Vår son Viggo har nu legat i respirator
Allvarligt sjuka
  1. Mia och JEsper
    #1

    Vår son Viggo har nu legat i respirator

    sen i lördags. HAn var död, kom tillbaka och nu har vi ingen aning om ifall vi får behålla honom...
    Han har för första gången i sitt tvååriga liv lyckats fått upp ett lås, tyvär ledde den låsta dörren ut till en pool...vår lilla prins har drunknat. Tidigare idag lät det lite ljusare, att han fått hjärnskador är fastställt, hur mycket vet ingen. EEG:n och magnetröntgen visar inte på några kramper men nu under kvällen / natten så får han sådana muskelspänningar då han för bak armarna så han nästan hamnar i brygga...Dom har även varit tvuga att söva honom igen då varje hostattack gör att dessa kramper kommer. Att se sitt barn ligga där med alla slangar och apparater...
    Vår älskade lilla viggo....
    Han är verkligen vår lilla prins som är så otroligt busig och har det härligaste skratt man kan tänka sig. Allt vi vill är att han ska få stanna hos oss, men inte ens det är sakert...dom skulle ha gjort en trakestomi nu på morgonen för att slangarna inte ska irritera honom lika mycket, det går inte nu. I dag fick jag krypa upp i sängen brevid honom och krama honom och för första gången sen olyckan så kände jag mig lugn.
    Älskade lilla barn, stanna hos oss!
  2. 1
    Vår son Viggo har nu legat i respirator sen i lördags. HAn var död, kom tillbaka och nu har vi ingen aning om ifall vi får behålla honom...
    Han har för första gången i sitt tvååriga liv lyckats fått upp ett lås, tyvär ledde den låsta dörren ut till en pool...vår lilla prins har drunknat. Tidigare idag lät det lite ljusare, att han fått hjärnskador är fastställt, hur mycket vet ingen. EEG:n och magnetröntgen visar inte på några kramper men nu under kvällen / natten så får han sådana muskelspänningar då han för bak armarna så han nästan hamnar i brygga...Dom har även varit tvuga att söva honom igen då varje hostattack gör att dessa kramper kommer. Att se sitt barn ligga där med alla slangar och apparater...
    Vår älskade lilla viggo....
    Han är verkligen vår lilla prins som är så otroligt busig och har det härligaste skratt man kan tänka sig. Allt vi vill är att han ska få stanna hos oss, men inte ens det är sakert...dom skulle ha gjort en trakestomi nu på morgonen för att slangarna inte ska irritera honom lika mycket, det går inte nu. I dag fick jag krypa upp i sängen brevid honom och krama honom och för första gången sen olyckan så kände jag mig lugn.
    Älskade lilla barn, stanna hos oss!
  3. Mie
    #2

    Kära du!!

    Jag hoppas att er lille Viggo får stanna hos er!! Så snabbt ett ögonblick kan förändra hela ens liv.

    *kramar*
  4. 2
    Kära du!! Jag hoppas att er lille Viggo får stanna hos er!! Så snabbt ett ögonblick kan förändra hela ens liv.

    *kramar*
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    åhh vad fruktansvärt, vet inte vad jag skall

    säga. Mina tårar kom automatiskt, vi har varit i den situationen att vi har suttit vid sängen och väntat på att vår son inte skulle klara sig, men för oss vände det och han överlevde. Jag skall tänka på er & hoppas att det mirakulöst ger honom kraft. Jag vet inte vad jag skall skriva mer, finner inte de rätta orden. Må det gå VÄL!!!!!
  6. 3
    åhh vad fruktansvärt, vet inte vad jag skall säga. Mina tårar kom automatiskt, vi har varit i den situationen att vi har suttit vid sängen och väntat på att vår son inte skulle klara sig, men för oss vände det och han överlevde. Jag skall tänka på er & hoppas att det mirakulöst ger honom kraft. Jag vet inte vad jag skall skriva mer, finner inte de rätta orden. Må det gå VÄL!!!!!
  7. Junili
    #4

    Tänker på er

    och hoppas att Viggo får stanna hos er.
    Vet inte om jag kan säga något som får er att må mindre dåligt, men vill i alla fall sända många varma kramar och tankar till er.
  8. 4
    Tänker på er och hoppas att Viggo får stanna hos er.
    Vet inte om jag kan säga något som får er att må mindre dåligt, men vill i alla fall sända många varma kramar och tankar till er.
  9. Lena m Emil
    #5

    kramar

    Tårarna rinner. Inte förrän man har egna barn kan man förstå vilka enorma känslor man får för dem. Hoppas, hoppas att ni får behålla honom.
  10. 5
    kramar Tårarna rinner. Inte förrän man har egna barn kan man förstå vilka enorma känslor man får för dem. Hoppas, hoppas att ni får behålla honom.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    åhh

    Ja, Viggo, Stanna hos din mamma och pappa som älskar dig så. Hoppas och ber att ni får ha er lilla pojke kvar hos er. Alla mina tankar är hos er!
  12. 6
    åhh Ja, Viggo, Stanna hos din mamma och pappa som älskar dig så. Hoppas och ber att ni får ha er lilla pojke kvar hos er. Alla mina tankar är hos er!
  13. Martina med David
    #7

    tänker på er

    Har också varit i den situationen, dock pga sjukdom min kille fick stanna hos mig och jag ber för att Viggo får stanna hos er...barn är otroligt starka!
  14. 7
    tänker på er Har också varit i den situationen, dock pga sjukdom min kille fick stanna hos mig och jag ber för att Viggo får stanna hos er...barn är otroligt starka!
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8

    vi tänker på er !

    jag och min familj tänker på er !
    tårarna rinner !
    många styrkekramar !
    viggo kommer klara dethär ! barn är starkare än man tror !
  16. 8
    vi tänker på er ! jag och min familj tänker på er !
    tårarna rinner !
    många styrkekramar !
    viggo kommer klara dethär ! barn är starkare än man tror !
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9

    Tänker på Er!

    Finner inga ord.. men tänker på Er och hoppas att er Viggo får stanna hos er, barn är starkare än man tror och hoppas hoppas verkligen han får en längre tid här!

    Skicka många tröstande och stärkande kramar
  18. 9
    Tänker på Er! Finner inga ord.. men tänker på Er och hoppas att er Viggo får stanna hos er, barn är starkare än man tror och hoppas hoppas verkligen han får en längre tid här!

    Skicka många tröstande och stärkande kramar
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    O herre gud så fruktansvärt!

    Jag tänker på er och hoppas så innerligt att Viggo får stanna hos er!!!
  20. 10
    O herre gud så fruktansvärt! Jag tänker på er och hoppas så innerligt att Viggo får stanna hos er!!!
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    Kära Mia

    Så fruktansvärt att läsa om den tragedi som drabbat dig och din familj. Jag har aldrig trott på gud men i såna här ögonblick får man ta vad man har och tro på det som finns och inte finns.

    Jag önskar verkligen att lilla Viggo har styrkan att ta sig ur den här krisen eller hur man nu ska säga. Det låter som att du är stark men jag vet, det finns lixom inget alternativ, man måste ju.

    All styrka önskar jag dig och din familj att orka ta er igenom er situation. Och självklart all styrka till Viggo.
    Kramar
    Maria
    m 3 varav ett svårt sjukt
  22. 11
    Kära Mia Så fruktansvärt att läsa om den tragedi som drabbat dig och din familj. Jag har aldrig trott på gud men i såna här ögonblick får man ta vad man har och tro på det som finns och inte finns.

    Jag önskar verkligen att lilla Viggo har styrkan att ta sig ur den här krisen eller hur man nu ska säga. Det låter som att du är stark men jag vet, det finns lixom inget alternativ, man måste ju.

    All styrka önskar jag dig och din familj att orka ta er igenom er situation. Och självklart all styrka till Viggo.
    Kramar
    Maria
    m 3 varav ett svårt sjukt
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    Har tänkt på er jättemycket!

    Hoppas verkligen att allt har gott väl!!!! *Styrkekramar*
  24. 12
    Har tänkt på er jättemycket! Hoppas verkligen att allt har gott väl!!!! *Styrkekramar*
  25. Lisa
    #13

    Skickar många kramar

    så du ska orka med.

    Barnen är ju det käraste man har. Håller alla tummar och tår för att Viggo ska klara sig.
  26. 13
    Skickar många kramar så du ska orka med.

    Barnen är ju det käraste man har. Håller alla tummar och tår för att Viggo ska klara sig.
  27. Medlem sedan
    Sep 2005
    #14

    kramar

    jag tänker på er så mycket och känner er smärta, önskar jag kunde göra mer. Många kramar till er!
  28. 14
    kramar jag tänker på er så mycket och känner er smärta, önskar jag kunde göra mer. Många kramar till er!
  29. Molliebus
    #15

    Kära Mia och JEsper!

    Har precis läst vad du/ni skrivit och jag känner er smärta! Jag tänder ett ljus och ber till Gud och sänder all energi jag kan till er lille prins Viggo så att han skall klara krisen och komma tillbaka till livet igen! jag tänker på er/ KRAM
  30. 15
    Kära Mia och JEsper! Har precis läst vad du/ni skrivit och jag känner er smärta! Jag tänder ett ljus och ber till Gud och sänder all energi jag kan till er lille prins Viggo så att han skall klara krisen och komma tillbaka till livet igen! jag tänker på er/ KRAM

Liknande trådar

  1. Fråga om Respirator
    By Lille Skutt in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 09:57
  2. Gravid kvinna i respirator
    By Linkmamman in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 13:23
  3. Respirator
    By Xappoline in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 21:13
  4. Vår viggo har nu legat i respirator
    By Mia och JEsper in forum _0307 Julibarn
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 16:19
  5. Vår viggo har nu legat i respirator
    By Mia och JEsper in forum Många barn
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 13:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar