Vår viggo har nu legat i respirator
_0307 Julibarn
  1. Mia och JEsper
    #1

    Vår viggo har nu legat i respirator

    sen i lördags. HAn var död, kom tillbaka och nu har vi ingen aning om ifall vi får behålla honom...
    Han har för första gången i sitt tvååriga liv lyckats fått upp ett lås, tyvär ledde den låsta dörren ut till en pool...vår lilla prins har drunknat. Tidigare idag lät det lite ljusare, att han fått hjärnskador är fastställt, hur mycket vet ingen. EEG:n och magnetröntgen visar inte på några kramper men nu under kvällen / natten så får han sådana muskelspänningar då han för bak armarna så han nästan hamnar i brygga...Dom har även varit tvuga att söva honom igen då varje hostattack gör att dessa kramper kommer. Att se sitt barn ligga där med alla slangar och apparater...
    Vår älskade lilla viggo....
    Han är verkligen vår lilla prins som är så otroligt busig och har det härligaste skratt man kan tänka sig. Allt vi vill är att han ska få stanna hos oss, men inte ens det är sakert...dom skulle ha gjort en trakestomi nu på morgonen för att slangarna inte ska irritera honom lika mycket, det går inte nu. I dag fick jag krypa upp i sängen brevid honom och krama honom och för första gången sen olyckan så kände jag mig lugn.
    Älskade lilla barn, stanna hos oss!
  2. 1
    Vår viggo har nu legat i respirator sen i lördags. HAn var död, kom tillbaka och nu har vi ingen aning om ifall vi får behålla honom...
    Han har för första gången i sitt tvååriga liv lyckats fått upp ett lås, tyvär ledde den låsta dörren ut till en pool...vår lilla prins har drunknat. Tidigare idag lät det lite ljusare, att han fått hjärnskador är fastställt, hur mycket vet ingen. EEG:n och magnetröntgen visar inte på några kramper men nu under kvällen / natten så får han sådana muskelspänningar då han för bak armarna så han nästan hamnar i brygga...Dom har även varit tvuga att söva honom igen då varje hostattack gör att dessa kramper kommer. Att se sitt barn ligga där med alla slangar och apparater...
    Vår älskade lilla viggo....
    Han är verkligen vår lilla prins som är så otroligt busig och har det härligaste skratt man kan tänka sig. Allt vi vill är att han ska få stanna hos oss, men inte ens det är sakert...dom skulle ha gjort en trakestomi nu på morgonen för att slangarna inte ska irritera honom lika mycket, det går inte nu. I dag fick jag krypa upp i sängen brevid honom och krama honom och för första gången sen olyckan så kände jag mig lugn.
    Älskade lilla barn, stanna hos oss!
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Vilken fruktansvärd olycka

    Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, orden känns fattiga, men jag ber och hoppas innerligt att Viggo ska stanna hos er, och att hans läge förbättras snart!
    Barn är en alldeles för dyrbar gåva för att få slösas bort, han måste få klara sig! (gråter)
    Skickar många styrkekramar till er och håller alla tummar!
    // Louise
  4. 2
    Vilken fruktansvärd olycka Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, orden känns fattiga, men jag ber och hoppas innerligt att Viggo ska stanna hos er, och att hans läge förbättras snart!
    Barn är en alldeles för dyrbar gåva för att få slösas bort, han måste få klara sig! (gråter)
    Skickar många styrkekramar till er och håller alla tummar!
    // Louise
  5. Linda m Linus
    #3

    Men fyyy..

    ..vad hemsk, vilken mardröm för er!! Livet kan ju vara så oerhört eberäkneligt och orättvist ibland!!

    Jag hoppas verkligen att han får stanna kvar och vi ska hålla alla tummar vi nånsin har!!!

    Måste bara få fråga en sak: är det du som är \"Mia med 4 små killar\"?
  6. 3
    Men fyyy.. ..vad hemsk, vilken mardröm för er!! Livet kan ju vara så oerhört eberäkneligt och orättvist ibland!!

    Jag hoppas verkligen att han får stanna kvar och vi ska hålla alla tummar vi nånsin har!!!

    Måste bara få fråga en sak: är det du som är \"Mia med 4 små killar\"?
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Har inga ord..

    men jag hoppas att ni snart får lite bättre prognos.

    Stor kram
  8. 4
    Har inga ord.. men jag hoppas att ni snart får lite bättre prognos.

    Stor kram
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Jag får rysningar!

    Jag kan inte ens formulera hur dina rader påverkar mig! Stor styrkekram till lille Viggo - och jag upprepar dina ord: stanna hos oss!
  10. 5
    Jag får rysningar! Jag kan inte ens formulera hur dina rader påverkar mig! Stor styrkekram till lille Viggo - och jag upprepar dina ord: stanna hos oss!
  11. Mia och JEsper
    #6

    Ja det är jag...

    tack för era tankar
  12. 6
    Ja det är jag... tack för era tankar
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Nej, sånt får inte hända!

    Så fruktansvärt otäckt!

    Jag tänker på er och hoppas innerligt att han stannar.
  14. 7
    Nej, sånt får inte hända! Så fruktansvärt otäckt!

    Jag tänker på er och hoppas innerligt att han stannar.
  15. Medlem sedan
    Jul 2004
    #8

    saknar ord men

    alla mina tankar och förhoppningar är hos er nu!
    Måtte lillkillen klara sig,
    han verkar vara en kämpe!

  16. 8
    saknar ord men alla mina tankar och förhoppningar är hos er nu!
    Måtte lillkillen klara sig,
    han verkar vara en kämpe!

  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Å nej!

    Det där är ju sådant som bara inte får hända - och ändå händer det...

    Finner inga ord - mina problem känns så futtiga i jämförelse. Skickar stora kramar till hela familjen, och ber att Viggo ska få stanna hos er!
  18. 9
    Å nej! Det där är ju sådant som bara inte får hända - och ändå händer det...

    Finner inga ord - mina problem känns så futtiga i jämförelse. Skickar stora kramar till hela familjen, och ber att Viggo ska få stanna hos er!
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    stanna kvar älskade barn

    har inte ord, blir helt uppfylld av ångest här, så hemskt, måtte allt ordna sig...
  20. 10
    stanna kvar älskade barn har inte ord, blir helt uppfylld av ångest här, så hemskt, måtte allt ordna sig...
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Nej..nej...nej...nej..nej

    Älskade lilla Viggo stanna kvar här hos mamma och pappa! Jag saknar ord Mia, men sänder er alla varma tankar om hopp!
  22. 11
    Nej..nej...nej...nej..nej Älskade lilla Viggo stanna kvar här hos mamma och pappa! Jag saknar ord Mia, men sänder er alla varma tankar om hopp!
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12

    Jag kan inte....

    alls föreställa mig hur det är för er nu, det känns riktigt overkligt bara att läsa detta för mig t.om. Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaks till er, och inte har för mycket skador heller förstås! Kommer inte på exakt, men jag antar att nu/ni är Mia med 4killar som skrev mycket här förrut...? (Du behöver inte svara...)
    All styrka till er nu, kram!!
  24. 12
    Jag kan inte.... alls föreställa mig hur det är för er nu, det känns riktigt overkligt bara att läsa detta för mig t.om. Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaks till er, och inte har för mycket skador heller förstås! Kommer inte på exakt, men jag antar att nu/ni är Mia med 4killar som skrev mycket här förrut...? (Du behöver inte svara...)
    All styrka till er nu, kram!!
  25. Medlem sedan
    Apr 2003
    #13

    Såg upptill...

    att det var du, som jag trodde. Ofattbart... *ryser*
  26. 13
    Såg upptill... att det var du, som jag trodde. Ofattbart... *ryser*
  27. Karin med Maja
    #14

    Nej

    Kan inte sätta mina känslor på pränt just nu. Jag bara suddar ut det jag skriver, för jag vet inte vad jag ska säga just nu, men jag sitter här på jobbet ch gråter för er och er lille Viggo. När jag kommer hem så tänder jag ett ljus fullt av hopp för er
  28. 14
    Nej Kan inte sätta mina känslor på pränt just nu. Jag bara suddar ut det jag skriver, för jag vet inte vad jag ska säga just nu, men jag sitter här på jobbet ch gråter för er och er lille Viggo. När jag kommer hem så tänder jag ett ljus fullt av hopp för er
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15

    Kan inte förstå

    hur det måste kännas för er, och hålla alla mina tummar och tår för att han får stanna här.
    Stor styrkekram till er!
  30. 15
    Kan inte förstå hur det måste kännas för er, och hålla alla mina tummar och tår för att han får stanna här.
    Stor styrkekram till er!
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #16

    Tårarna rinner

    när jag läser ditt inlägg. Hoppas och ber att er älskling får stanna hos er! Vet inte vad jag ska skriva riktigt men jag har tankarna hos er!
  32. 16
    Tårarna rinner när jag läser ditt inlägg. Hoppas och ber att er älskling får stanna hos er! Vet inte vad jag ska skriva riktigt men jag har tankarna hos er!
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17

    Neeej

    tårarna bara rinner, ryser i hela kroppen.
    Så orättvist livet är ibland.
    Alla mina tankar finns hos er.
    *styrkekramar*
  34. 17
    Neeej tårarna bara rinner, ryser i hela kroppen.
    Så orättvist livet är ibland.
    Alla mina tankar finns hos er.
    *styrkekramar*
  35. Medlem sedan
    Sep 2003
    #18

    Nej, Mia!

    Ryser. Håller alla tummar för den bästa utgången av alla. Tänker på er!
  36. 18
    Nej, Mia! Ryser. Håller alla tummar för den bästa utgången av alla. Tänker på er!
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19

    Det är inte sant :-(

    Sånt här skit får bara inte hända :´(

    Självklart hålls tummar här för en snabb vändning och bättring, barn är ju otroligt bra på att återhämta sig. Jag hoppas på ett mirakel.

    Stor kram till hela familjen.

    /mie
  38. 19
    Det är inte sant :-( Sånt här skit får bara inte hända :´(

    Självklart hålls tummar här för en snabb vändning och bättring, barn är ju otroligt bra på att återhämta sig. Jag hoppas på ett mirakel.

    Stor kram till hela familjen.

    /mie
  39. Medlem sedan
    Aug 2003
    #20

    nej!

    Fy vad hemskt, så otroligt hemskt ändå. Mina tankar går till dej och din familj. Lille vän - kom tillbaks direkt och stanna kvar!
  40. 20
    nej! Fy vad hemskt, så otroligt hemskt ändå. Mina tankar går till dej och din familj. Lille vän - kom tillbaks direkt och stanna kvar!
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Fråga om Respirator
    By Lille Skutt in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 09:57
  2. Gravid kvinna i respirator
    By Linkmamman in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 13:23
  3. Respirator
    By Xappoline in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 21:13
  4. Vår son Viggo har nu legat i respirator
    By Mia och JEsper in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 22:09
  5. Vår viggo har nu legat i respirator
    By Mia och JEsper in forum Många barn
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 13:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar