Ang bilbarnstolar igen...
_0404 Aprilbarn
  1. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #1

    Ang bilbarnstolar igen...

    Vi kommer att ha \"isofix\" installerad i vår nya bil så då blir det ju mycket lättare det där med bilbarnstolar, bara klicka i och ur... =)
  2. 1
    Ang bilbarnstolar igen... Vi kommer att ha \"isofix\" installerad i vår nya bil så då blir det ju mycket lättare det där med bilbarnstolar, bara klicka i och ur... =)
  3. Karin med J & J + bf 1/3
    #2

    Vad är det?

    Låter spännande, vad är det??
  4. 2
    Vad är det? Låter spännande, vad är det??
  5. Karin med J & J + bf 1/3
    #3

    Förresten

    Vi har Britax Two-way till båda barnen, men tyvärr inte samma mönster! Det är jätteirriterande, men vi har fått dem i present av min Far så det var inte läge att klaga, trots att jag önskat mönstret Bear Story på båda. Nu har vi en Bear Story och en Blå/vitrutig. Snygga båda två. Fast vårt Britax babyskydd matchar iallafall en av de stora stolarna!
  6. 3
    Förresten Vi har Britax Two-way till båda barnen, men tyvärr inte samma mönster! Det är jätteirriterande, men vi har fått dem i present av min Far så det var inte läge att klaga, trots att jag önskat mönstret Bear Story på båda. Nu har vi en Bear Story och en Blå/vitrutig. Snygga båda två. Fast vårt Britax babyskydd matchar iallafall en av de stora stolarna!
  7. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #4

    Det är ett slags fästen

    som sitter i alla nya bilar, det sitter redan fast i baksäten så då är det bara att \"klicka i\" stolarna, man behöver liksom inte montera stolarna på nåt sätt. Hur bra som helst!
  8. 4
    Det är ett slags fästen som sitter i alla nya bilar, det sitter redan fast i baksäten så då är det bara att \"klicka i\" stolarna, man behöver liksom inte montera stolarna på nåt sätt. Hur bra som helst!
  9. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #5

    Jag vill ha

    likadana stolar till bägge barnen, grå stolar då bilen är mörkgrå metallic :)
  10. 5
    Jag vill ha likadana stolar till bägge barnen, grå stolar då bilen är mörkgrå metallic :)
  11. Anonym
    #6

    en fråga

    som jag undrat över, i vår bil står det också isofix fästen men jag har fått för mig (en kompis kollade upp) att man var tvungen att köpa till någon del för runt tuenkronor för att kunna utnyttja det. Har jag helt fel eller gärller det bara babyskyddet? En kompis jämförde en sån där babysafe plus och aktas autobaby...
    Jag är verkligen glad om någon kan reda ut det här åt mig....
  12. 6
    en fråga som jag undrat över, i vår bil står det också isofix fästen men jag har fått för mig (en kompis kollade upp) att man var tvungen att köpa till någon del för runt tuenkronor för att kunna utnyttja det. Har jag helt fel eller gärller det bara babyskyddet? En kompis jämförde en sån där babysafe plus och aktas autobaby...
    Jag är verkligen glad om någon kan reda ut det här åt mig....
  13. Anonym
    #7

    kollade lite själv

    man måste alltså köpa till en sån där platta och det är en speciell stol som heter fixway?
    har jag förstått rätt?
    Vilken djungel....
  14. 7
    kollade lite själv man måste alltså köpa till en sån där platta och det är en speciell stol som heter fixway?
    har jag förstått rätt?
    Vilken djungel....
  15. Anonym
    #8

    och funkar bara till 18kilo?

    Okej mina små buddhor ska itne ha en sådan då vet jag ;))))
    Isadora väger säkert 20kilo och hon ska definitivt inte åka på något annat vis än bakåtvänd, hon är ju bara 3,5år.
  16. 8
    och funkar bara till 18kilo? Okej mina små buddhor ska itne ha en sådan då vet jag ;))))
    Isadora väger säkert 20kilo och hon ska definitivt inte åka på något annat vis än bakåtvänd, hon är ju bara 3,5år.
  17. Karin med J & J + bf 1/3
    #9

    Låter praktiskt

    det låter väldigt praktiskt, passar de till alla stolar?
  18. 9
    Låter praktiskt det låter väldigt praktiskt, passar de till alla stolar?
  19. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #10

    Ja

    Om du tittar på Babylands hemsida så finns det är Britax stol som heter Isofix nånting... för ca 2500:-... vi ska köpa 2 sådana!
  20. 10
    Ja Om du tittar på Babylands hemsida så finns det är Britax stol som heter Isofix nånting... för ca 2500:-... vi ska köpa 2 sådana!
  21. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #11

    Ja

    Precis som Volvos egen stol också, den är bara upp till ca 4 år & 18 kg. Sen köper man ju annorlunda framåtvända stolar efter det som kostar under 1000-lappen styck.
  22. 11
    Ja Precis som Volvos egen stol också, den är bara upp till ca 4 år & 18 kg. Sen köper man ju annorlunda framåtvända stolar efter det som kostar under 1000-lappen styck.
  23. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #12

    Nej

    Bara till isofix-stolar, titta på Babylands hemsida ;) Men iom att det är nytt så börjar det ju komma nu \"isofix\"-stolar... man använde då alltså inga bilbälten (inte bilens) så det är jättepraktiskt!
  24. 12
    Nej Bara till isofix-stolar, titta på Babylands hemsida ;) Men iom att det är nytt så börjar det ju komma nu \"isofix\"-stolar... man använde då alltså inga bilbälten (inte bilens) så det är jättepraktiskt!
  25. Medlem sedan
    Mar 2004
    #13

    Är det bara....

    jag som inte tycker att det är något bekymmer med att fästa stolen med bilbältet?! Vi har en Two Way till Erik och ska jag köra själv någon gång med passagerare så knäpper jag loss den på 2 sekunder. Att fästa den sen tar kanske 1 minut, men det är ju inte besvärligt eller så! Jag hade lagt de extra pengarna på något annat istället.
  26. 13
    Är det bara.... jag som inte tycker att det är något bekymmer med att fästa stolen med bilbältet?! Vi har en Two Way till Erik och ska jag köra själv någon gång med passagerare så knäpper jag loss den på 2 sekunder. Att fästa den sen tar kanske 1 minut, men det är ju inte besvärligt eller så! Jag hade lagt de extra pengarna på något annat istället.
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Nej jag med!

    Det gör man ju liksom bara en gång ju... Sen, som du skriver, om man ska ta en passagerare så är det ju bara att knäppa upp bältena i den där \"bältesknäpparen\". Man behöver ju inte ta bort remmarna helt. Går på 30 sek.
  28. 14
    Nej jag med! Det gör man ju liksom bara en gång ju... Sen, som du skriver, om man ska ta en passagerare så är det ju bara att knäppa upp bältena i den där \"bältesknäpparen\". Man behöver ju inte ta bort remmarna helt. Går på 30 sek.
  29. Anonym
    #15

    hade aldrig vänt en så liten

    Isadora vägde dessutom 18 kilo vid 3 års ålder.
    Ännu ett argument mot volvos stol alltså....

    Mina barn ska åka baklänges så länge det bara går och är möjligt, tycker att det är hemskt med alla framåtvända småbarn.
  30. 15
    hade aldrig vänt en så liten Isadora vägde dessutom 18 kilo vid 3 års ålder.
    Ännu ett argument mot volvos stol alltså....

    Mina barn ska åka baklänges så länge det bara går och är möjligt, tycker att det är hemskt med alla framåtvända småbarn.
  31. Anonym
    #16

    inte ett dugg besvärligt

    hade fått för mig att isofix skulle vara säkrare men nu funkar de ju inte hela bakåtvända perioden så då känns det som en onödig investering.
  32. 16
    inte ett dugg besvärligt hade fått för mig att isofix skulle vara säkrare men nu funkar de ju inte hela bakåtvända perioden så då känns det som en onödig investering.
  33. Anonym
    #17

    så du ska köpa två nu

    och sedan nya när de väger 18kilo?
  34. 17
    så du ska köpa två nu och sedan nya när de väger 18kilo?
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18

    Hur lång är Isadora?

    Det spelar ju med in, inte bara vikten. Det är väl när öronen sticker över man ska byta eller nåt sånt. Det känns skönt att ha en liten (Oliver) och Alicia eftersom Alexander var så hemskt lång (och är kanske fortfarande). De två små kommer att kunna sitta bakåtvända lääääänge nu, känns skönt. Bara nyfiken hur lång I är nu. :-) *kram*
  36. 18
    Hur lång är Isadora? Det spelar ju med in, inte bara vikten. Det är väl när öronen sticker över man ska byta eller nåt sånt. Det känns skönt att ha en liten (Oliver) och Alicia eftersom Alexander var så hemskt lång (och är kanske fortfarande). De två små kommer att kunna sitta bakåtvända lääääänge nu, känns skönt. Bara nyfiken hur lång I är nu. :-) *kram*
  37. annasthlm
    #19

    Nejnej

    man sätter in stolen och sen sitter den ju där :-D
    Inte ett dugg jobbigt.

  38. 19
    Nejnej man sätter in stolen och sen sitter den ju där :-D
    Inte ett dugg jobbigt.

  39. Anonym
    #20

    runt 105cm

    än så länge funkar det i stolen, har hört att folk haft sina 115cms bakåt i en two way plus så vi sak köpa en sådan om hon växer ur cosmicen som hon har nu.
    Det är ett aber det där när de växer fortare än man vill ;)))

    Kram
  40. 20
    runt 105cm än så länge funkar det i stolen, har hört att folk haft sina 115cms bakåt i en two way plus så vi sak köpa en sådan om hon växer ur cosmicen som hon har nu.
    Det är ett aber det där när de växer fortare än man vill ;)))

    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Bilbarnstolar?? HELP!!
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 06:14
  2. bilbarnstolar ?
    By Annika in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 18:25
  3. Ang bilbarnstolar..
    By Sofia_N in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 14:53
  4. Bil med 3 bilbarnstolar?
    By Ulrika med 2+1 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 19:15
  5. Två bilbarnstolar bak?
    By sprengja in forum Bilsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 10:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar