nygammal här....
Bokstavsbarn
  1. Dampmamma (kanske någon annan tagit detta nick nu)
    #1

    nygammal här....

    Jag skrev en del i detta forum för några år sedan. Nu är jag tillbaka med nya funderingar och undrar om det finns någon i samma sits som mig eller som kan tipsa mig om någon bra sida. Min son med Damp/ADHD, Asperger flyttar nu hemifrån till ett boende med särskilt stöd`(egen lägenhet men med resurser som finns till hjälp om det behövs). Nu är mina funderingar, klarar dessa ungdomar med dessa \"handikapp\" av att klippa av navelsträngen, förstår de verkligen att de lämnat hemmets trygga vrå. Att de i tankarna tror att de bor hemma fast med en egen lägenhet i sin ägo. Någon som har erfarenhet att dela med sig av
  2. 1
    nygammal här.... Jag skrev en del i detta forum för några år sedan. Nu är jag tillbaka med nya funderingar och undrar om det finns någon i samma sits som mig eller som kan tipsa mig om någon bra sida. Min son med Damp/ADHD, Asperger flyttar nu hemifrån till ett boende med särskilt stöd`(egen lägenhet men med resurser som finns till hjälp om det behövs). Nu är mina funderingar, klarar dessa ungdomar med dessa \"handikapp\" av att klippa av navelsträngen, förstår de verkligen att de lämnat hemmets trygga vrå. Att de i tankarna tror att de bor hemma fast med en egen lägenhet i sin ägo. Någon som har erfarenhet att dela med sig av
  3. PersonligaPerson
    #2

    Jag skulle säga

    att det tar längre tid. Visst går det men dessa ungdomar behöver längre tid på sig än de flesta andra. Man behöver tryggheten längre.
  4. 2
    Jag skulle säga att det tar längre tid. Visst går det men dessa ungdomar behöver längre tid på sig än de flesta andra. Man behöver tryggheten längre.
  5. Dampmamma
    #3

    jo

    det vet jag, han har haft sin diagnos i 10 år så jag är införstådd med hur de fungerar. Men jag vill veta hur det har fungerat för andra i samma situation. Inte så att jag inte är glad för att du svarade men jag skulle vilja ha kontakt med någon som \"gått igenom detta\". Har du gjort det? Har du isåna fall lust att svara på fler funderingar så vore jag jätteglad.
  6. 3
    jo det vet jag, han har haft sin diagnos i 10 år så jag är införstådd med hur de fungerar. Men jag vill veta hur det har fungerat för andra i samma situation. Inte så att jag inte är glad för att du svarade men jag skulle vilja ha kontakt med någon som \"gått igenom detta\". Har du gjort det? Har du isåna fall lust att svara på fler funderingar så vore jag jätteglad.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Beror mest på personen...

    Har en son med samma diagnos som längtar efter eget.
    Men han förväntar sig att vi ska fixa åt honom.
    Å andra sidan blev han skitsur när en arbetsförmedlare rådde honom att kontakta de unga handikappades riksförbund. Han känner sig inte så handikappad!
    Det roliga är att han föreslog jobb typ: häls och fixa hos äldre: \"de behöver prata och man kan lära mycket av dem\" (jag höll på att rambla baklänges) eller elevassistent till någon i austismspektrum: \"jag förstår hur de tänker\" osv
    Han gick ut NB i juni och kan inte få jobb på en golfbana förrän i mars!
  8. 4
    Beror mest på personen... Har en son med samma diagnos som längtar efter eget.
    Men han förväntar sig att vi ska fixa åt honom.
    Å andra sidan blev han skitsur när en arbetsförmedlare rådde honom att kontakta de unga handikappades riksförbund. Han känner sig inte så handikappad!
    Det roliga är att han föreslog jobb typ: häls och fixa hos äldre: \"de behöver prata och man kan lära mycket av dem\" (jag höll på att rambla baklänges) eller elevassistent till någon i austismspektrum: \"jag förstår hur de tänker\" osv
    Han gick ut NB i juni och kan inte få jobb på en golfbana förrän i mars!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    PS..

    Vill du kontakta mig, kan du göra det via intern FN meddelandesysten Tryck på > under mitt namn och du kommer i min presentation, därifrån är det bara att välja \"Skicka meddelande\"
  10. 5
    PS.. Vill du kontakta mig, kan du göra det via intern FN meddelandesysten Tryck på > under mitt namn och du kommer i min presentation, därifrån är det bara att välja \"Skicka meddelande\"

Liknande trådar

  1. Nygammal här!
    By Lova med tre in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 11:50
  2. Nygammal här...
    By eiraeira in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 20:24
  3. nygammal här
    By j-son in forum Klumpfot
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 20:07
  4. Nygammal här.
    By Prisma in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 20:43
  5. Nygammal
    By Cookiekakan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 18:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar