Sterilisering.
Pappasnack
  1. Lena
    #1

    Sterilisering.

    Jag och min man väntar vårt andra gemensamma barn (det blir hans fjärde) och efter detta så vill min man sterilisera sig.

    Även om jag inte känner att jag vill ha fler barn just nu så känns det väldigt definitivt på något sätt men självklart respekterar jag hans val.

    Vad har ni för erfarenheter av just sterilisering? Finns det något negativt?
  2. 1
    Sterilisering. Jag och min man väntar vårt andra gemensamma barn (det blir hans fjärde) och efter detta så vill min man sterilisera sig.

    Även om jag inte känner att jag vill ha fler barn just nu så känns det väldigt definitivt på något sätt men självklart respekterar jag hans val.

    Vad har ni för erfarenheter av just sterilisering? Finns det något negativt?
  3. M©ckan
    #2

    Enda negativa jag kan tänka mig

    e att skulle det hända barnen man redan har något så står man sig slätt om man vill ha flera. Än så länge kan inte killar sätta på produktionen igen mig veterligen vilket kvinnor kan. Är inte själv steraliserad även om tanken funnits, sexlivet ska visst få sig en skjuts sägs det om det e sant vet jag ej.
  4. 2
    Enda negativa jag kan tänka mig e att skulle det hända barnen man redan har något så står man sig slätt om man vill ha flera. Än så länge kan inte killar sätta på produktionen igen mig veterligen vilket kvinnor kan. Är inte själv steraliserad även om tanken funnits, sexlivet ska visst få sig en skjuts sägs det om det e sant vet jag ej.
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Men..

    vilken HEMSK tanke...skulle det hända barnen man redan har något skulle man ju själv dö på kuppen! Tanken på att skaffa \"nya\" barn är väl knappast det man skulle tänka då...
  6. 3
    Men.. vilken HEMSK tanke...skulle det hända barnen man redan har något skulle man ju själv dö på kuppen! Tanken på att skaffa \"nya\" barn är väl knappast det man skulle tänka då...
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Funkade klockrent

    för mig. inge problem alls och jag har inte ångrat mig. Det ska gå att sätta igång produktionen igen men det är inget som läkarna vill som jag förstått det. Vi har också 4 och jag tyckte att det räckte.
    Lycka till
  8. 4
    Funkade klockrent för mig. inge problem alls och jag har inte ångrat mig. Det ska gå att sätta igång produktionen igen men det är inget som läkarna vill som jag förstått det. Vi har också 4 och jag tyckte att det räckte.
    Lycka till
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Jag håller inte riktigt med..

    Även om det skulle hända något, så kan nya barn aldrig ersätta de man förlorat. Så jag tycker faktiskt den tanken är ganska underlig.

    Men visst, det är ju oåterkalleligt. Ångrar man sig så är det ju lite sent att tänka på. & det är ju just det - väl utfört är det gjort.
  10. 5
    Jag håller inte riktigt med.. Även om det skulle hända något, så kan nya barn aldrig ersätta de man förlorat. Så jag tycker faktiskt den tanken är ganska underlig.

    Men visst, det är ju oåterkalleligt. Ångrar man sig så är det ju lite sent att tänka på. & det är ju just det - väl utfört är det gjort.
  11. Sadako
    #6

    Berätta mer

    Hur går det till rent praktiskt? Vilken avdelning på sjukus/privata mottagningar sköter det? Kostnad? Bieffekter?
  12. 6
    Berätta mer Hur går det till rent praktiskt? Vilken avdelning på sjukus/privata mottagningar sköter det? Kostnad? Bieffekter?
  13. Carl
    #7

    Biologi

    Skulle man inte? Tillåt mig tvivla.
  14. 7
    Biologi Skulle man inte? Tillåt mig tvivla.
  15. M©ckan
    #8

    Menade kanske

    inte veckan efter, men personligen så skulle jag inte själv vilja lämna jorden utan att ha satt barn till världen igen då kanske.

    Låter lite burdust kan jag hålla med om, Men tanken va hypotetisk att något händer ena föräldern och barnen något och man sedan skaffar en ny partner kanske.
  16. 8
    Menade kanske inte veckan efter, men personligen så skulle jag inte själv vilja lämna jorden utan att ha satt barn till världen igen då kanske.

    Låter lite burdust kan jag hålla med om, Men tanken va hypotetisk att något händer ena föräldern och barnen något och man sedan skaffar en ny partner kanske.

Liknande trådar

  1. Sterilisering?
    By ulrika_74 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 21:21
  2. Sterilisering av man?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 19:34
  3. Sterilisering?
    By Annica m Felix in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 09:10
  4. Sterilisering?
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 18:17
  5. Sterilisering
    By lilla mi in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 14:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar