Gah! Tvåårsfirande med förhinder
_02 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Gah! Tvåårsfirande med förhinder

    Det är bara inte min dag idag... På lördag ska vi fira Pyret som fyller två år i nästa vecka. Mor- och farföräldrar kommer på lördag. Faster o farbror med familj kommer från annan ort redan imorgon eftermiddag och stannar två nätter. Veckan har varit tajt bokad och ikväll skulle jag iväg och storhandla all mat som krävs för nattgäster och festgäster... trodde jag. Nu ringer maken och säger att alla är sjuka på jobbet så han måste jobba natt! Gah! Det innebär att jag inte kan åka o handla ikväll (för det är rena kamikazeuppdraget att ge sig ut på storhandlaruppdrag med två dagiströtta barn). Det är inte städat hemma - det skulle vi göra tillsammans idag och han en del imorgon då han skulle slutat tidigt. Nu kommer han att behöva sova imorgon. Skit också.

    Nåja, jag muttrade om detta för mig själv och rantade iväg till systemet för inköp. Hade tagit bilen och parkerat den i närheten av systemet för att enkelt kunna ställa av allt där. När jag kommer dit med två BiB och kassar med öl hade jag inte nycklarna med mig!!! Så jag fick kånka alltsammans tillbaka till kontoret. Och efter jobbet får jag kånka iväg med det tillbaka till bilen och iväg och hämta barnen. Örk!

    Hoppas någon tycker liiite synd om mig i alla fall. Nu ska jag hem och lösa problemet med storhandlingen.
  2. 1
    Gah! Tvåårsfirande med förhinder Det är bara inte min dag idag... På lördag ska vi fira Pyret som fyller två år i nästa vecka. Mor- och farföräldrar kommer på lördag. Faster o farbror med familj kommer från annan ort redan imorgon eftermiddag och stannar två nätter. Veckan har varit tajt bokad och ikväll skulle jag iväg och storhandla all mat som krävs för nattgäster och festgäster... trodde jag. Nu ringer maken och säger att alla är sjuka på jobbet så han måste jobba natt! Gah! Det innebär att jag inte kan åka o handla ikväll (för det är rena kamikazeuppdraget att ge sig ut på storhandlaruppdrag med två dagiströtta barn). Det är inte städat hemma - det skulle vi göra tillsammans idag och han en del imorgon då han skulle slutat tidigt. Nu kommer han att behöva sova imorgon. Skit också.

    Nåja, jag muttrade om detta för mig själv och rantade iväg till systemet för inköp. Hade tagit bilen och parkerat den i närheten av systemet för att enkelt kunna ställa av allt där. När jag kommer dit med två BiB och kassar med öl hade jag inte nycklarna med mig!!! Så jag fick kånka alltsammans tillbaka till kontoret. Och efter jobbet får jag kånka iväg med det tillbaka till bilen och iväg och hämta barnen. Örk!

    Hoppas någon tycker liiite synd om mig i alla fall. Nu ska jag hem och lösa problemet med storhandlingen.
  3. mlis
    #2

    usch...

    tycker jättesynd om dig!
    Fattar precis. är så svårt att planera o fixa för att alla ska bli glada o nöjda. Det som man tänker ska bli en glad o mysig fest blir ett minihelvete i förväg o sen orkar man knappt njuta när man väl är framme. Får en känsla av att det är mammorna som har störst krav på sig själva när det gäller barnkalas...Har jag fel?
  4. 2
    usch... tycker jättesynd om dig!
    Fattar precis. är så svårt att planera o fixa för att alla ska bli glada o nöjda. Det som man tänker ska bli en glad o mysig fest blir ett minihelvete i förväg o sen orkar man knappt njuta när man väl är framme. Får en känsla av att det är mammorna som har störst krav på sig själva när det gäller barnkalas...Har jag fel?
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Tack det känns skönt

    Nu är det hela över och det gick att lösa. Jag tog kompledigt ett par timmar och handlade på fredagen. Bokade om så att svåger med familj kom på lördagen istället. På så sätt löste det sig.

    Jag gillar att planera mat och laga mat. Det jag inte gillar är att städa. Å andra sidan blev det väldigt fint här hemma - ett par timmar i alla fall. När fyra barn och åtta vuxna sen ränt runt och så, så ser det likadant ut nu som innan jag började. Blä!

    Festen blev trevlig och lyckad, alla verkade nöjda.

    Imorgon fyller Pyret år på riktigt och då ska vi mysfira själva hemma. Plus att hon bjuder på glass på dagis.
  6. 3
    Tack det känns skönt Nu är det hela över och det gick att lösa. Jag tog kompledigt ett par timmar och handlade på fredagen. Bokade om så att svåger med familj kom på lördagen istället. På så sätt löste det sig.

    Jag gillar att planera mat och laga mat. Det jag inte gillar är att städa. Å andra sidan blev det väldigt fint här hemma - ett par timmar i alla fall. När fyra barn och åtta vuxna sen ränt runt och så, så ser det likadant ut nu som innan jag började. Blä!

    Festen blev trevlig och lyckad, alla verkade nöjda.

    Imorgon fyller Pyret år på riktigt och då ska vi mysfira själva hemma. Plus att hon bjuder på glass på dagis.
  7. mlis
    #4

    Grattis!

    Bra att det blev fint! Du är säkert en klippa!!
  8. 4
    Grattis! Bra att det blev fint! Du är säkert en klippa!!

Liknande trådar

  1. Aff med förhinder
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 15:39
  2. Läkarebesök med förhinder
    By Es mamma in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 18:25
  3. Reseplanering med förhinder
    By vejde in forum Ur barnamun
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 13:19
  4. Nyår med förhinder
    By BM66 in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-31, 12:49
  5. Lycklig, med förhinder
    By vardaglia in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 14:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar