71:an hur går det med din mamma?
Allvarligt sjuka
  1. 79:an
    #1

    71:an hur går det med din mamma?

    Ville bara tala om att jag tänker på dig och din familj.
    Skickar stora styrkekramar till er.KRAM.
  2. 1
    71:an hur går det med din mamma? Ville bara tala om att jag tänker på dig och din familj.
    Skickar stora styrkekramar till er.KRAM.
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2

    Min mamma

    Min mamma är tillbaka på växelvården nu. Hon fick aldrig någon behandling för sin depression för hon var för svag. Så nu är mamma medecinsk färdig behandlad så nu gör inget mer, ingen förstår egentligen varför hon har blivit så mycket sämre.
    Hon sondmatas, hon kan inte ta nåt i munnen för då kräks hon...hon har även kräkts av sondmaten ibland. hon kan inte prata längre och hon visar inga känslor över huvudtaget. Hennes blick är tom. Om ca tre veckor ska jag, min bror och vår Pappa avgöra var mamma ska bo...ska vi då söka på service huset hemma där mamma och Pappa bor eller ska vi söka på det äldreboende som ligger på samma ställe som växelvården är. Hemma på service huset har mamma jobbat många år av sitt yrkesliv. Hennes arbetskamrater jobbar kvar för mamma är ju bara 67år.
    Hur gör man????? Försökt pratat med mamma men hon visar inte vad hon vill.
    Det är sådana här gånger jag vill vara liten igen och slippa ta några beslut.
  4. 2
    Min mamma Min mamma är tillbaka på växelvården nu. Hon fick aldrig någon behandling för sin depression för hon var för svag. Så nu är mamma medecinsk färdig behandlad så nu gör inget mer, ingen förstår egentligen varför hon har blivit så mycket sämre.
    Hon sondmatas, hon kan inte ta nåt i munnen för då kräks hon...hon har även kräkts av sondmaten ibland. hon kan inte prata längre och hon visar inga känslor över huvudtaget. Hennes blick är tom. Om ca tre veckor ska jag, min bror och vår Pappa avgöra var mamma ska bo...ska vi då söka på service huset hemma där mamma och Pappa bor eller ska vi söka på det äldreboende som ligger på samma ställe som växelvården är. Hemma på service huset har mamma jobbat många år av sitt yrkesliv. Hennes arbetskamrater jobbar kvar för mamma är ju bara 67år.
    Hur gör man????? Försökt pratat med mamma men hon visar inte vad hon vill.
    Det är sådana här gånger jag vill vara liten igen och slippa ta några beslut.
  5. 79:an
    #3

    Blir så ledsen

    när jag läser att sjukvården gett upp hoppet om din mamma. Finns det inget dom kan göra? Jag menar hon lever ju iallafall och så länge nån lever tycker iallafal jag att man ska ha hopp om att kunna hjälpa,jag blir så arg nått måste dom väl kunna göra?
    Jag kan inte helt sätta mig in i din smärta men jag kan lite förstå för min farfar har alzimers nu e de ju långt ifrån samma sjukdom men han vet inte längre vem jag är riktigt och det är smärtsammt nog.
    Jag vet att det kanske inte kommer bli så men jag vill tro och hoppas på att din mamma blir bättre.
    Ännu en stor styrke kram till dig och din familj.
  6. 3
    Blir så ledsen när jag läser att sjukvården gett upp hoppet om din mamma. Finns det inget dom kan göra? Jag menar hon lever ju iallafall och så länge nån lever tycker iallafal jag att man ska ha hopp om att kunna hjälpa,jag blir så arg nått måste dom väl kunna göra?
    Jag kan inte helt sätta mig in i din smärta men jag kan lite förstå för min farfar har alzimers nu e de ju långt ifrån samma sjukdom men han vet inte längre vem jag är riktigt och det är smärtsammt nog.
    Jag vet att det kanske inte kommer bli så men jag vill tro och hoppas på att din mamma blir bättre.
    Ännu en stor styrke kram till dig och din familj.
  7. 79:an
    #4

    Tilllägg om vart din mamma ska bo

    Ja det kan vara svårt att veta hur man ska göra med boendet.
    Jag själv hade nog i den situationen tagit kontakt med din mammas gammla arbetskolegor kanske frågat dom vad dom själva hade tyckt om att bo där dom själva jobbat under flera år vägt för och nakdelar.
    Jag själv skulle nog ha velat bott där jag jobbat kanske det kunde vara bra för din mamma att \"känna igen sig lite\" efter som det värkar som din mamma har slussats runt endel på senare tid så anser jag personligen att det nog hade varit lugnast för din mamma. Men sen beror det ju oxå på om hon trivdes på sitt arbete.
    Jag vet inte det här kanske blev ett dumt och konstigt svar men hoppas att det kan hjälpa dig lite på vägen.
    Stor kram.
  8. 4
    Tilllägg om vart din mamma ska bo Ja det kan vara svårt att veta hur man ska göra med boendet.
    Jag själv hade nog i den situationen tagit kontakt med din mammas gammla arbetskolegor kanske frågat dom vad dom själva hade tyckt om att bo där dom själva jobbat under flera år vägt för och nakdelar.
    Jag själv skulle nog ha velat bott där jag jobbat kanske det kunde vara bra för din mamma att \"känna igen sig lite\" efter som det värkar som din mamma har slussats runt endel på senare tid så anser jag personligen att det nog hade varit lugnast för din mamma. Men sen beror det ju oxå på om hon trivdes på sitt arbete.
    Jag vet inte det här kanske blev ett dumt och konstigt svar men hoppas att det kan hjälpa dig lite på vägen.
    Stor kram.

Liknande trådar

  1. nu har jag hört mamma mamma mamma
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 20:43
  2. Ung mamma - äldre mamma
    By Eyrene in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 19:59
  3. Alzheimers -mamma till mamma och mormor?
    By scamamma in forum Sorg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 17:47
  4. Vajföj mamma (= varför mamma)
    By marmelis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 15:14
  5. duktig mamma var dålig mamma
    By Lineaa in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 22:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar