Linda, hur är det med dig nu?
Allvarligt sjuka
  1. Felicia
    #1

    Linda, hur är det med dig nu?

    Hej Linda!

    Undrar ibland hur det gått för dig, hur du mår och hur din familj mår. Jobbar du eller är du hemma fortfarande?

    Jag tänker på dig och hoppas allt är bra

    Kram

    Felicia
  2. 1
    Linda, hur är det med dig nu? Hej Linda!

    Undrar ibland hur det gått för dig, hur du mår och hur din familj mår. Jobbar du eller är du hemma fortfarande?

    Jag tänker på dig och hoppas allt är bra

    Kram

    Felicia
  3. Linda
    #2

    Felicia,

    av en slump titade jag här idag, och såg ditt inlägg! Din omtanke värmer!!! Det är nu 4 månader sedan transplantationen, och när det hade gått 3 månader så släppte dom på vissa restriktioner. Nu kan jag gå i en affär, men ska undvika folksamlingar( jag går direkt när dom öppnar). Nu kan jag gå hem till kompisar bara som inte är sjuka. Hur jag mår? ja för att gradera allt jag varit med om så mår jag \" relativt bra\" . jag har inte ont någonstans, men jag är TRÖTT och har klåda på hela kroppen. Båda dessa saker är biverkningar av mediciner. Sedan äter jag kortison i hög dos och Samdimunn ( läkemedel mot avstötning) och dessa gör att man blir hårig och svullen. Inte kul alls. MAn ser \" sjuk\" ut ändå, utan dessa bieffekter. Sen har jag sen CMV infektion i lungorna, inget jag känner av, för man fångar upp viruset innan det ger symptom, men jag behandlas för det. Är på sjukhuset minst 2 ggr i veckan.
    Men det går framåt, och jag är tacksam att det gått så bra det gjort och att jag kan vara hemma med mina små barn.
    Höstkramar till dig.
  4. 2
    Felicia, av en slump titade jag här idag, och såg ditt inlägg! Din omtanke värmer!!! Det är nu 4 månader sedan transplantationen, och när det hade gått 3 månader så släppte dom på vissa restriktioner. Nu kan jag gå i en affär, men ska undvika folksamlingar( jag går direkt när dom öppnar). Nu kan jag gå hem till kompisar bara som inte är sjuka. Hur jag mår? ja för att gradera allt jag varit med om så mår jag \" relativt bra\" . jag har inte ont någonstans, men jag är TRÖTT och har klåda på hela kroppen. Båda dessa saker är biverkningar av mediciner. Sedan äter jag kortison i hög dos och Samdimunn ( läkemedel mot avstötning) och dessa gör att man blir hårig och svullen. Inte kul alls. MAn ser \" sjuk\" ut ändå, utan dessa bieffekter. Sen har jag sen CMV infektion i lungorna, inget jag känner av, för man fångar upp viruset innan det ger symptom, men jag behandlas för det. Är på sjukhuset minst 2 ggr i veckan.
    Men det går framåt, och jag är tacksam att det gått så bra det gjort och att jag kan vara hemma med mina små barn.
    Höstkramar till dig.
  5. Felicia
    #3

    Vad härligt att höra!

    Hej Linda!

    Vad glad jag blir att höra att allt gått bra. När kan du betrakta dig som \"frisk\"? Hur länge måste du äta medicin? Låter inge kul alls med kortison, behåring och svullenhet. Men jag gissar att du i långa loppet bara är glad för att det är \"över\", att du lever, och att du nu får vara hemma med dina barn.

    Jodå, jag tänker på dig ibland (konstigt, vi som inte känner varann eller nånting men vi är jämngamla tror jag och har barn i samma ålder vilket gör det så himla lätt att känna ÄNNU mer med någon)

    Hur som helst, toppen att det gått bra. Tänk vilken kunskap läkarvården har idag!

    Höstkramar till dig också (å lite hårtborttagningsmedel ;-))

    Felicia
  6. 3
    Vad härligt att höra! Hej Linda!

    Vad glad jag blir att höra att allt gått bra. När kan du betrakta dig som \"frisk\"? Hur länge måste du äta medicin? Låter inge kul alls med kortison, behåring och svullenhet. Men jag gissar att du i långa loppet bara är glad för att det är \"över\", att du lever, och att du nu får vara hemma med dina barn.

    Jodå, jag tänker på dig ibland (konstigt, vi som inte känner varann eller nånting men vi är jämngamla tror jag och har barn i samma ålder vilket gör det så himla lätt att känna ÄNNU mer med någon)

    Hur som helst, toppen att det gått bra. Tänk vilken kunskap läkarvården har idag!

    Höstkramar till dig också (å lite hårtborttagningsmedel ;-))

    Felicia
  7. Kinda
    #4

    Hej!

    Jag läste ditt inlägg och blev lite nyfiken vad för sorts transplatation du gått igenom.

    Är också transplanterad (njure) och äter sandimmun mm så jag känner igen mig så väl i det du skriver.

    Ha det bra.
  8. 4
    Hej! Jag läste ditt inlägg och blev lite nyfiken vad för sorts transplatation du gått igenom.

    Är också transplanterad (njure) och äter sandimmun mm så jag känner igen mig så väl i det du skriver.

    Ha det bra.
  9. Linda
    #5

    Kinda,

    Jag har gjort en allogen benmärgstransplantation, dvs. benmärg från en okänd donator.
    Vem fick du njuren av, en släkting eller donator? Hur gammal är du? HAr du barn? Jag är 33 år och har två pojkar på 2 och 4 år. KOmmer du äta Sandimun hela livet? Jag ärter 100+75 mg nu, men är på nedtrappning. HAr du blivit \" luden som en björn\"?? Jag hr fått hår överallt, tunna ( med svarta!!!) fjun i ansiktet, hår på rygg osv. INTE kul. Man får inte cellgifter innan njurtransplantation va? ( vet inget om det) JAg har fått två kurer innan transpl. så ja tappade ju allt håret. Äter du kortison också? Bor du iSthlm? JAg bor norr om stan och sköts på HUddinge sjukhus. \" Roligt\" att prata med någon som vet vad man går igenom. Kram på dig.
  10. 5
    Kinda, Jag har gjort en allogen benmärgstransplantation, dvs. benmärg från en okänd donator.
    Vem fick du njuren av, en släkting eller donator? Hur gammal är du? HAr du barn? Jag är 33 år och har två pojkar på 2 och 4 år. KOmmer du äta Sandimun hela livet? Jag ärter 100+75 mg nu, men är på nedtrappning. HAr du blivit \" luden som en björn\"?? Jag hr fått hår överallt, tunna ( med svarta!!!) fjun i ansiktet, hår på rygg osv. INTE kul. Man får inte cellgifter innan njurtransplantation va? ( vet inget om det) JAg har fått två kurer innan transpl. så ja tappade ju allt håret. Äter du kortison också? Bor du iSthlm? JAg bor norr om stan och sköts på HUddinge sjukhus. \" Roligt\" att prata med någon som vet vad man går igenom. Kram på dig.

Liknande trådar

  1. Linda!
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 21:07
  2. Linda!!!
    By zandran in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 10:14
  3. Linda m L-06 o K-00
    By zandran in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 20:10
  4. LINDA!
    By RHWH in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 13:17
  5. linda!
    By *anonym ängel* in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 10:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar