Blir så irriterad!
Epilepsi
  1. Mamma J
    #1

    Blir så irriterad!

    Sonens klass har delats och halva klassen har fått ny klassföreståndare. Hon har fått information om sonens epilepsi och lovat att föra det vidare, men ingen av de andra nyalärare han har hade fått informationen.

    Jag pratade själv med musikläraren och när hon inget visste frågade jag klassföreståndaren om vilka lärare som informerats. Det hade hon missat, men lovade att göra det. Bra tyckte jag. Jag har gjort ett enkelt informationspapper med kortfattad information och viktiga telefonnummer. Det är bara att ge dem det i handen.

    I dag pratade jag med musikläraren igen och då hade hon fått informationen - en liten postitlapp med texten \"XXXX har epilepsi\" Inget annat!

    Jag har var jättenoga med informationen när sonen fick sin epilepsi. All personal som jobbade på skolan då fick information. Nu litade jag på att klassläraren skulle föra informationen vidare, men icke.

    Lika förvånad blev jag när sonen en dag kom hem och sa att \"idag har vi simmat!\". Under hela tvåan hade han en fritidsledare med sig för säkerhets skull, men det hade ingen tänkt på nu. Sonen hade varit sjuk när det informerades om att det skulle vara simning två dagar senare, så det hade vi missat helt.

    När jag pratar med klassläraren om det var någon med sonen frågar hon \"behövs det???\" *suck* det var en av de saker som jag uttryckligen skrivit i informationen - klart och tydligt.

    Nu har jag i alla fall informerat alla lärare direkt och kommer att göra så även i fortsättningen.

  2. 1
    Blir så irriterad! Sonens klass har delats och halva klassen har fått ny klassföreståndare. Hon har fått information om sonens epilepsi och lovat att föra det vidare, men ingen av de andra nyalärare han har hade fått informationen.

    Jag pratade själv med musikläraren och när hon inget visste frågade jag klassföreståndaren om vilka lärare som informerats. Det hade hon missat, men lovade att göra det. Bra tyckte jag. Jag har gjort ett enkelt informationspapper med kortfattad information och viktiga telefonnummer. Det är bara att ge dem det i handen.

    I dag pratade jag med musikläraren igen och då hade hon fått informationen - en liten postitlapp med texten \"XXXX har epilepsi\" Inget annat!

    Jag har var jättenoga med informationen när sonen fick sin epilepsi. All personal som jobbade på skolan då fick information. Nu litade jag på att klassläraren skulle föra informationen vidare, men icke.

    Lika förvånad blev jag när sonen en dag kom hem och sa att \"idag har vi simmat!\". Under hela tvåan hade han en fritidsledare med sig för säkerhets skull, men det hade ingen tänkt på nu. Sonen hade varit sjuk när det informerades om att det skulle vara simning två dagar senare, så det hade vi missat helt.

    När jag pratar med klassläraren om det var någon med sonen frågar hon \"behövs det???\" *suck* det var en av de saker som jag uttryckligen skrivit i informationen - klart och tydligt.

    Nu har jag i alla fall informerat alla lärare direkt och kommer att göra så även i fortsättningen.

  3. Yvonne
    #2

    Förstår

    att du blir arg. Jag skulle blir jätteförbannad. Men det är ju vanligt att folk inte fattar vad handlar om. Jag tycker att du eventuellt borde ta ett snack med rektorn om det inte fungerar framöver.
  4. 2
    Förstår att du blir arg. Jag skulle blir jätteförbannad. Men det är ju vanligt att folk inte fattar vad handlar om. Jag tycker att du eventuellt borde ta ett snack med rektorn om det inte fungerar framöver.

Liknande trådar

  1. nu blir jag irriterad!!!...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 20:08
  2. Blir så arg och irriterad
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 09:43
  3. Blir så irriterad..
    By Lillsmurfen in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 09:29
  4. blir så irriterad...
    By Ellen _ _ _ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 21:57
  5. Blir så IRRITERAD på
    By Coockie C in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 14:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar