En mus!!! *OT* (låååååångt!)
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    En mus!!! *OT* (låååååångt!)

    Igår kväll satt jag i soffan för att se ännu ett avsnitt av den något urspårande serien \"Lost\", då jag till min fasa får se en mus under bokhyllan, ca 8 cm lång + lika lång svans. Jag flyger ju naturligtvis upp och skrämmer den rackarn, så den springer in i sovrummet med mig efter. Stänger dörren till sovrummet och försöker tänka ut vad jag ska göra, min sambo var nämligen bortrest. Ringer grannen, får tips om att lägga ut lite ost i ett hörn och ta en hink och sätta mig och vänta, sen slänga över hinken när den visar sig. Ser hur det skuttar omkring, rätt var det är är den o spatserar på vår sänggavel. Jag skriker o slår mot den med en skurkvast, den kutar iväg och jag hoppar upp på stolen framför datorn. Ser ett papprör som ligger på golvet bredvid datorn, så jag reser det upp och tänker att där ska han minsann inte få gömma sig! Surfar in på Anticimex hemsida för att få råd. Fortfarande med öron och ögon på helspänn och med pappröret i ett fast grepp lutandes mot golvet. Tycker att det blivit så tyst, tittar ner i röret, ser inte så mycket inuti, men ser svansen sticka ut. Tar och flyttar på röret och trycker hårt mot golvet hela tiden, får ut den ur huset, kastar den ifrån mig utanför tomten. Darrande tar jag mig in och häller upp en whisky för att lugna mina darrande nerver och ringer omskakad till mamma (vem annars?). Som tur var sov ungarna genom det här, men jag hade god lust att ta dem in till mig på natten, för att slippa tänka på det lilla kräket (som, jag vet, var räddare än jag!).
    Så tänk på det tjejer o killar, lämna inte dörrarna öppna så här års, det kommer lätt oväntat besök!
  2. 1
    En mus!!! *OT* (låååååångt!) Igår kväll satt jag i soffan för att se ännu ett avsnitt av den något urspårande serien \"Lost\", då jag till min fasa får se en mus under bokhyllan, ca 8 cm lång + lika lång svans. Jag flyger ju naturligtvis upp och skrämmer den rackarn, så den springer in i sovrummet med mig efter. Stänger dörren till sovrummet och försöker tänka ut vad jag ska göra, min sambo var nämligen bortrest. Ringer grannen, får tips om att lägga ut lite ost i ett hörn och ta en hink och sätta mig och vänta, sen slänga över hinken när den visar sig. Ser hur det skuttar omkring, rätt var det är är den o spatserar på vår sänggavel. Jag skriker o slår mot den med en skurkvast, den kutar iväg och jag hoppar upp på stolen framför datorn. Ser ett papprör som ligger på golvet bredvid datorn, så jag reser det upp och tänker att där ska han minsann inte få gömma sig! Surfar in på Anticimex hemsida för att få råd. Fortfarande med öron och ögon på helspänn och med pappröret i ett fast grepp lutandes mot golvet. Tycker att det blivit så tyst, tittar ner i röret, ser inte så mycket inuti, men ser svansen sticka ut. Tar och flyttar på röret och trycker hårt mot golvet hela tiden, får ut den ur huset, kastar den ifrån mig utanför tomten. Darrande tar jag mig in och häller upp en whisky för att lugna mina darrande nerver och ringer omskakad till mamma (vem annars?). Som tur var sov ungarna genom det här, men jag hade god lust att ta dem in till mig på natten, för att slippa tänka på det lilla kräket (som, jag vet, var räddare än jag!).
    Så tänk på det tjejer o killar, lämna inte dörrarna öppna så här års, det kommer lätt oväntat besök!
  3. Anonym
    #2

    Hihi

    Vilket äventyr!

    Vi bor mitt ute i skogen, och får påhälsning av möss ibland.

    När jag hade Maja i magen så förklarade jag krig mot dom. Dom hade nämligen tagit sig in i skafferiet, då hade de skitit i det blå skåpet ansåg jag.

    Fram med råttfällorna, ladda med snickers (det är det absolut bästa betet) och vänta. Behövde inte vänta länge innan det smattrade i fällorna! Sen har det varit lugnt.

    Nu i veckan hörde vi en mususling i väggen. Så det blir till att lägga ut fällor på bra ställen igen. Mössen har en tendens att komma in nu på hösten. De söker väl skydd för vintern kan jag tro.
  4. 2
    Hihi Vilket äventyr!

    Vi bor mitt ute i skogen, och får påhälsning av möss ibland.

    När jag hade Maja i magen så förklarade jag krig mot dom. Dom hade nämligen tagit sig in i skafferiet, då hade de skitit i det blå skåpet ansåg jag.

    Fram med råttfällorna, ladda med snickers (det är det absolut bästa betet) och vänta. Behövde inte vänta länge innan det smattrade i fällorna! Sen har det varit lugnt.

    Nu i veckan hörde vi en mususling i väggen. Så det blir till att lägga ut fällor på bra ställen igen. Mössen har en tendens att komma in nu på hösten. De söker väl skydd för vintern kan jag tro.
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    Bläää

    möss och råttor är det värsta jag vet. Det var strongt gjort av dig att fånga den själv det hade inte jag klarat. Jag hade nog tagit barnen och åkt till brosan och sovit där till maken hade kommit hem och tagit hand om den.
  6. 3
    Bläää möss och råttor är det värsta jag vet. Det var strongt gjort av dig att fånga den själv det hade inte jag klarat. Jag hade nog tagit barnen och åkt till brosan och sovit där till maken hade kommit hem och tagit hand om den.
  7. MsK
    #4

    Om vi ändå haft så korkade möss

    Vi hade fullständig invasion förra vintern och de stannade till juni!
    De tog sig som brukligt är, in vid skåpet under diskbänken. Vi lade ut fällor och tog två i dessa - sen lärde de sig lösa ut den först och ta godiset sen. Vi hade dem springande i väggarna, hörde dem kuta runt och gnaga högljutt på nätterna. Att knacka och även DUNKA på väggen där man hörde att de var, generade dem inte det minsta. De visste att vi inte kunde komma åt dem!
    Tre katter har vi också, men våra små möss var aldrig synliga, bara mycket hörbara!

    Två gånger bet de av vattenslangen till diskmaskinen. Vatten rann ner i trossbotten och vi hade golvet uppbrutit sen, med fläkt på plats. När vi bröt upp under diskbänken fann vi ett tjusigt bo där, samman med våra sopor som de hämtat i sophinken.
    Varenda tänkbart litet hål har nu murats igen, men säker kan man aldrig vara.

    Än har vi inga hört, kanske har de valt grannens hus i bris tpå ingångar. De hade fått 5 i sina fällor över en natt!
  8. 4
    Om vi ändå haft så korkade möss Vi hade fullständig invasion förra vintern och de stannade till juni!
    De tog sig som brukligt är, in vid skåpet under diskbänken. Vi lade ut fällor och tog två i dessa - sen lärde de sig lösa ut den först och ta godiset sen. Vi hade dem springande i väggarna, hörde dem kuta runt och gnaga högljutt på nätterna. Att knacka och även DUNKA på väggen där man hörde att de var, generade dem inte det minsta. De visste att vi inte kunde komma åt dem!
    Tre katter har vi också, men våra små möss var aldrig synliga, bara mycket hörbara!

    Två gånger bet de av vattenslangen till diskmaskinen. Vatten rann ner i trossbotten och vi hade golvet uppbrutit sen, med fläkt på plats. När vi bröt upp under diskbänken fann vi ett tjusigt bo där, samman med våra sopor som de hämtat i sophinken.
    Varenda tänkbart litet hål har nu murats igen, men säker kan man aldrig vara.

    Än har vi inga hört, kanske har de valt grannens hus i bris tpå ingångar. De hade fått 5 i sina fällor över en natt!
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5

    Jo...

    ...det var ju det jag var rädd för att det skulle bli en massa skador och så om jag inte fick tag på den. Jag tänkte faktiskt om man skulle skaffa katt, då kunde man i alla fall vara trygg för mössen! Men är de oåtkomliga mössen, så är det ju ingen vits, hmm...
  10. 5
    Jo... ...det var ju det jag var rädd för att det skulle bli en massa skador och så om jag inte fick tag på den. Jag tänkte faktiskt om man skulle skaffa katt, då kunde man i alla fall vara trygg för mössen! Men är de oåtkomliga mössen, så är det ju ingen vits, hmm...
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6

    Hade inget val...

    ...jag var rädd att den skulle gnaga på elledningar, i våra sängkläder och bajsa överallt. Men det var ren lyckträff känner jag så här i efterhand att jag lyckades ta den. Nu är det vaktning vid ytterdörren som gäller, så inga fler smiter in!
  12. 6
    Hade inget val... ...jag var rädd att den skulle gnaga på elledningar, i våra sängkläder och bajsa överallt. Men det var ren lyckträff känner jag så här i efterhand att jag lyckades ta den. Nu är det vaktning vid ytterdörren som gäller, så inga fler smiter in!

Liknande trådar

  1. gnäll (låååååångt)
    By dove in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 23:02
  2. förlossningen (låååååångt)
    By mimmi86 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 13:45
  3. Förlossningsberättelse *låååååångt*
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 16:30
  4. Ny här..*låååååångt*
    By galenkaka in forum Styvfamiljer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 12:56
  5. Råd nån? (Låååååångt)
    By Vera m.1 + bf 27/4 in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar