Hur många är vi som fortfarande ammar?
_0405 Majbarn
  1. evaOregon
    #1

    Hur många är vi som fortfarande ammar?

    Här ammas det fortfarande en hel del och vi har inga planer på att sluta just nu.
  2. 1
    Hur många är vi som fortfarande ammar? Här ammas det fortfarande en hel del och vi har inga planer på att sluta just nu.
  3. Cat med K & S
    #2

    Jag

    Jag ammar Sylvester fortfarande, fast vi har slutat på nätterna. Han har flyttat in till eget rum och ofta brukar hans pappa sova där med honom. När han har somnat (somnar av amning) på kvällen lägger jag honom i hans spjälsäng. Första gången han vaknar går pappan in till honom och tar upp honom, sen lägger de sig tillsammans i en vanlig säng. Det går riktigt bra nu, första natten utan bröstet skrek han i flera timmar, men nu somnar han snabbt om. Skönt för mig att få sova hela nätter också...

    På dagarna blir det några gånger, han är ganska tuttig av sig, säger \"tutt-tutt\" och försöker kränga sig så att han ligger ner i min famn... Klappar ofta på tröjan också. haha.

    Jag vet inte hur länge jag tänker amma men jag tänker försöka trappa ner lite mer nu.
  4. 2
    Jag Jag ammar Sylvester fortfarande, fast vi har slutat på nätterna. Han har flyttat in till eget rum och ofta brukar hans pappa sova där med honom. När han har somnat (somnar av amning) på kvällen lägger jag honom i hans spjälsäng. Första gången han vaknar går pappan in till honom och tar upp honom, sen lägger de sig tillsammans i en vanlig säng. Det går riktigt bra nu, första natten utan bröstet skrek han i flera timmar, men nu somnar han snabbt om. Skönt för mig att få sova hela nätter också...

    På dagarna blir det några gånger, han är ganska tuttig av sig, säger \"tutt-tutt\" och försöker kränga sig så att han ligger ner i min famn... Klappar ofta på tröjan också. haha.

    Jag vet inte hur länge jag tänker amma men jag tänker försöka trappa ner lite mer nu.
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Jag ammar...

    ...fortfarande på natten. Och trivs med det, tycker det är mysigt och bekvämt - hon somnar om så fort hon fått snutta lite. Nu har hon varit lite förkyld och haft feber och då fick hon amma lite på dagen också. Vet inte hur länge jag/vi tänker fortsätta...
  6. 3
    Jag ammar... ...fortfarande på natten. Och trivs med det, tycker det är mysigt och bekvämt - hon somnar om så fort hon fått snutta lite. Nu har hon varit lite förkyld och haft feber och då fick hon amma lite på dagen också. Vet inte hur länge jag/vi tänker fortsätta...
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4

    En till

    Vi ammar mest morgon och kväll, nattamningen har vi slutat med och han sover mycket bättre efter det. Ibland får han en slurk på eftermidagen om han är odräglig :)
    Har väl tänkt att sluta snart men har inte haft rätta motivationen än, det är ju så mysigt men nu har han ibland börjat använda tänderna, och 12 tänder i tutten gör ONT!!!
  8. 4
    En till Vi ammar mest morgon och kväll, nattamningen har vi slutat med och han sover mycket bättre efter det. Ibland får han en slurk på eftermidagen om han är odräglig :)
    Har väl tänkt att sluta snart men har inte haft rätta motivationen än, det är ju så mysigt men nu har han ibland börjat använda tänderna, och 12 tänder i tutten gör ONT!!!
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Japp, ammar både Alice och Ivan *imt*

    .
  10. 5
    Japp, ammar både Alice och Ivan *imt* .

Liknande trådar

  1. Hur många ammar fortfarande?
    By -Helena- in forum _1007 Julibarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 22:40
  2. Hur många ammar fortfarande?
    By Nina med 3 busar in forum _0706 Junibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 08:39
  3. Hur många ammar fortfarande?
    By _mickan_ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 20:04
  4. Hur många ammar fortfarande?
    By Kullerbyttan med Johan in forum _0407 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:24
  5. Hur många ammar fortfarande?
    By SagoLika in forum _0506 Junibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 21:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar