irritation bakom örat
Barnsjukdomar
  1. ior
    #1

    irritation bakom örat

    Hej, min dotter har blivit så torr och irriterad bakom örat, och det har även utvecklats till fula sprickor.

    Ska ringa läkaren på måndag men är det någon som har något tips till dess? Har tvättat lite med babyolja, men det hjälper ju inte mot sprickorna.


  2. 1
    irritation bakom örat Hej, min dotter har blivit så torr och irriterad bakom örat, och det har även utvecklats till fula sprickor.

    Ska ringa läkaren på måndag men är det någon som har något tips till dess? Har tvättat lite med babyolja, men det hjälper ju inte mot sprickorna.


  3. Cattie
    #2

    Testa salvan Mildison.

    Vår stora tjej hade torra fläckar på benet förut och jag frågade när vi ändå var på BVC. De sa att jag skulle smörja in med Mildison-salva som man köper på apoteket. Det blev bra efter någon vecka.
  4. 2
    Testa salvan Mildison. Vår stora tjej hade torra fläckar på benet förut och jag frågade när vi ändå var på BVC. De sa att jag skulle smörja in med Mildison-salva som man köper på apoteket. Det blev bra efter någon vecka.
  5. ior
    #3

    Ok, men

    kan man verkligen ha det på öppna sår då?

    Har mildison hemma och ett gäng andra kortisonkrämer för att hon har eksem, men eftersom det är sår så har jag inte vågat ha på det.

    Tack för svar!
  6. 3
    Ok, men kan man verkligen ha det på öppna sår då?

    Har mildison hemma och ett gäng andra kortisonkrämer för att hon har eksem, men eftersom det är sår så har jag inte vågat ha på det.

    Tack för svar!
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    öppet sår??? inotyol har jag på mina själv-

    sprickor...men det kanske inte är så smart bakom örat...det funkar iaf :=)
  8. 4
    öppet sår??? inotyol har jag på mina själv- sprickor...men det kanske inte är så smart bakom örat...det funkar iaf :=)
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5

    Våra eksemkillar

    har ofta sprickor bakom öronen. Det som läker dem snabbast är oslagbart Inotyol!

    Lycka till!
  10. 5
    Våra eksemkillar har ofta sprickor bakom öronen. Det som läker dem snabbast är oslagbart Inotyol!

    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Så hade min dotter när hon var liten

    Och läk sa att jag skulle torka mer ordentligt bakom öronen när hon badat, så att det blev riktigt torrt, att det inte rann vatten från håret efter så hon blev blöt igen.
    Och då försvann det!!
  12. 6
    Så hade min dotter när hon var liten Och läk sa att jag skulle torka mer ordentligt bakom öronen när hon badat, så att det blev riktigt torrt, att det inte rann vatten från håret efter så hon blev blöt igen.
    Och då försvann det!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Har du provat Repair?

    Det är, enligt mitt tycke, en super-salva.
    Den heter egentligen Locobase Repair, är en specialkräm för mycket torr hud (står det på tuben), ganska så dyr, men dryyyyyg. Använder den till mina torrisar (barnen alltså) och tycker att den gör underverk, snabbt.
  14. 7
    Har du provat Repair? Det är, enligt mitt tycke, en super-salva.
    Den heter egentligen Locobase Repair, är en specialkräm för mycket torr hud (står det på tuben), ganska så dyr, men dryyyyyg. Använder den till mina torrisar (barnen alltså) och tycker att den gör underverk, snabbt.
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8

    tack så jättemycket

    för alla svar! Blev jätteglad, ska prova era tips bums - kanske behöver jag inte ens ringa doktorn på måndag!

    Har verkligen känt mig som en rutten förälder som inte förhindrat det här.
  16. 8
    tack så jättemycket för alla svar! Blev jätteglad, ska prova era tips bums - kanske behöver jag inte ens ringa doktorn på måndag!

    Har verkligen känt mig som en rutten förälder som inte förhindrat det här.

Liknande trådar

  1. En räv bakom örat
    By mamma-66 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 20:19
  2. Ont i örat+bakom
    By pudding* in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 23:35
  3. Ont bakom örat...
    By Monica-VV in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 10:18
  4. Knöl bakom örat
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 21:05
  5. Sår bakom örat...
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 22:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar