Någon som har liknande erfarenheter?
Känsliga snack
  1. Ledsen mamma
    #1

    Någon som har liknande erfarenheter?

    Jag började äta citalopram för ca 5 veckor sedan. Först i början var det lite jobbigt med illamående, ingen matlust, gäspningar osv. Sedan blev allting jättemycket bättre och jag kände verkligen att det var på väg åt rätt håll...
    Men NU!! Herregud, jag bara gråter, har ingen lust med någonting, känner mig förvirrad har tappat matlusten och orkar knappt ta mig upp på morgonen... Vad har hänt?? Det känns helskumt:o/
    Är det någon som känner igen det?? Jag äter 20 mg om dagen..
    Snälla berätta om ni har nån aning om varför det kan vara så här...
  2. 1
    Någon som har liknande erfarenheter? Jag började äta citalopram för ca 5 veckor sedan. Först i början var det lite jobbigt med illamående, ingen matlust, gäspningar osv. Sedan blev allting jättemycket bättre och jag kände verkligen att det var på väg åt rätt håll...
    Men NU!! Herregud, jag bara gråter, har ingen lust med någonting, känner mig förvirrad har tappat matlusten och orkar knappt ta mig upp på morgonen... Vad har hänt?? Det känns helskumt:o/
    Är det någon som känner igen det?? Jag äter 20 mg om dagen..
    Snälla berätta om ni har nån aning om varför det kan vara så här...
  3. lille skutt
    #2

    Inte direkt...

    ...men jag kan känna så när jag har ätit en längre period. Jag har ätit citalopram i olika omgångar under många år, och några gånger efter längre perioder har jag haft liknande känningar. De har slutat verka (dvs jag gråter o mår skit..), jag
    har höjt dosen o sedan mått som du beskriver.

    Är det så att du nyligen har höjt dosen? Biverkningarna kan komma tillbaka lite vid varje höjning, o det är oxå vanligt att man mår sämre en period i början. 5 veckor är ändå inte å länge...
    Om det inte går över får du nog fråga läkaren.
  4. 2
    Inte direkt... ...men jag kan känna så när jag har ätit en längre period. Jag har ätit citalopram i olika omgångar under många år, och några gånger efter längre perioder har jag haft liknande känningar. De har slutat verka (dvs jag gråter o mår skit..), jag
    har höjt dosen o sedan mått som du beskriver.

    Är det så att du nyligen har höjt dosen? Biverkningarna kan komma tillbaka lite vid varje höjning, o det är oxå vanligt att man mår sämre en period i början. 5 veckor är ändå inte å länge...
    Om det inte går över får du nog fråga läkaren.

Liknande trådar

  1. Någon som har liknande problem?
    By johannnaa in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-22, 15:02
  2. Robomemo eller liknande? erfarenheter?
    By anonymt namn in forum Bokstavsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 17:05
  3. Någon som har liknande erfarenheter?
    By karjon in forum Bokstavsbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 00:15
  4. Liknande erfarenheter?
    By Crybaby in forum Sex & erotik
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 12:59
  5. Någon som haft ett liknande set?
    By Morran m.tre + bf 4/10 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 17:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar