Hur bor Ni?
Många barn
  1. Ensam snart med många barn.
    #1

    Hur bor Ni?

    Som är skilda/separerade från era partners?
    Min man vill inte längre att vi ska vara gifta:-(

    Hur 17 ska jag hitta ett boende till mig o mina 5 barn??
    kan tillägga att vi bor i Stockholms området. Där det finns 0 bostäder:0(
  2. 1
    Hur bor Ni? Som är skilda/separerade från era partners?
    Min man vill inte längre att vi ska vara gifta:-(

    Hur 17 ska jag hitta ett boende till mig o mina 5 barn??
    kan tillägga att vi bor i Stockholms området. Där det finns 0 bostäder:0(
  3. Anonym
    #2

    Hur bor ni nu?

    Den som har störst behov av nuvarande bostad ska naturligtvis ha den.
  4. 2
    Hur bor ni nu? Den som har störst behov av nuvarande bostad ska naturligtvis ha den.
  5. Ensam med fyra
    #3

    Om det är möjligt

    så kanske du kan flytta en bit? Om du bor på norra sidan om Sthlm så kanske du kan flytta uppåt Norrtälje / Rimbo/ Åkersberga?

    Det tar mindre än en timme att pendla till Sthlm och det går bussar hela tiden. Det är betydligt lättare att hitta boende och behöver inte bli alls lika dyrt.

    Själv hyr jag ett stort hus här för en larvigt låg summa och det är värt de 40 minuter det tar mej till jobbet.

    Om du inte kan tänka dej att flytta så kanskedu kan undersöka möjligheterna att bo kvar? Hur ska ni dela vårdnaden om barnen? Kan du få bostadsbidrag/ underhåll? Hur mycket ska barnen bo hos sin pappa?

    Jag vet vad du går igenom. Det är tufft, men det går, du fixar det!
    Kram
  6. 3
    Om det är möjligt så kanske du kan flytta en bit? Om du bor på norra sidan om Sthlm så kanske du kan flytta uppåt Norrtälje / Rimbo/ Åkersberga?

    Det tar mindre än en timme att pendla till Sthlm och det går bussar hela tiden. Det är betydligt lättare att hitta boende och behöver inte bli alls lika dyrt.

    Själv hyr jag ett stort hus här för en larvigt låg summa och det är värt de 40 minuter det tar mej till jobbet.

    Om du inte kan tänka dej att flytta så kanskedu kan undersöka möjligheterna att bo kvar? Hur ska ni dela vårdnaden om barnen? Kan du få bostadsbidrag/ underhåll? Hur mycket ska barnen bo hos sin pappa?

    Jag vet vad du går igenom. Det är tufft, men det går, du fixar det!
    Kram
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Jag bor

    i det hus vi köpte tillsammans en gång, jag tog över det mot lånen, det var tufft i början men nu har jag betalt av lånen såpass att min månadskostnad är skrattretande låg..

    Han flyttade snabbt som attan 25 mil bort.

    Har du möjlighet att bo kvar i er bostad?
  8. 4
    Jag bor i det hus vi köpte tillsammans en gång, jag tog över det mot lånen, det var tufft i början men nu har jag betalt av lånen såpass att min månadskostnad är skrattretande låg..

    Han flyttade snabbt som attan 25 mil bort.

    Har du möjlighet att bo kvar i er bostad?
  9. Ensam snart med många barn.
    #5

    Vi bor i bostadsrätt.

    Och det finns nog ingen chans att jag har råd att bo här själv. Dels betala hyran & dels betala av diverse lån:-(
    Det allra bästa vore om jag kunde bo kvar i huset. Så slipper barnen flytta härifrån.
  10. 5
    Vi bor i bostadsrätt. Och det finns nog ingen chans att jag har råd att bo här själv. Dels betala hyran & dels betala av diverse lån:-(
    Det allra bästa vore om jag kunde bo kvar i huset. Så slipper barnen flytta härifrån.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Du har möjlighet att få

    bostadsbidrag om du har låg inkomst och hög hyra, kolal med FK snarast om du skulle kunan få samt vilket belopp i så fall.

    Sen, om barnen bor hos dig, får du dessutom underhåll alternativt underhållsstöd på minst 1173 kr/mån/barn.

    Lycka till.
    *kram*
  12. 6
    Du har möjlighet att få bostadsbidrag om du har låg inkomst och hög hyra, kolal med FK snarast om du skulle kunan få samt vilket belopp i så fall.

    Sen, om barnen bor hos dig, får du dessutom underhåll alternativt underhållsstöd på minst 1173 kr/mån/barn.

    Lycka till.
    *kram*
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar