glad i minneslunden...trots allt...
Änglabarn
  1. ulle
    #1

    glad i minneslunden...trots allt...

    Vi har lilltjejan i jättefin minneslund, och ofta ber de stora tjejerna om att vi ska dit för att \"hälsa på \": Igår tapapde syrran på 6 TVÅ tänder och genast ville hon dit för att berätta :) Vi hann knappt ur bilen förrän hon ropar - Ruby Ruby jag har tappat TVÅ tänder, blir du glad nu ??? UNDERBART, men visst blir sorgen extra stor mitt iallt, vi vill ju ha henne här med oss...glad trots allt över att hon är en del av familjen, i glädje och sorg.
    Speciellt 6 åringen pratar mycket om att hon ju är storasyster-och det är hon ju, glad över att hon känner sig som en , lessen över att hon inte kan vara en med en bebis...kram
  2. 1
    glad i minneslunden...trots allt... Vi har lilltjejan i jättefin minneslund, och ofta ber de stora tjejerna om att vi ska dit för att \"hälsa på \": Igår tapapde syrran på 6 TVÅ tänder och genast ville hon dit för att berätta :) Vi hann knappt ur bilen förrän hon ropar - Ruby Ruby jag har tappat TVÅ tänder, blir du glad nu ??? UNDERBART, men visst blir sorgen extra stor mitt iallt, vi vill ju ha henne här med oss...glad trots allt över att hon är en del av familjen, i glädje och sorg.
    Speciellt 6 åringen pratar mycket om att hon ju är storasyster-och det är hon ju, glad över att hon känner sig som en , lessen över att hon inte kan vara en med en bebis...kram
  3. Cissi m *Isak*, Leah & Noelle, Alvin & Milian
    #2

    Nå pluttan

    Så söt.. klart Ruby blev glad över att syrran tappat två tänder..

    Kram
  4. 2
    Nå pluttan Så söt.. klart Ruby blev glad över att syrran tappat två tänder..

    Kram
  5. Anna m.2+Hanna 25/5 -05
    #3

    Barn är fantastiska!

    Eller hur? Ibland tänker jag att jag har mycket att lära av dem, hur de hanterar sorgen och så.

    När vi är \"hos Hanna\" vid graven vill min 7-åring alltid sjunga \"Det gungar så fint\", psalmen som vi sjöng på begravningen. Inte tyst utan högt och ljudligt klämmer han i från tårna.
    4-åringen brukar säga att hon vill vara ensam en stund och dansa för Hanna. Så när vi har varit där tillsammans en stund går vi andra undan en bit. Sen dansar hon och trallar och virvlar runt som en liten solstråle runt graven.

    Jag tycker att mina två \"stora\" hjälper mig i sorgen. De tar det så naturligt, visst är det fel när små barn dör men döden är inget otäckt, de ger Hanna en så självklar plats i vår familj. Men visst är det också som du säger att sorgen blir extra stor, vi vill ju ha lillasyster i famnen - inte på kyrkogården.

    Kram!
  6. 3
    Barn är fantastiska! Eller hur? Ibland tänker jag att jag har mycket att lära av dem, hur de hanterar sorgen och så.

    När vi är \"hos Hanna\" vid graven vill min 7-åring alltid sjunga \"Det gungar så fint\", psalmen som vi sjöng på begravningen. Inte tyst utan högt och ljudligt klämmer han i från tårna.
    4-åringen brukar säga att hon vill vara ensam en stund och dansa för Hanna. Så när vi har varit där tillsammans en stund går vi andra undan en bit. Sen dansar hon och trallar och virvlar runt som en liten solstråle runt graven.

    Jag tycker att mina två \"stora\" hjälper mig i sorgen. De tar det så naturligt, visst är det fel när små barn dör men döden är inget otäckt, de ger Hanna en så självklar plats i vår familj. Men visst är det också som du säger att sorgen blir extra stor, vi vill ju ha lillasyster i famnen - inte på kyrkogården.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Trots allt
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 06:43
  2. trots allt
    By mia-b in forum Sport
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 13:49
  3. Trots allt
    By niber in forum Separation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 20:11
  4. Men trots allt
    By Gullan m 3 ungar in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 12:09
  5. Trots allt...
    By -Charlotte- in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 22:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar