Ny här!
Änglabarn
  1. Petra
    #1

    Ny här!

    Vad skönt att ha hittat det här forumet! Jag har stort behov av att prata med \"likasinnade\" efter att jag förlorade Nelly för en månad sedan (i v26, plötslig spädbarnsdöd). Jag vill inget hellre än att bli gravid igen så fort som möjligt. Nu undrar jag, är det någon av er som har endometrios och snabbt efter förra graviditeten blivit gravida?
  2. 1
    Ny här! Vad skönt att ha hittat det här forumet! Jag har stort behov av att prata med \"likasinnade\" efter att jag förlorade Nelly för en månad sedan (i v26, plötslig spädbarnsdöd). Jag vill inget hellre än att bli gravid igen så fort som möjligt. Nu undrar jag, är det någon av er som har endometrios och snabbt efter förra graviditeten blivit gravida?
  3. ulle
    #2

    hej,

    Vi förlorade vår fjärde dotter i v. 26+5 i maj, jag har önskat ett nytt barn sedan i Juli, och jag håller tummarna. Läser härinne då jag delar oro, ångest och blandade känslor inför detta med ett nytt barn efter att ha förlorat ett, med alla härinne. har ingen egen erfarenhet av endometrios, men min väninna blev gravid då hennes dotter var 6 månader-tvillingkillar blev det! Hon \"försökte\" inte ens bli gravid då hon trodde det skulle bli svårt-därför skyddade de sig inte utan
    räknade med att det skulle ta tid...
    Lessen för att ni förlorade er dotter...kärleken till ens barn minskar inte med längtan efter ännu ett!
    Vår dotter hade en allvarlig muskel och ledsjukdom, artrogryphos, och klarade sig bara en kort stund hos oss.kram så ses vi igen ! Här eller på \"Vi som förlorat ett barn\" sidorna där ingen vill vara...
  4. 2
    hej, Vi förlorade vår fjärde dotter i v. 26+5 i maj, jag har önskat ett nytt barn sedan i Juli, och jag håller tummarna. Läser härinne då jag delar oro, ångest och blandade känslor inför detta med ett nytt barn efter att ha förlorat ett, med alla härinne. har ingen egen erfarenhet av endometrios, men min väninna blev gravid då hennes dotter var 6 månader-tvillingkillar blev det! Hon \"försökte\" inte ens bli gravid då hon trodde det skulle bli svårt-därför skyddade de sig inte utan
    räknade med att det skulle ta tid...
    Lessen för att ni förlorade er dotter...kärleken till ens barn minskar inte med längtan efter ännu ett!
    Vår dotter hade en allvarlig muskel och ledsjukdom, artrogryphos, och klarade sig bara en kort stund hos oss.kram så ses vi igen ! Här eller på \"Vi som förlorat ett barn\" sidorna där ingen vill vara...
  5. Petra
    #3

    Tack för ditt svar!

    Och beklagar din sorg också. Jag håller med dig, det är verkligen skönt att läsa dessa sidor för att stilla sin oro. Vad roligt att höra att din väninna blev gravid trots endometriosen. Läkaren tror att sjukdomen försvunnit på mig efter graviditeten. Trots det försöker jag inte ha några förväntningar på att vi ska lyckas själva utan att vi även denna gång kommer behöva göra en ny provrörsbefruktning.
  6. 3
    Tack för ditt svar! Och beklagar din sorg också. Jag håller med dig, det är verkligen skönt att läsa dessa sidor för att stilla sin oro. Vad roligt att höra att din väninna blev gravid trots endometriosen. Läkaren tror att sjukdomen försvunnit på mig efter graviditeten. Trots det försöker jag inte ha några förväntningar på att vi ska lyckas själva utan att vi även denna gång kommer behöva göra en ny provrörsbefruktning.
  7. u med tjejerna och *ruby*
    #4

    kram ,

    och jag håller tummarna för en ny bebis! SIn kärlek till det barn man förlorat finns ju där alltid...det som förundrar mig är hur fina och perfekta de är så tidigt , så utvecklade, och ändå så otroligt små! ( vi fick ju våra tjejer i samma vecka du och jag ) speciellt de små öreonen ...åh...nu minns jag så väl hur hon såg ut, all den stolthet och lycka som vi kände mitt i det hemska. Hoppas vi senare kan följas åt med ett nytt liv i magen!
    -Har ni \"tid\" för provrörsbefruktning som ni vet och väntar på ?
    Lycka till oavsett, kramas mycket!
  8. 4
    kram , och jag håller tummarna för en ny bebis! SIn kärlek till det barn man förlorat finns ju där alltid...det som förundrar mig är hur fina och perfekta de är så tidigt , så utvecklade, och ändå så otroligt små! ( vi fick ju våra tjejer i samma vecka du och jag ) speciellt de små öreonen ...åh...nu minns jag så väl hur hon såg ut, all den stolthet och lycka som vi kände mitt i det hemska. Hoppas vi senare kan följas åt med ett nytt liv i magen!
    -Har ni \"tid\" för provrörsbefruktning som ni vet och väntar på ?
    Lycka till oavsett, kramas mycket!
  9. Petra
    #5

    Ja, våra barn.....

    ....var mycket små och söta. Man undrar ju varför de inte fick leva.
    Vi har ingen tid, men vår läkare har skickat en remiss som jag vet kommit fram till IVF. Jag pratade nämligen med dem igår och de trodde att vi snart kommer få en tid.Det känns bra, men jag hoppas att ett mirakel sker innan dess så att vi slipper gå igenom en ny behandling.
    Vet du varför din tjej dog? Har ni försökt att bli gravida länge?
    Håller tummarna att vi båda snart går med magarna i vädret! Lycka till du också!
  10. 5
    Ja, våra barn..... ....var mycket små och söta. Man undrar ju varför de inte fick leva.
    Vi har ingen tid, men vår läkare har skickat en remiss som jag vet kommit fram till IVF. Jag pratade nämligen med dem igår och de trodde att vi snart kommer få en tid.Det känns bra, men jag hoppas att ett mirakel sker innan dess så att vi slipper gå igenom en ny behandling.
    Vet du varför din tjej dog? Har ni försökt att bli gravida länge?
    Håller tummarna att vi båda snart går med magarna i vädret! Lycka till du också!
  11. u med tjejerna och *ruby*
    #6

    hej hej ,

    vår dotter hade en allvarlig form av artrogryphos, en led och muskelsjukdom, hon hade även en massa fostervatten i lungorna, och \"kvävdes\" av det-men hade även allvarliga handikapp/ missbildningar ( tycker inte om det \"namnet\" hon var ju så perfekt ändå!) ...en kämpe! Vi hade försökt i fyra år! Fick tre tjejer innan snabbt och \"med en gång\"...så efter all väntan så fick vi ändå inte vår efterlängtade bebis i livet hos oss. HOPPAS dock på en sommarbebi. kram
  12. 6
    hej hej , vår dotter hade en allvarlig form av artrogryphos, en led och muskelsjukdom, hon hade även en massa fostervatten i lungorna, och \"kvävdes\" av det-men hade även allvarliga handikapp/ missbildningar ( tycker inte om det \"namnet\" hon var ju så perfekt ändå!) ...en kämpe! Vi hade försökt i fyra år! Fick tre tjejer innan snabbt och \"med en gång\"...så efter all väntan så fick vi ändå inte vår efterlängtade bebis i livet hos oss. HOPPAS dock på en sommarbebi. kram
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar