Snart dax...
_01/02 Vinterbarn
  1. Katja v. 36+ med Louise -00 & Tilda -02
    #1

    Snart dax...

    Tilda längtar så enormt mycket efter att bebis ska komma ut. (det gör ju jag oxå förståss..) Men hon är så otroligt söt när hon pratar och längtar. Hon frågar nästan varje dag när bebis ska komma, lyssnar på magen, viskar hemlisar, sjunger sånger osv. Hon sitter vid byrån med bebis kläder och tittar, viker in, tittar, viker in. Provligger spjälsängen, så att den ska vara skön för bebis. man blir alldeles rörd av hennes omtänksamhet! Louise däremot är måttligt road... Stackarn vill inte ha fler syskon...Hon tycker det räcker med Tilda-Vilda.
    Vi pratade för ett tag sedan på skoj om att Tilda skulle bli fotbollsspelare när hon blir stor, men det skulle hon inte. Nähä, vad ska du bli då undrade jag
    -Jag ska bli stora syster!
    Det är hennes dröm. Hon har ju längtat efter en riktig bebis sedan hon kunnat prata. Hoppas bara att hon fortsätter i den stilen även när bebis kommer...
  2. 1
    Snart dax... Tilda längtar så enormt mycket efter att bebis ska komma ut. (det gör ju jag oxå förståss..) Men hon är så otroligt söt när hon pratar och längtar. Hon frågar nästan varje dag när bebis ska komma, lyssnar på magen, viskar hemlisar, sjunger sånger osv. Hon sitter vid byrån med bebis kläder och tittar, viker in, tittar, viker in. Provligger spjälsängen, så att den ska vara skön för bebis. man blir alldeles rörd av hennes omtänksamhet! Louise däremot är måttligt road... Stackarn vill inte ha fler syskon...Hon tycker det räcker med Tilda-Vilda.
    Vi pratade för ett tag sedan på skoj om att Tilda skulle bli fotbollsspelare när hon blir stor, men det skulle hon inte. Nähä, vad ska du bli då undrade jag
    -Jag ska bli stora syster!
    Det är hennes dröm. Hon har ju längtat efter en riktig bebis sedan hon kunnat prata. Hoppas bara att hon fortsätter i den stilen även när bebis kommer...
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    va gulligt :) *IMT*

  4. 2
    va gulligt :) *IMT*
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3

    Känns igen !!

    Milton längtade jättemkt efter bebisen och precis som Tilda pratade me magen o så.

    Flisan var däremot rätt avståndstagande, hon fick jättejobbigt på dagis och var jättenoga med att vi skulle hämta exakt vid en tid. Frågade flera ggr om vi skulle glömma bort henne och inte hämta osv osv.

    Vi började prata och de kom ju fram att hon helt enkelt var liiiiiiiiivrädd för bebisen som hon trodde skulle få ta hennes plats och att vi inte skulle tycka om henne mera...*lilla gumman*
    De rör sig mkt i en 5 årings huvud! =)

    kram o lycka till när de blir dags, jag är jätteavis!

  6. 3
    Känns igen !! Milton längtade jättemkt efter bebisen och precis som Tilda pratade me magen o så.

    Flisan var däremot rätt avståndstagande, hon fick jättejobbigt på dagis och var jättenoga med att vi skulle hämta exakt vid en tid. Frågade flera ggr om vi skulle glömma bort henne och inte hämta osv osv.

    Vi började prata och de kom ju fram att hon helt enkelt var liiiiiiiiivrädd för bebisen som hon trodde skulle få ta hennes plats och att vi inte skulle tycka om henne mera...*lilla gumman*
    De rör sig mkt i en 5 årings huvud! =)

    kram o lycka till när de blir dags, jag är jätteavis!

Liknande trådar

  1. Snart slut på veckan, å snart vilodag:)
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 16:50
  2. snart..SNART nio månader avklarade!!
    By Maddeluttan in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 14:38
  3. Nio månader har gått.. snart SNART:)
    By Maddeluttan in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 11:39
  4. Usa nästa, snart snart snart åker
    By EllaNora in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 12:07
  5. Snart, snart ska barnen i säng!
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 19:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar