Lion är här nu.
_0510 Oktoberbarn
  1. _Afrodite_
    #1

    Lion är här nu.

    I morse klockan 05.59 blev föddes Lunas lillebror Lion efter en rätt snabb o intensiv förlossning.
    Vaknar av att jag får en värk, ca 5 minuter senare kommer en till. Jag inser att det är på gång och ringer förlossningen på en gång kl 02.45. Jag får komma in på en gång.
    Min mor kommer över och passar Luna.
    03.30 Kommer in till bb stockholm o det tas ctg kurvor. har värkar fortfarande var 5e minut.
    04.10 Man kollar hur mycket jag öppnat mig då jag har kraftiga värkar, 7cm öppet o mjukt.
    04.30 Bm tror att det kommer gå fort och jag får därför inte bada, hoppar in i duchen istället och provar lustgasen. Är så trött att jag nästan somnar mellan värkarna sittandes. Bm försöker övertala mig att stå upp o inte sitta eftersom bebisen inte kan åka neråt ordentligt då jag sitter på pallen där.
    05.20 Har fått flytta till förlossningssängen, står o hänger över huvudändan och vill verkligen ha ut bebisen nu. andas lustgas och känner hur det trycker neråt nu.
    05.59 Lion föds.
    3640g och 52 cm lång.
    Allt som allt från första känning tog det nästan 3,5 timme.
  2. 1
    Lion är här nu. I morse klockan 05.59 blev föddes Lunas lillebror Lion efter en rätt snabb o intensiv förlossning.
    Vaknar av att jag får en värk, ca 5 minuter senare kommer en till. Jag inser att det är på gång och ringer förlossningen på en gång kl 02.45. Jag får komma in på en gång.
    Min mor kommer över och passar Luna.
    03.30 Kommer in till bb stockholm o det tas ctg kurvor. har värkar fortfarande var 5e minut.
    04.10 Man kollar hur mycket jag öppnat mig då jag har kraftiga värkar, 7cm öppet o mjukt.
    04.30 Bm tror att det kommer gå fort och jag får därför inte bada, hoppar in i duchen istället och provar lustgasen. Är så trött att jag nästan somnar mellan värkarna sittandes. Bm försöker övertala mig att stå upp o inte sitta eftersom bebisen inte kan åka neråt ordentligt då jag sitter på pallen där.
    05.20 Har fått flytta till förlossningssängen, står o hänger över huvudändan och vill verkligen ha ut bebisen nu. andas lustgas och känner hur det trycker neråt nu.
    05.59 Lion föds.
    3640g och 52 cm lång.
    Allt som allt från första känning tog det nästan 3,5 timme.
  3. Milla m M + bf +3
    #2

    Oj

    det gick undan! Stort Grattis till lillebror!!!

    Sköt om er nu!
  4. 2
    Oj det gick undan! Stort Grattis till lillebror!!!

    Sköt om er nu!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Grattis!!!

    Skönt att allt gick bra! Vi födde också på BB Stockholm, hoppas att ni är lika nöjda som vi.

    Kramar till hela familjen
  6. 3
    Grattis!!! Skönt att allt gick bra! Vi födde också på BB Stockholm, hoppas att ni är lika nöjda som vi.

    Kramar till hela familjen
  7. Milla m M + bf +3
    #4

    Hihi

    ett Lejon (Lion) och en Tiger. Sött!
  8. 4
    Hihi ett Lejon (Lion) och en Tiger. Sött!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    He he, tänkte just samma sak IMT

    .
  10. 5
    He he, tänkte just samma sak IMT .
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Grattis till Lion!

    Det gick ju himla fort det där! Skönt att allt gick bra!
  12. 6
    Grattis till Lion! Det gick ju himla fort det där! Skönt att allt gick bra!
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Grattis!

    Vad härligt att höra att allt gått bra!!! Njut av er första tid nu!
  14. 7
    Grattis! Vad härligt att höra att allt gått bra!!! Njut av er första tid nu!
  15. MarreB bf 8 okt
    #8

    Åh grattis!

    Stort grattis till Lion! Det lät ju toppen det där! Hoppas ni alla mår bra!
  16. 8
    Åh grattis! Stort grattis till Lion! Det lät ju toppen det där! Hoppas ni alla mår bra!
  17. _Afrodite_
    #9

    Tackar

    Ja vi skall bara mysa o ta det lungt nu.
  18. 9
    Tackar Ja vi skall bara mysa o ta det lungt nu.
  19. _Afrodite_
    #10

    Absolut

    dom var helt underbara. fanns verkligen inget o klaga på. Men har man hemlängtan så har man ju. inget går upp emot o sova i egen säng ändå.
  20. 10
    Absolut dom var helt underbara. fanns verkligen inget o klaga på. Men har man hemlängtan så har man ju. inget går upp emot o sova i egen säng ändå.
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11

    Jättegrattis till Lion!

    Visst är det skönt att det går fort men det kan vara lite väl intensivt kanske... Skönt att allt gick bra!

    Kram!
  22. 11
    Jättegrattis till Lion! Visst är det skönt att det går fort men det kan vara lite väl intensivt kanske... Skönt att allt gick bra!

    Kram!
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    GRATTIS!! *imt*

  24. 12
    GRATTIS!! *imt*
  25. _Afrodite_
    #13

    Ja, jag e glad att

    det blev en sån förlossning. hade nog inte orkat så mycket längre. hade ju inte sovit knappt alls då jag hade gått o lagt mig efter midnatt. och sen gör ju min förkylning sitt till. så lite mer än 3 timmar var nog lagom.
  26. 13
    Ja, jag e glad att det blev en sån förlossning. hade nog inte orkat så mycket längre. hade ju inte sovit knappt alls då jag hade gått o lagt mig efter midnatt. och sen gör ju min förkylning sitt till. så lite mer än 3 timmar var nog lagom.
  27. _Afrodite_
    #14

    tack, ja det känndes bra

    men man insåg samtidigt vad man glömmer saker fort. Fick många minnen från Lunas förlossning som kom tillbaka under den här. var underbart.
  28. 14
    tack, ja det känndes bra men man insåg samtidigt vad man glömmer saker fort. Fick många minnen från Lunas förlossning som kom tillbaka under den här. var underbart.
  29. _Afrodite_
    #15

    Tackar

    ja än så länge mår vi toppen allihop. Luna är så förälskad i sin lillebror.
    Stoltare mer beskyddande storasyster får man leta efter. Så det känns riktigt bra just nu. Hoppas det håller i sig.
  30. 15
    Tackar ja än så länge mår vi toppen allihop. Luna är så förälskad i sin lillebror.
    Stoltare mer beskyddande storasyster får man leta efter. Så det känns riktigt bra just nu. Hoppas det håller i sig.
  31. _Afrodite_
    #16

    ja intensivt blev det ju.

    hade ju 5 minuter mellan från start. sen så fort jag kom in i duschen så började det gå i ett. fick aldrig någon vila direkt mellan värkarna.
    tack
  32. 16
    ja intensivt blev det ju. hade ju 5 minuter mellan från start. sen så fort jag kom in i duschen så började det gå i ett. fick aldrig någon vila direkt mellan värkarna.
    tack
  33. _Afrodite_
    #17

    tackar *imt*

  34. 17
    tackar *imt*
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18

    Oh vad härligt!

    Vad skönt att det gick så snabbt.
    Själv är jag +5 idag.
    Vill bara att den ska komma ut nu!!!!
    Kram Maria.
  36. 18
    Oh vad härligt! Vad skönt att det gick så snabbt.
    Själv är jag +5 idag.
    Vill bara att den ska komma ut nu!!!!
    Kram Maria.
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19

    STor GRATTIS fr oss:-)

    VAd kul att det gick så snabbt och smidigt ;-)
    Och det är väl bra att det är en pojke...med tanke på namn, eller!?
    Kul att Luna är förälskad i sin bror!
    KRAM
  38. 19
    STor GRATTIS fr oss:-) VAd kul att det gick så snabbt och smidigt ;-)
    Och det är väl bra att det är en pojke...med tanke på namn, eller!?
    Kul att Luna är förälskad i sin bror!
    KRAM
  39. Medlem sedan
    Jan 2001
    #20

    Grattis...

    till er alla:) Är du hemma redan föresten? Snabbt:)
    Lion, hur uttalar ni det? Nyfiken jag:)
  40. 20
    Grattis... till er alla:) Är du hemma redan föresten? Snabbt:)
    Lion, hur uttalar ni det? Nyfiken jag:)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lion
    By Amazing in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 01:33
  2. Lion
    By a.lexandra in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 09:13
  3. Lion Dancing
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 20:38
  4. Lion King
    By Benal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 23:22
  5. Lion...?
    By Lizzah in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 07:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar