Vanlig säng och somna själv forts...
_0403 Marsbarn
  1. Cattis med MARCUS
    #1

    Vanlig säng och somna själv forts...

    Vi har tagit spjälskyddet från spjälsängen och lagt innanför sängramen så blir det lite mjukare när Marcus dunsar in med armar och ben i sin växasäng. Den är av äldre modell och har ganska höga kanter men han kan inte trilla ur. Det bästa av allt är att han faktiskt rör sig fritt mellan våra sängar. Även om han kommer över till oss ibland så har det hänt flera gånger att han går tillbaka till sin säng på eget initiativ och av fri vilja. Det tog kanske en vecka innan han låg kvar på samma sätt som i spjälsängen när han skulle nattas med nu funkar det bra för det mesta. Ibland behöver han dock ett \"Marcus ska sova i sin säng\" för att fatta. Det funkar i alla fall sammantaget jättebra! Mitt råd är alltså ge inte upp ännu.
  2. 1
    Vanlig säng och somna själv forts... Vi har tagit spjälskyddet från spjälsängen och lagt innanför sängramen så blir det lite mjukare när Marcus dunsar in med armar och ben i sin växasäng. Den är av äldre modell och har ganska höga kanter men han kan inte trilla ur. Det bästa av allt är att han faktiskt rör sig fritt mellan våra sängar. Även om han kommer över till oss ibland så har det hänt flera gånger att han går tillbaka till sin säng på eget initiativ och av fri vilja. Det tog kanske en vecka innan han låg kvar på samma sätt som i spjälsängen när han skulle nattas med nu funkar det bra för det mesta. Ibland behöver han dock ett \"Marcus ska sova i sin säng\" för att fatta. Det funkar i alla fall sammantaget jättebra! Mitt råd är alltså ge inte upp ännu.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Sov i egen stor säng i går

    Jag nattade Naimi igår och sa: ingen mer saga, det är dags att sova. Då la hon sig direkt ned på madrassen vi har i hennes rum. Ville inte till spjälsängen. jag tänkte att OK, hon får prova, någon gång skall hon ju byta. Låg bredvid henne i 5 min och smög sedan ut innan hon somnat. Hon sov hela natten där! Får se hur det går ikväll!
  4. 2
    Sov i egen stor säng i går Jag nattade Naimi igår och sa: ingen mer saga, det är dags att sova. Då la hon sig direkt ned på madrassen vi har i hennes rum. Ville inte till spjälsängen. jag tänkte att OK, hon får prova, någon gång skall hon ju byta. Låg bredvid henne i 5 min och smög sedan ut innan hon somnat. Hon sov hela natten där! Får se hur det går ikväll!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Yippie yahooo!!!

    Ja det verkar fungera även här. Första läggningen och natten var katastrof (ville ge upp)men sen har det gått spikrakt åt rätt håll. Trodde det skulle ta betydligt längre tid än några nätter!! Igårkväll somnade hon själv utan att protestera och sov sen utan ett pip till 8 imorse! *lycklig* Och nu har hon somnat för en kvart sen utan protest igen. Det roliga var att hon först klev ur sängen och stängde dörren sin ordentligt, tassade tillbax till sängen och har sedan somnat där...hihi...sött.

    Vad skönt med en liten en som går till o från er säng själv! Fräsigt!
  6. 3
    Yippie yahooo!!! Ja det verkar fungera även här. Första läggningen och natten var katastrof (ville ge upp)men sen har det gått spikrakt åt rätt håll. Trodde det skulle ta betydligt längre tid än några nätter!! Igårkväll somnade hon själv utan att protestera och sov sen utan ett pip till 8 imorse! *lycklig* Och nu har hon somnat för en kvart sen utan protest igen. Det roliga var att hon först klev ur sängen och stängde dörren sin ordentligt, tassade tillbax till sängen och har sedan somnat där...hihi...sött.

    Vad skönt med en liten en som går till o från er säng själv! Fräsigt!

Liknande trådar

  1. Vanlig säng
    By paddan in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 11:18
  2. vanlig säng???
    By pingeling79 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 19:55
  3. Vanlig säng??
    By pingeling79 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 13:37
  4. Att somna (forts)
    By Ansan m A&T in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 09:54
  5. Vanlig säng och somna själv??
    By Loppan m Freja + Liten bf 28/11 in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 19:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar