Flytningar hos pojke?
Barnsjukdomar
  1. Maria
    #1

    Flytningar hos pojke?

    Vår son var röd och svullen om snoppen igår, vi gissade på att han haft kissblöja på sig för länge eller att det kommit in bajs, dagen innan fick vi byxorna med hem i påse från dagis eftersom det var bajs överallt.

    Han fick gå naken igår kväll och på natten provade vi en tygblöja för första gången för att göra det lite luftigare för snoppen.

    Imorse när jag tittade i blöjan, så var det tre gula fläckar på det vita tyget. Först trodde jag det var var, men maken såg inget konstigt när han drog bort förhuden. Men något måste det ju ha varit, kan det ha varit flytningar? Borde jag ringa vc dirkt eller skall vi avvakta och se? Snoppen såg mycket finare ut idag, men jag vill ju inte att han skall bli steril för att jag inte vill ringa och störa i onödan.
  2. 1
    Flytningar hos pojke? Vår son var röd och svullen om snoppen igår, vi gissade på att han haft kissblöja på sig för länge eller att det kommit in bajs, dagen innan fick vi byxorna med hem i påse från dagis eftersom det var bajs överallt.

    Han fick gå naken igår kväll och på natten provade vi en tygblöja för första gången för att göra det lite luftigare för snoppen.

    Imorse när jag tittade i blöjan, så var det tre gula fläckar på det vita tyget. Först trodde jag det var var, men maken såg inget konstigt när han drog bort förhuden. Men något måste det ju ha varit, kan det ha varit flytningar? Borde jag ringa vc dirkt eller skall vi avvakta och se? Snoppen såg mycket finare ut idag, men jag vill ju inte att han skall bli steril för att jag inte vill ringa och störa i onödan.
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    Hur är den nu?

    Det har gått någon dag till. Min son hade en infektion under förhuden, han kunde knappt kissa för det gjorde så ont. Tyvärr hade han också för trång förhud, och fick dessutom ett ärr efter infektionen som gjorde att förhuden aldrig skulle gå att dra tillbaka. Nu är han därför omskuren.

    Dra heller ALDRIG bak förhuden om han inte gjort det själv någon gång. Beroende lite på hur gammal han men eftersom han har blöjor förmodar jag att han fortfarande är liten. Ifall det bildas ärr så kan det bli problem senare.

    Kanske kan det vara bra om en läkare kollar honom, så han inte får problem senare. Sterilitet är ingen risk alls, DE sakerna ligger väl skyddade :) Däremot kan förhuden ge problem (vår erfarenhet som nu är borta bokstavligt talat)

    Karin
  4. 2
    Hur är den nu? Det har gått någon dag till. Min son hade en infektion under förhuden, han kunde knappt kissa för det gjorde så ont. Tyvärr hade han också för trång förhud, och fick dessutom ett ärr efter infektionen som gjorde att förhuden aldrig skulle gå att dra tillbaka. Nu är han därför omskuren.

    Dra heller ALDRIG bak förhuden om han inte gjort det själv någon gång. Beroende lite på hur gammal han men eftersom han har blöjor förmodar jag att han fortfarande är liten. Ifall det bildas ärr så kan det bli problem senare.

    Kanske kan det vara bra om en läkare kollar honom, så han inte får problem senare. Sterilitet är ingen risk alls, DE sakerna ligger väl skyddade :) Däremot kan förhuden ge problem (vår erfarenhet som nu är borta bokstavligt talat)

    Karin

Liknande trådar

  1. flytningar?
    By kanske bebis? in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 00:52
  2. Flytningar..
    By Fritz in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 15:05
  3. ÄL flytningar
    By Jen- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 15:14
  4. Flytningar?
    By Sofia in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-13, 18:07
  5. Flytningar
    By Norpan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 16:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar