Är det bara jag
Tonåringar
  1. Mia_Sthlm
    #1

    Är det bara jag

    som har så svårt att förlika mig med att min dotter har ett sexliv , eller iallfall haft sex.?
  2. 1
    Är det bara jag som har så svårt att förlika mig med att min dotter har ett sexliv , eller iallfall haft sex.?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Nää, jag tycker att det är skitjobbigt!

    Fast jag misstänker att det är samma sak åt andra hållet, mina stora barn vill nog helst inte tänka på, eller ha detaljer om, mitt sexliv heller!

    Man har ju (eller iallafall jag...) nånstans kvar den där bilden av de små bebisarna, och jag låter helst bli att fundera över deras sexliv. Även om jag inte skulle backa om de kom och _ville_ prata om det, vilket inte har hänt än.
  4. 2
    Nää, jag tycker att det är skitjobbigt! Fast jag misstänker att det är samma sak åt andra hållet, mina stora barn vill nog helst inte tänka på, eller ha detaljer om, mitt sexliv heller!

    Man har ju (eller iallafall jag...) nånstans kvar den där bilden av de små bebisarna, och jag låter helst bli att fundera över deras sexliv. Även om jag inte skulle backa om de kom och _ville_ prata om det, vilket inte har hänt än.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Nu vet jag inte

    till 100% om min grabb har ett sexliv.. han säger att han inte har det. Men det skulle nog kännas lite fel om han hade det. Han är ju bara 14 år. Men vi har pratat mycket om det och jag hoppas att han verkligen skyddar sig och flickvännen när den dagen kommer. Bara tanken på att bli farmor får mig att bli svag...
  6. 3
    Nu vet jag inte till 100% om min grabb har ett sexliv.. han säger att han inte har det. Men det skulle nog kännas lite fel om han hade det. Han är ju bara 14 år. Men vi har pratat mycket om det och jag hoppas att han verkligen skyddar sig och flickvännen när den dagen kommer. Bara tanken på att bli farmor får mig att bli svag...
  7. maria65a
    #4

    Om min dotter var...

    ...14 så skulle jag ha problem med att förlika mig vid tanken, fast när tjejerna som 16 åringar har haft sex med sina pojkvänner (antar det, har aldrig frågat) så har det inte stört mig alls.
  8. 4
    Om min dotter var... ...14 så skulle jag ha problem med att förlika mig vid tanken, fast när tjejerna som 16 åringar har haft sex med sina pojkvänner (antar det, har aldrig frågat) så har det inte stört mig alls.
  9. Medlem sedan
    Jan 1998
    #5

    Har en grabb

    så det är inte riktigt samma sak. Hoppas att han får ett bra sexliv - han har inte börjat än (fast det blir nog snart). Han är 15 och jag har inga problem alls med tanken.
  10. 5
    Har en grabb så det är inte riktigt samma sak. Hoppas att han får ett bra sexliv - han har inte börjat än (fast det blir nog snart). Han är 15 och jag har inga problem alls med tanken.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Men varför

    är det så svårt att förlika sig med? har du inte varit ung själv??
  12. 6
    Men varför är det så svårt att förlika sig med? har du inte varit ung själv??
  13. Carin
    #7

    Varför

    Varför måste man alls tänka på sina barns sexliv? Vill man själv att dom ska gå och fundera på ens eget?
    Om det är svårt att förlika sig med - skit i det då. Låt de unga få ha sitt privata ifred.

    Däremot - prata kondomer o skydd är en helt annan sak. Jätteviktigt!!!
  14. 7
    Varför Varför måste man alls tänka på sina barns sexliv? Vill man själv att dom ska gå och fundera på ens eget?
    Om det är svårt att förlika sig med - skit i det då. Låt de unga få ha sitt privata ifred.

    Däremot - prata kondomer o skydd är en helt annan sak. Jätteviktigt!!!
  15. Fru Marmelad
    #8

    Inga problem för mig i alla fall

    Vet iofs inte om dottern har nåt sexliv, men nu är hon sexton och OM hon skulle ha ett sexliv och skydda sig så är det väl bara att gratulera :-)
  16. 8
    Inga problem för mig i alla fall Vet iofs inte om dottern har nåt sexliv, men nu är hon sexton och OM hon skulle ha ett sexliv och skydda sig så är det väl bara att gratulera :-)
  17. Emma
    #9

    Varför

    tycker du att det inte är samma sak med en grabb?

    Menar inget illa, är bara nyfiken på hur du resonerar.
  18. 9
    Varför tycker du att det inte är samma sak med en grabb?

    Menar inget illa, är bara nyfiken på hur du resonerar.
  19. Terese A
    #10

    näe

    jag har ju inte varit ung själv....

    Kanske just därför
  20. 10
    näe jag har ju inte varit ung själv....

    Kanske just därför

Liknande trådar

  1. bara bara problem..........
    By Saskia in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 10:38
  2. skulle bara vilja..skulle bara...
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 20:01
  3. Är det bara för att det
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 09:48
  4. Är det bara jag som bara älskar JOEY?
    By Charlotta m L o F in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 10:08
  5. Bara, bara underbart
    By zzau in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 13:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar