Vad gör man??
Tonåringar
  1. Monka
    #1

    Vad gör man??

    Min grabbs fd flickvän säjer att min son våldtagit henne. Det skulle ha skett när hon fortfarande var 14 och de var tillsammans i 6 mån efter detta... Det är rent skitsnack, jag lovar! Hon säjer detta samt en massa annat skit nu sedan det är slut. Hon har träffat ny kille och min son blev inte svartsjuk, vilket hon förökte få honom att bli genom att ta med nya pojkvännen till sonens skola (i stad 10 mil bort) och stå och hångla med honom där. Jag tror att detta är den stora anledningen till skitpratet...

    Ska man bara låta det vara tonårsskitprat och ignorera eller ska man reagera och blanda in föräldrarna? Det är ju inte små anklagelser hon kommer med, även om alla står på sonens sida i detta och ber henne sluta prata osanning.
  2. 1
    Vad gör man?? Min grabbs fd flickvän säjer att min son våldtagit henne. Det skulle ha skett när hon fortfarande var 14 och de var tillsammans i 6 mån efter detta... Det är rent skitsnack, jag lovar! Hon säjer detta samt en massa annat skit nu sedan det är slut. Hon har träffat ny kille och min son blev inte svartsjuk, vilket hon förökte få honom att bli genom att ta med nya pojkvännen till sonens skola (i stad 10 mil bort) och stå och hångla med honom där. Jag tror att detta är den stora anledningen till skitpratet...

    Ska man bara låta det vara tonårsskitprat och ignorera eller ska man reagera och blanda in föräldrarna? Det är ju inte små anklagelser hon kommer med, även om alla står på sonens sida i detta och ber henne sluta prata osanning.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    mkt allvarlig anklagelse

    Jag skulle ta i ordentligt, för det är en mycket allvarlig anklagelse hon kommer med. Och om hon dessutom sprider ut den, kan det på sikt skada din sons rykte.
    Antingen får hon väl polisanmäla \"våldtäkten\", så ska vi se hur mycket sanning det ligger bakom. Eller så anmäler ni henne för grovt förtal.
  4. 2
    mkt allvarlig anklagelse Jag skulle ta i ordentligt, för det är en mycket allvarlig anklagelse hon kommer med. Och om hon dessutom sprider ut den, kan det på sikt skada din sons rykte.
    Antingen får hon väl polisanmäla \"våldtäkten\", så ska vi se hur mycket sanning det ligger bakom. Eller så anmäler ni henne för grovt förtal.
  5. demeter
    #3

    jag hade kontaktat hennes föräldrar

    utan att blanda in ungdomarna...
    Känner ni dem alls?
    Det kan ju vara svårt om man aldrig har talats vid, men jag hade gjort det ändå.
  6. 3
    jag hade kontaktat hennes föräldrar utan att blanda in ungdomarna...
    Känner ni dem alls?
    Det kan ju vara svårt om man aldrig har talats vid, men jag hade gjort det ändå.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4

    Råkat ut för samma sak

    min son som nu är snart 20 råkade ut för detta för ett par år sedan, den gamla flickvännen sa till sin nya pojkvän att min son våldtagit henne, de var då runt 15 båda två.
    Den nya pojkvännen ringde min son och hotade honom till livet.

    Jag kontaktade direkt både flickans och den nye pojkvännens föräldrar, som direkt tog tag i saken och allt löstes till det bästa.

    Sådana anklagelser får man inte strö omkring sig, det måste tas itu med direkt, innan det får allvarligare följder!!
  8. 4
    Råkat ut för samma sak min son som nu är snart 20 råkade ut för detta för ett par år sedan, den gamla flickvännen sa till sin nya pojkvän att min son våldtagit henne, de var då runt 15 båda två.
    Den nya pojkvännen ringde min son och hotade honom till livet.

    Jag kontaktade direkt både flickans och den nye pojkvännens föräldrar, som direkt tog tag i saken och allt löstes till det bästa.

    Sådana anklagelser får man inte strö omkring sig, det måste tas itu med direkt, innan det får allvarligare följder!!
  9. m00n
    #5

    Tack för era svar

    har tagit itu med det hela... får se om det fortsätter, då blir det polisanmäla för förtal
  10. 5
    Tack för era svar har tagit itu med det hela... får se om det fortsätter, då blir det polisanmäla för förtal
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar