för han skulle kolla henne där hon satt i bilstolen. Sen åkte vi till farfar, där de ndra två sovit den natten. Felix ville först inte ens se på henne, men så fick han hålla en stund. Såg rätt nöjd ut, sen skulle han inte hålla, men efter någon minut frågade han \"får man hålla henne igen?\" Pontus var mest busig och sprallig.
    De första dagarna hemma var Pontus väldigt mycket PÅ. Låg gärna i sängen med fötterna åt hennes håll och \"råkade\" sparka mm. Men nu har det lagt sig och han är bara sååå gullig med henne, pussar och och skrattar och hjälper mig med allt möjligt. Tobias vill gärna ligga bredvid henne och sjunga för henne och Felix kommentarer någon av de första dagarna är bara helt oförglömliga. Han satt och höll henne och så tittar han upp och säger \"Jag bara älskar den här lilla kroppen!\", så efter en stund: \"Mamma, det här är faktiskt bättre än att få ett husdjur.\" Och den killen är inte den som slänger sig runt halsen på någon och säger kärleksfulla ord precis. Jag började nästa gråta. Han är bara så gullig med henne. Hoppas det håller i sig, men vi får väl se upp så hon inte blir bortskämd - senare.
  2. 1
    Pojkarnas reaktioner på bebisen Den första var ju när jag ringde hem till deras faster på morgonen. Fick prata med Tobias först och han blev eld och lågor (själv började jag grina för jag blev så rörd när jag skulle prata med dem). Pontus sa bara hej då och Felix \"jaha\" ;)

    Tobias var med när pappa skulle hämta mig på BB. De kom precis när vi skulle därifrån så det blev lite stressigt, men han pussade på henne deirekt och var bara hur gullig som helst. Vi åt i matsalen och han hade knappt tid att äta för han skulle kolla henne där hon satt i bilstolen. Sen åkte vi till farfar, där de ndra två sovit den natten. Felix ville först inte ens se på henne, men så fick han hålla en stund. Såg rätt nöjd ut, sen skulle han inte hålla, men efter någon minut frågade han \"får man hålla henne igen?\" Pontus var mest busig och sprallig.
    De första dagarna hemma var Pontus väldigt mycket PÅ. Låg gärna i sängen med fötterna åt hennes håll och \"råkade\" sparka mm. Men nu har det lagt sig och han är bara sååå gullig med henne, pussar och och skrattar och hjälper mig med allt möjligt. Tobias vill gärna ligga bredvid henne och sjunga för henne och Felix kommentarer någon av de första dagarna är bara helt oförglömliga. Han satt och höll henne och så tittar han upp och säger \"Jag bara älskar den här lilla kroppen!\", så efter en stund: \"Mamma, det här är faktiskt bättre än att få ett husdjur.\" Och den killen är inte den som slänger sig runt halsen på någon och säger kärleksfulla ord precis. Jag började nästa gråta. Han är bara så gullig med henne. Hoppas det håller i sig, men vi får väl se upp så hon inte blir bortskämd - senare.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Nu finns

    även lite fler bilder på pojkarna med syster i mitt album.
  4. 2
    Nu finns även lite fler bilder på pojkarna med syster i mitt album.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    *ler* Vilken tur

    att det var battre an att fa ett husdjur! :-)
    Lyckliga lilla Sara som har sa gulliga storebrorsor!

    Nu maste jag kika pa bilderna ocksa! :-)
  6. 3
    *ler* Vilken tur att det var battre an att fa ett husdjur! :-)
    Lyckliga lilla Sara som har sa gulliga storebrorsor!

    Nu maste jag kika pa bilderna ocksa! :-)
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Åh, vad jag blir avis!

    Jag vill åxå ha bebis NU :o)

    Grattis igen till lilla underverket!
  8. 4
    Åh, vad jag blir avis! Jag vill åxå ha bebis NU :o)

    Grattis igen till lilla underverket!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Men guuud!

    Den lilla tösabiten kommer att bli duktigt bortskämd och beskyddad av sina tre brossor (uttalat som en viss fyraåring..;))

    Grattis till lilla Sara, hon är som en liten godisbit! Kram!
  10. 5
    Men guuud! Den lilla tösabiten kommer att bli duktigt bortskämd och beskyddad av sina tre brossor (uttalat som en viss fyraåring..;))

    Grattis till lilla Sara, hon är som en liten godisbit! Kram!

Liknande trådar

  1. Mer om bön - reaktioner
    By ElsaB in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 20:15
  2. Vad får ni för reaktioner
    By Cissi med G och A in forum Mat & dryck
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 10:27
  3. Gnäll+pojkarnas vikt *långt*
    By Emiie in forum _0706 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 15:39
  4. Pojkarnas framtida sportaktivitet?
    By -Vivi- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 20:06
  5. Reaktioner?!
    By Anna Teresia bf dec. in forum Förlossning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 08:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar