Idag fyller Frida 3 år!
Utvecklingshämning
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Idag fyller Frida 3 år!

    Tänk vad tiden går ändå. Hon är ju ingen bebis längre, hon är en tjej som växer så det knakar. Hon är alltid glad, älskar att lyssna på musik och sjunga, älskar att titta i böcker och tidningar, tycker mest om att vara ute och gå gå gå! Och inte undra på, hon har ju nyss lärt sig gå och har många steg att ta igen! *ler*

    Jag minns första halvåret med henne, det var inte så kul. Hon skrek och skrek, åt hemskt dåligt, kräktes och så skrek hon ännu mer. Dessutom spekulerades det hej vilt om vilket syndrom hon hade. Min tanke var på den tiden \"Får vi behålla dig eller kommer du att dö ifrån oss?\" Första halvåret var vi mer på sjukhus än hemma.

    Nu känns allt så annorlunda. Frida har en diagnos som är till ganska stor säkerhet Noonans syndrom och det är en rätt sympatisk diagnos jämförelsevis. Hon utvecklas jättebra, är en härlig personlighet och blir omtyckt av alla. Hur skulle jag kunna oroa mig då? Visst dyker tankar på framtiden upp ibland när man funderar över vilken typ av skolgång som kommer att fungera, hur blir det med kompisar osv men jag försöker njuta mer av nuet än att oroa mig över saker jag ändå inte kan påverka idag.

    Jag är så tacksam för att Frida är hos oss i vår familj, jag är omåttligt stolt över henne och älskar henne gränslöst!!!

    En glad mamma
    Ann
  2. 1
    Idag fyller Frida 3 år! Tänk vad tiden går ändå. Hon är ju ingen bebis längre, hon är en tjej som växer så det knakar. Hon är alltid glad, älskar att lyssna på musik och sjunga, älskar att titta i böcker och tidningar, tycker mest om att vara ute och gå gå gå! Och inte undra på, hon har ju nyss lärt sig gå och har många steg att ta igen! *ler*

    Jag minns första halvåret med henne, det var inte så kul. Hon skrek och skrek, åt hemskt dåligt, kräktes och så skrek hon ännu mer. Dessutom spekulerades det hej vilt om vilket syndrom hon hade. Min tanke var på den tiden \"Får vi behålla dig eller kommer du att dö ifrån oss?\" Första halvåret var vi mer på sjukhus än hemma.

    Nu känns allt så annorlunda. Frida har en diagnos som är till ganska stor säkerhet Noonans syndrom och det är en rätt sympatisk diagnos jämförelsevis. Hon utvecklas jättebra, är en härlig personlighet och blir omtyckt av alla. Hur skulle jag kunna oroa mig då? Visst dyker tankar på framtiden upp ibland när man funderar över vilken typ av skolgång som kommer att fungera, hur blir det med kompisar osv men jag försöker njuta mer av nuet än att oroa mig över saker jag ändå inte kan påverka idag.

    Jag är så tacksam för att Frida är hos oss i vår familj, jag är omåttligt stolt över henne och älskar henne gränslöst!!!

    En glad mamma
    Ann
  3. Susanne m Douglas 0301 & Ella 0501
    #2

    Blinkar bort både en och två tårar!

    Hej Ann!
    Ja, att din lilla prinsessa är en underbar tjej kan jag bara instämma i! Har aldrig träffat någon som sprider mer glädje än vad Frida gör! Jag är glad över att vår familj får lära känna henne och se henne utvecklas!!!
    Har ju redan grattat...men gör det en gång till:
    GRATTIS FRIDA-GUMMAN
    Önskar Susanne m familj
  4. 2
    Blinkar bort både en och två tårar! Hej Ann!
    Ja, att din lilla prinsessa är en underbar tjej kan jag bara instämma i! Har aldrig träffat någon som sprider mer glädje än vad Frida gör! Jag är glad över att vår familj får lära känna henne och se henne utvecklas!!!
    Har ju redan grattat...men gör det en gång till:
    GRATTIS FRIDA-GUMMAN
    Önskar Susanne m familj
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Grattis i efterskott Frida!

    Vad härligt att läsa om alla framsteg hon gör!

    Kram

    Nikki

    P.s Vet du en sak? Frida är född på samma dag som vi fick svaret på Emmas kromosomprov! Intressant va? *S* D.s
  6. 3
    Grattis i efterskott Frida! Vad härligt att läsa om alla framsteg hon gör!

    Kram

    Nikki

    P.s Vet du en sak? Frida är född på samma dag som vi fick svaret på Emmas kromosomprov! Intressant va? *S* D.s
  7. Ann m Fanny & Frida
    #4

    Tack Susanne! :-) *kram* imt

    f
  8. 4
    Tack Susanne! :-) *kram* imt f
  9. Ann m Fanny & Frida
    #5

    Hej Nikki!

    Hahaha jag ska lägga uppgiften på minnet, hahaha!

    Något som är mer märkligt är att min mans kusin fick sitt första barn april -99 precis som vi fick. Sitt andra barn fick de 21 oktober 2001, vårt andra kom ju 21 oktober 2002. Och båda våra andrabarn var egentligen beräknade till 19 november och kom alltså fem veckor för tidigt!!!! Dessutom heter hans fru Ann-Charlotte och gissa vad? DET GÖR JAG MED!!! *skrattar* Vi bor ovanpå allt i samma lilla by, och våra gatuadresser är till förväxling lika!!! Skumt va? *ler*

    Min stora tjej och deras stora går i samma klass nu!

    *kram*
    Ann
  10. 5
    Hej Nikki! Hahaha jag ska lägga uppgiften på minnet, hahaha!

    Något som är mer märkligt är att min mans kusin fick sitt första barn april -99 precis som vi fick. Sitt andra barn fick de 21 oktober 2001, vårt andra kom ju 21 oktober 2002. Och båda våra andrabarn var egentligen beräknade till 19 november och kom alltså fem veckor för tidigt!!!! Dessutom heter hans fru Ann-Charlotte och gissa vad? DET GÖR JAG MED!!! *skrattar* Vi bor ovanpå allt i samma lilla by, och våra gatuadresser är till förväxling lika!!! Skumt va? *ler*

    Min stora tjej och deras stora går i samma klass nu!

    *kram*
    Ann
  11. Helene med Alexander0309 och Linnea0508
    #6

    grattis i eftrskott

    det är så härligt att läsa om Fridas framsteg. Tänker på vår första tid och hur det har utvecklat sig.
    Kram
  12. 6
    grattis i eftrskott det är så härligt att läsa om Fridas framsteg. Tänker på vår första tid och hur det har utvecklat sig.
    Kram

Liknande trådar

  1. Idag! Blev Fríða 1 år!!
    By Jost med Busfröna in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 21:32
  2. Fríða fyller 6 månader idag! *ot*
    By Jost med Busfröna in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 10:12
  3. Frida! Lycka till idag!
    By AnnaSv in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 09:33
  4. Frida, hur är det idag?
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:20
  5. Idag har Frida varit
    By aaff in forum _0507 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 14:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar