Nu går han
_04/05 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Nu går han

    ut med möbler och allt han hittar att skjuta framför sig. Jag tycker att det är tidigt efter som att han snart bara är 9 mån. Hur gör era små?
  2. 1
    Nu går han ut med möbler och allt han hittar att skjuta framför sig. Jag tycker att det är tidigt efter som att han snart bara är 9 mån. Hur gör era små?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Kryper

    Izabelle kryper ff \"bara\"! :) Och ja, 9 mån låter tidigt, men är väl ändå inte helt ovanligt! :)
  4. 2
    Kryper Izabelle kryper ff \"bara\"! :) Och ja, 9 mån låter tidigt, men är väl ändå inte helt ovanligt! :)
  5. Maria m Linn
    #3

    Snart så...

    går min lilla Linn. Hon går om jag håller henne i en hand och hon går själv med vagn. Hon ställer sig själv på golvet.
  6. 3
    Snart så... går min lilla Linn. Hon går om jag håller henne i en hand och hon går själv med vagn. Hon ställer sig själv på golvet.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Wilja

    kryper traditionell krypstil.
    reser sig mot allt med varierande framgång. har inte börjat gå utefter möbler än *tacksam*
    9 mån är tidigt men inte helt ovanligt. jobbigt för oss mammor dock när dom är lite \"för tidiga\", man måste juh passa hela tiden!
    kramar från oss
  8. 4
    Wilja kryper traditionell krypstil.
    reser sig mot allt med varierande framgång. har inte börjat gå utefter möbler än *tacksam*
    9 mån är tidigt men inte helt ovanligt. jobbigt för oss mammor dock när dom är lite \"för tidiga\", man måste juh passa hela tiden!
    kramar från oss
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Juni är 8½ månad och har gått utefter...

    möbler, väggar och diverse andra saker sen hon var drygt 7 månader! Nu går hon när man håller i en hand och är väldigt nära att stå själv utan att hålla i, det är nog mer modet än balanser som sviker just nu!

    Hon reste sig själv upp första gången när hon var 6 månader och satt själv 5-10 minuter när hon var ca 4 månader. Hon har vart tidigt hela vägen, förutom med ätandet då *s*.

    Och visst är det rätt tidigt att knata runt sakerna hemma när man är så liten... men inte jätteovanligt! Vet en jobbarkompis barn som faktiskt gick själv när han var 8 månader, det känns väldigt tidigt! Så många varianter på våra små älsklingar finns det minsann!

    Jag tycker bara att det är superkul att hon går runt faktiskt. Med de två syskonen så upplevde jag det lite jobbigt när dom började ta sig runt. Men nu känns det bara roligt!
  10. 5
    Juni är 8½ månad och har gått utefter... möbler, väggar och diverse andra saker sen hon var drygt 7 månader! Nu går hon när man håller i en hand och är väldigt nära att stå själv utan att hålla i, det är nog mer modet än balanser som sviker just nu!

    Hon reste sig själv upp första gången när hon var 6 månader och satt själv 5-10 minuter när hon var ca 4 månader. Hon har vart tidigt hela vägen, förutom med ätandet då *s*.

    Och visst är det rätt tidigt att knata runt sakerna hemma när man är så liten... men inte jätteovanligt! Vet en jobbarkompis barn som faktiskt gick själv när han var 8 månader, det känns väldigt tidigt! Så många varianter på våra små älsklingar finns det minsann!

    Jag tycker bara att det är superkul att hon går runt faktiskt. Med de två syskonen så upplevde jag det lite jobbigt när dom började ta sig runt. Men nu känns det bara roligt!
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6

    Det går framåt

    och nu är dem inga små nyfödda bebisar längre. Linnea har ställt sig upp sedan hon var 6 månader och kröp strax innan 6 måander. Nu går hon lite med lära-gå-vagnen och lite lite runt möblerna. Hon är 8 månader på dagen idag :) Visst är det tidigt men inte ovanligt!

    Kram!
  12. 6
    Det går framåt och nu är dem inga små nyfödda bebisar längre. Linnea har ställt sig upp sedan hon var 6 månader och kröp strax innan 6 måander. Nu går hon lite med lära-gå-vagnen och lite lite runt möblerna. Hon är 8 månader på dagen idag :) Visst är det tidigt men inte ovanligt!

    Kram!
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Går oxå:-)

    Halloj javisst känns det tidigt. Mathias började knata längs möblerna när han var runt 8 1/2 månad och jag tycker han kan ta det lugnare :-) för nu är det mer passning mm.
    Men däremot ser jag att han har växt över bordsskivan på rumsbordet hemma och nu är den vid axlarna så det känns lite skönare eftersom vi har glasbord och det är läskigt för om han slår i sig där.

    Ha en bra dag kramar Mimmi
  14. 7
    Går oxå:-) Halloj javisst känns det tidigt. Mathias började knata längs möblerna när han var runt 8 1/2 månad och jag tycker han kan ta det lugnare :-) för nu är det mer passning mm.
    Men däremot ser jag att han har växt över bordsskivan på rumsbordet hemma och nu är den vid axlarna så det känns lite skönare eftersom vi har glasbord och det är läskigt för om han slår i sig där.

    Ha en bra dag kramar Mimmi
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8

    Miranda går.....

    längs med möbler, det har hon gjort sedan hon var drygt 8 månader. De senaste två veckorna har hon börjat gå med sin lära gå vagn.
  16. 8
    Miranda går..... längs med möbler, det har hon gjort sedan hon var drygt 8 månader. De senaste två veckorna har hon börjat gå med sin lära gå vagn.
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9

    Elsie

    Går utmed det mesta. Lära gå vagnen tog vi fram en vecka innan hon blev åtta månader, och hon kunde gå med den på en gång. Hon blev 8 månader för en knapp vecka sedan.

    Hon är tidigare än sina syskon både med att krypa och att resa sig o gå utmed möbler.
  18. 9
    Elsie Går utmed det mesta. Lära gå vagnen tog vi fram en vecka innan hon blev åtta månader, och hon kunde gå med den på en gång. Hon blev 8 månader för en knapp vecka sedan.

    Hon är tidigare än sina syskon både med att krypa och att resa sig o gå utmed möbler.
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    Kryper och går med lära-gåvagn IMT

  20. 10
    Kryper och går med lära-gåvagn IMT
  21. Medlem sedan
    Feb 2004
    #11

    Vincent (10 ½ månad)

    drar sig upp i stående läge, sen blir det inte så mycket mer av det. Några få steg har han tagit någon enstaka gång.
  22. 11
    Vincent (10 ½ månad) drar sig upp i stående läge, sen blir det inte så mycket mer av det. Några få steg har han tagit någon enstaka gång.
  23. Jan. mamma
    #12

    Går för fullt!

    han började släppa taget när han var 7,5 mån. Vid 8 mån så reste han sig upp utan stöd, nu 9 mån så går han för fullt, t.o.m ute knallar han runt och det ser ganska kul ut för han är ju inte så stor(eller lång).
  24. 12
    Går för fullt! han började släppa taget när han var 7,5 mån. Vid 8 mån så reste han sig upp utan stöd, nu 9 mån så går han för fullt, t.o.m ute knallar han runt och det ser ganska kul ut för han är ju inte så stor(eller lång).
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar