I helgen var vi...
_0405 Majbarn
  1. evaOregon
    #1

    I helgen var vi...

    på en gård och köpte pumpr till halloween. Vi fick åka hölass ut till en lerig åker där vi valde ut två stora pumpor. På gården sålde de en massa frukt och grönsaker billigt så där köpte jag bl a blomkål och butternut squash som jag lagat middag på den här veckan. Thora tyckte det var skoj med besök på landet och så fick vi titta på lite djur också.
  2. 1
    I helgen var vi... på en gård och köpte pumpr till halloween. Vi fick åka hölass ut till en lerig åker där vi valde ut två stora pumpor. På gården sålde de en massa frukt och grönsaker billigt så där köpte jag bl a blomkål och butternut squash som jag lagat middag på den här veckan. Thora tyckte det var skoj med besök på landet och så fick vi titta på lite djur också.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Kul med \"riktig\" Halloween!

    Här i Sverige blir det en efterapning som inte är så lyckad. När jag bodde i USA bodde jag i södern (North Carolina) där var det ordentligt firande med viss tyngdpunkt på maten. Pumpkin pie var jättegott, något som jag tagit med mig hem och bjudit vänner på.
    Vad är butternut squash? Finns det någon svensk översättning?
  4. 2
    Kul med \"riktig\" Halloween! Här i Sverige blir det en efterapning som inte är så lyckad. När jag bodde i USA bodde jag i södern (North Carolina) där var det ordentligt firande med viss tyngdpunkt på maten. Pumpkin pie var jättegott, något som jag tagit med mig hem och bjudit vänner på.
    Vad är butternut squash? Finns det någon svensk översättning?
  5. evaOregon
    #3

    Vet inte hur det översätts, men...

    det ser ut såhär

    http://www.wholehealthmd.com/refshelf/foods_view/1,1523,189,00.html

    Jag tror inte att butternut squash finns att köpa i Sverige.

    Ja, pumpkin pie är populärt i hela USA. Det är ju en av de traditionella rätterna när det är Thanksgiving sista torsdagen i november (kommer snart...). På halloween äter man mest snask...
  6. 3
    Vet inte hur det översätts, men... det ser ut såhär

    http://www.wholehealthmd.com/refshelf/foods_view/1,1523,189,00.html

    Jag tror inte att butternut squash finns att köpa i Sverige.

    Ja, pumpkin pie är populärt i hela USA. Det är ju en av de traditionella rätterna när det är Thanksgiving sista torsdagen i november (kommer snart...). På halloween äter man mest snask...

Liknande trådar

  1. helgen?
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 17:24
  2. Vad ska ni äta i helgen?
    By Cissi med G och A in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 11:02
  3. Vad gör ni i helgen?
    By ellba in forum Ordet är fritt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 20:04
  4. I helgen...
    By avataria in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 15:01
  5. åå var på Ge-kås i helgen
    By patricia76 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 16:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar