Lillebror vill inte
_0402 Februaribarn
  1. Björna med lillebror
    #1

    Lillebror vill inte

    längre gå och lägga sig. Förr bad han om att få sova och sen så stoppade man honom i sängen, gav honom katten, släckte lampan och gick ut sen så somnade han. Det var förr det....
    Numera, vill han på inga som helst villkor gå och lägga sig. Han hittar på allt för att slippa, det senaste tricket är att be om att få gå och kissa och det kan man ju inte neka honom... Sen så sitter han där på pottan i godan ro utan att kissa, efter några minuter börjar jag bli lite otålig och försöker ta honom därifrån men då ska han ABSOLUT kissa, han måste kissa NUUUU. Igår lät jag honom sitta i en kvart på pottan, sen så gav jag upp och la en vrålande lillebror i sängen.

    När han väl ligger där så vill han absolut inte somna själv, man ska vara där inne, lämnar man honom en endaste sekund så blir han galen...
    Några fler som börjat krånga? Tror ni det går över?
  2. 1
    Lillebror vill inte längre gå och lägga sig. Förr bad han om att få sova och sen så stoppade man honom i sängen, gav honom katten, släckte lampan och gick ut sen så somnade han. Det var förr det....
    Numera, vill han på inga som helst villkor gå och lägga sig. Han hittar på allt för att slippa, det senaste tricket är att be om att få gå och kissa och det kan man ju inte neka honom... Sen så sitter han där på pottan i godan ro utan att kissa, efter några minuter börjar jag bli lite otålig och försöker ta honom därifrån men då ska han ABSOLUT kissa, han måste kissa NUUUU. Igår lät jag honom sitta i en kvart på pottan, sen så gav jag upp och la en vrålande lillebror i sängen.

    När han väl ligger där så vill han absolut inte somna själv, man ska vara där inne, lämnar man honom en endaste sekund så blir han galen...
    Några fler som börjat krånga? Tror ni det går över?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Neeeeeej...

    Hoppas att det inte blir så!!! Fille somnar så snällt vid 18.30...... Men sova middag på dagis däremot VÄGRAR han numera! Fast då sover han hemma i en timme efter jag har hämtat honom istället och det är ju rätt skönt....
    ;o)
    HOPPAS att det löser sig med lillebrors kvällar, att det bara är en tillfällig svacka!
    Kramis!
  4. 2
    Neeeeeej... Hoppas att det inte blir så!!! Fille somnar så snällt vid 18.30...... Men sova middag på dagis däremot VÄGRAR han numera! Fast då sover han hemma i en timme efter jag har hämtat honom istället och det är ju rätt skönt....
    ;o)
    HOPPAS att det löser sig med lillebrors kvällar, att det bara är en tillfällig svacka!
    Kramis!

Liknande trådar

  1. Vill du ha en lillebror?
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 08:44
  2. Lillebror vill inte spela bask
    By ~liten~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 18:23
  3. Lillebror vill ha namn...
    By pethram in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 11:19
  4. vill inte ha lillebror
    By mammaGåR in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 23:44
  5. Min son vill ha en lillebror............
    By Superduperanonymisen! in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 13:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar