Trollunge?
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Trollunge?

    Det är trollkalas på lördag! Några tips på hur mitt troll kan komma att se ut, utöver tovigt hår (kommer naturligt!), påmålade fräknar och någon form av svans?
    Tog en sväng till Toys R Us, men där finns det ju bara vampyrgrejer osv...

    Tips, snälla! :o)
  2. 1
    Trollunge? Det är trollkalas på lördag! Några tips på hur mitt troll kan komma att se ut, utöver tovigt hår (kommer naturligt!), påmålade fräknar och någon form av svans?
    Tog en sväng till Toys R Us, men där finns det ju bara vampyrgrejer osv...

    Tips, snälla! :o)
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Du kanske kan....

    fixa nåt själv om du inte vill kosta dig på att köpa nåt.

    Jag tänkte på jobbet mitt dör vi har trollkläder som nån gjort av jutevävs säckar.
    Nån har klippt till en sån säck så det blivit som modell \"linneklänning\".(utan ärm) Förstår du hur jag menar?
    Antingen klipper man den bara så eller kanske kan man om man vill vara mer avancerad kanta den på nåt vis.
    Sen syr man lite slarvigt dit lite lappar på lika ställen.
    Och så tar man nån sorts grövre rep eller nåt och knyter i midjan.
    Svansen kan man ju också göra av grovt rep eller nåt med nån lite tofs längst ner och så kan man ju sy på den därbak också.
    Och till det, det tovade rufsiga håret och fräknar.
    Ser framför mig din söta lilla trollunge.

    Det var det enda tips som ploppade upp i mitt huvud såhär tidigt på morgonkulan.
    Tala gärna om hurdu gjorde eller ännu bättre lägg in en bild på di sida så kikar jag in nån gång.
    Pia
  4. 2
    Du kanske kan.... fixa nåt själv om du inte vill kosta dig på att köpa nåt.

    Jag tänkte på jobbet mitt dör vi har trollkläder som nån gjort av jutevävs säckar.
    Nån har klippt till en sån säck så det blivit som modell \"linneklänning\".(utan ärm) Förstår du hur jag menar?
    Antingen klipper man den bara så eller kanske kan man om man vill vara mer avancerad kanta den på nåt vis.
    Sen syr man lite slarvigt dit lite lappar på lika ställen.
    Och så tar man nån sorts grövre rep eller nåt och knyter i midjan.
    Svansen kan man ju också göra av grovt rep eller nåt med nån lite tofs längst ner och så kan man ju sy på den därbak också.
    Och till det, det tovade rufsiga håret och fräknar.
    Ser framför mig din söta lilla trollunge.

    Det var det enda tips som ploppade upp i mitt huvud såhär tidigt på morgonkulan.
    Tala gärna om hurdu gjorde eller ännu bättre lägg in en bild på di sida så kikar jag in nån gång.
    Pia
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Hade vi igår!

    Jag köpte lurvigt brunt tyg på Dolly´s på Odenplan och sydde varsin dräkt som var misstänkt likt ett linne i formen och sen fäste jag en bit rep bakpå och sydde en tofs av överblivet tyg längst ut.

    Annars förknippar man ju troll med de där lapparna med tydliga stygn, stora knappar etc.
  6. 3
    Hade vi igår! Jag köpte lurvigt brunt tyg på Dolly´s på Odenplan och sydde varsin dräkt som var misstänkt likt ett linne i formen och sen fäste jag en bit rep bakpå och sydde en tofs av överblivet tyg längst ut.

    Annars förknippar man ju troll med de där lapparna med tydliga stygn, stora knappar etc.
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4

    Tusen tack!

    Har inte en susning om vart man får tag på jutesäckar, men ska nu ner och röja bland pappsens gamla skjortor och i tygförrådet! Har en del beigt linnetyg sedan medeltidsfestivalen... :o)
  8. 4
    Tusen tack! Har inte en susning om vart man får tag på jutesäckar, men ska nu ner och röja bland pappsens gamla skjortor och i tygförrådet! Har en del beigt linnetyg sedan medeltidsfestivalen... :o)
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5

    Resultatet syns nu i albumet! IMT

    ..
  10. 5
    Resultatet syns nu i albumet! IMT ..
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Jättefin blev hon. IMT.

    ,,,
  12. 6
    Jättefin blev hon. IMT. ,,,
  13. Anonym
    #7

    Vilken jättesöt trolltjej

    Tur att hon redan är tingad för min sons räkning...
  14. 7
    Vilken jättesöt trolltjej Tur att hon redan är tingad för min sons räkning...
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Å Lovisan...

    är så söt som trollunge!! ;-)
    Hoppas att hon hade jättekul på kalaset. Linnéa frågade om hon inte kunde få leka med Lovisa redan dagen efter vi träffade er. :-)

    kram
  16. 8
    Å Lovisan... är så söt som trollunge!! ;-)
    Hoppas att hon hade jättekul på kalaset. Linnéa frågade om hon inte kunde få leka med Lovisa redan dagen efter vi träffade er. :-)

    kram
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Så gulligt!

    Bra tips, de får man spara om trollkalas skulle bli aktuellt :-)!
  18. 9
    Så gulligt! Bra tips, de får man spara om trollkalas skulle bli aktuellt :-)!

Liknande trådar

  1. Trollunge
    By sisak in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 12:32
  2. En trollunge
    By trollbottom in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 06:35
  3. Trollunge!
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 16:14
  4. min trollunge
    By Christine, 6barnsmor in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 20:15
  5. Trollunge?
    By Ann&Lovisa Erik Alva in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 17:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar