Att vänta missfall...
Missfall
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Att vänta missfall...

    Hej, har skrivit en del på \"gravid efter missfall\" men jag känner nog tyvärr att jag nog ska börja flytta över hit istället..
    Har haft en urjobbig berg och dalbana.
    Blev överlycklig över att jag blev gravid, samtidigt orolig eftersom jag haft många missfall.
    Fick komma på VUL som visade att fostret var mindre än vad det skulle vara, jag blev ledsen, räknade desperat dagar om det kunde stämma ändå, men inte så stor chans (var bortrest en del kring äl)
    Iallfall en vecka senare fick jag ont i magen, kom lite blod så jag ringde bm som tyckte att jag nog skulle fara på vul igen, så dit igen (ps, är bara 300 kr från högskostnadskort nu, hela min bröllopspresent från svärisarna har gått åt till att betala gynbesöken kul - not! hade tänkt gå på julshow för pengarna...) Fick en mycket bättre läkare som lyssnade på oss, dels om vår oro för missfallen, dels att det är anmärkningsvärt att våra födda barn har varit så små, han ansåg för små för att det ska förklaras med genetisak orsaker, som de tidigare sagt... Iallafall, hopp upp i stolen, han kollade länge och sa sedan att det ser inte så bra ut, ni får vara beredda på missfall igen (men lovade att då ska vi få en utredning) barnet har växt som det ska men har väldigt lite fostervatten och för långsam hjärtrytm... fick en ny tid, nu på måndag.
    Hade tid för inskrivning idag, ringde o avbokade den, samma bm som sist som svarade hon började nästan gråta när jag sa som det var....
    Och iallafall, idag känns det såhär:

    Ushc, det är jobbigt det här, känns inte som att jag väntar barn utan snarare väntar missfall.
    Varför ska det vara så här? nu ska vi på VUL på måndag igen, hoppas då få höra antingen det är bättre eller att det är missfall, att gå i ovisshet i flera veckor är pest! Minns förra gången missfallet drog ut på tiden, flera veckor gick, det var jättejobbigt o jag mådde mycket sämre än efter missfallen där jag bara började blöda och det var över...
    Det enda jag önskar inför måndag är raka besked, _helst_ så klart att det ser mycket bättre ut, det här kommer nog att gå vägen! (hoppas, hoppas, hoppas på det, men tror inte på det tyvärr), eller att det är ett missfall, men snälla inte, inte, inte att: tja, fostret lever men det ser ju inte så lovande ut så ni får vara beredda på missfall men det kan ju gå bra...

  2. 1
    Att vänta missfall... Hej, har skrivit en del på \"gravid efter missfall\" men jag känner nog tyvärr att jag nog ska börja flytta över hit istället..
    Har haft en urjobbig berg och dalbana.
    Blev överlycklig över att jag blev gravid, samtidigt orolig eftersom jag haft många missfall.
    Fick komma på VUL som visade att fostret var mindre än vad det skulle vara, jag blev ledsen, räknade desperat dagar om det kunde stämma ändå, men inte så stor chans (var bortrest en del kring äl)
    Iallfall en vecka senare fick jag ont i magen, kom lite blod så jag ringde bm som tyckte att jag nog skulle fara på vul igen, så dit igen (ps, är bara 300 kr från högskostnadskort nu, hela min bröllopspresent från svärisarna har gått åt till att betala gynbesöken kul - not! hade tänkt gå på julshow för pengarna...) Fick en mycket bättre läkare som lyssnade på oss, dels om vår oro för missfallen, dels att det är anmärkningsvärt att våra födda barn har varit så små, han ansåg för små för att det ska förklaras med genetisak orsaker, som de tidigare sagt... Iallafall, hopp upp i stolen, han kollade länge och sa sedan att det ser inte så bra ut, ni får vara beredda på missfall igen (men lovade att då ska vi få en utredning) barnet har växt som det ska men har väldigt lite fostervatten och för långsam hjärtrytm... fick en ny tid, nu på måndag.
    Hade tid för inskrivning idag, ringde o avbokade den, samma bm som sist som svarade hon började nästan gråta när jag sa som det var....
    Och iallafall, idag känns det såhär:

    Ushc, det är jobbigt det här, känns inte som att jag väntar barn utan snarare väntar missfall.
    Varför ska det vara så här? nu ska vi på VUL på måndag igen, hoppas då få höra antingen det är bättre eller att det är missfall, att gå i ovisshet i flera veckor är pest! Minns förra gången missfallet drog ut på tiden, flera veckor gick, det var jättejobbigt o jag mådde mycket sämre än efter missfallen där jag bara började blöda och det var över...
    Det enda jag önskar inför måndag är raka besked, _helst_ så klart att det ser mycket bättre ut, det här kommer nog att gå vägen! (hoppas, hoppas, hoppas på det, men tror inte på det tyvärr), eller att det är ett missfall, men snälla inte, inte, inte att: tja, fostret lever men det ser ju inte så lovande ut så ni får vara beredda på missfall men det kan ju gå bra...

  3. CJ
    #2

    Hej

    Tråkigt att du känner att det är mf på gång. Jobbigt med ovissheten och att behöva åka och kolla och stå på sig hela tiden. Jag blev helt paff (borde vetat bättre) när jag fick betala 260kr när jag besökte gynakuten där ofostrig graviditet konstaterades. Ska man behöva BETALA för att få mf!? Det är visserligen det minsta problemet i ett sånt här sammanhang men ändå mycket irriterande, tycker jag.
    Skickar varma kramar och hoppfulla tankar till dig och din familj!
  4. 2
    Hej Tråkigt att du känner att det är mf på gång. Jobbigt med ovissheten och att behöva åka och kolla och stå på sig hela tiden. Jag blev helt paff (borde vetat bättre) när jag fick betala 260kr när jag besökte gynakuten där ofostrig graviditet konstaterades. Ska man behöva BETALA för att få mf!? Det är visserligen det minsta problemet i ett sånt här sammanhang men ändå mycket irriterande, tycker jag.
    Skickar varma kramar och hoppfulla tankar till dig och din familj!
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Tårar...

    trillar ned för mina kinder när jag läser om vad du tvingas genomlida. Har inte varit i din situation så jag kan aldrig förstå bara krama om.

    Tänker på dig och hoppas innerligt att allt är ok på måndag.
  6. 3
    Tårar... trillar ned för mina kinder när jag läser om vad du tvingas genomlida. Har inte varit i din situation så jag kan aldrig förstå bara krama om.

    Tänker på dig och hoppas innerligt att allt är ok på måndag.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    Skickar många kramar

    och håller tummarna HÅRT att allt är bra. Jobbigt att inte veta och bara vänta.
    Många kramar
  8. 4
    Skickar många kramar och håller tummarna HÅRT att allt är bra. Jobbigt att inte veta och bara vänta.
    Många kramar
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    jag skickar....

    alla styrkekramar jag kan till er, ni måste ha det förfärligt, och just det här med ovisshet och pyre kvar i magen är så plågsamt...
    jag hopas verkligen detgårvägen för er....

    stor kram!
  10. 5
    jag skickar.... alla styrkekramar jag kan till er, ni måste ha det förfärligt, och just det här med ovisshet och pyre kvar i magen är så plågsamt...
    jag hopas verkligen detgårvägen för er....

    stor kram!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    hej

    Jo, jag känner jag vill bara veta! och vad säger man när fyraåringen klappar mig på magen o förhoppningsfullt säger \"vad tjock mage du har mamma\"? Vill ju kunna säga att det är för att mamma har en bebis i magen, så många gånger har jag varit nära att säga det till hon, för hon anar ju på barns vis...
  12. 6
    hej Jo, jag känner jag vill bara veta! och vad säger man när fyraåringen klappar mig på magen o förhoppningsfullt säger \"vad tjock mage du har mamma\"? Vill ju kunna säga att det är för att mamma har en bebis i magen, så många gånger har jag varit nära att säga det till hon, för hon anar ju på barns vis...
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Usch!

    Vilken gräslig sits att vara i - för min del gick det ju snabbt - pytteblödning på lördagen så att jag började förbereda mig (och maken mentalt) och sedan VUL direkt på måndag morgon som visade att det hade slutat två veckor tidigare... Naturligtvis jobbigt, men samtidigt skönt att aldrig behöva vara i den ovisshet du upplever just nu!

    Stor kram!
  14. 7
    Usch! Vilken gräslig sits att vara i - för min del gick det ju snabbt - pytteblödning på lördagen så att jag började förbereda mig (och maken mentalt) och sedan VUL direkt på måndag morgon som visade att det hade slutat två veckor tidigare... Naturligtvis jobbigt, men samtidigt skönt att aldrig behöva vara i den ovisshet du upplever just nu!

    Stor kram!

Liknande trådar

  1. Vänta barn/ Vänta missfall
    By Zulu Flower in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 21:08
  2. Ska man vänta efter missfall??
    By CarolineW in forum Missfall
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 20:02
  3. Om att vänta efter missfall.
    By noppran in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 09:02
  4. Vänta efter missfall?
    By Vänta eller inte in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 22:18
  5. Att vänta missfall...
    By webbee in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 11:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar