nån med ADHDdiagnos och mer än halvt vb?
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Mamma till Snurre Sprätt
    #1

    nån med ADHDdiagnos och mer än halvt vb?

    Jag har nu haft 1/2 vb och skrev nyss en ansökan för förnyat vb. Jag trodde att jag kanske skulle kunna få höjt vb till 3/4 då sonen blivit 13 och jag lägger ner ENORMT mycket tid mot en en jämnårig samt att han har sönder mycket TROTS att han blivit äldre.
    Är det nån som lyckats få igenom högre än ett halvt vb?
    Förslaget de gett till nämden är på 1/2. Kan jag överklaga förslaget? Eller hur gör man?
    Ikväll upptäckte vi att han \"hyvlat\" sönder köksluckor i köket. Det kommer att kosta oss över 10 000 kr att återställs då våra luckor inte finns att köpa på IKEA längre. Då hade vi kunnat köpa bara de förstörda luckorna men nu måste ju alla bytas... SUCK!
  2. 1
    nån med ADHDdiagnos och mer än halvt vb? Jag har nu haft 1/2 vb och skrev nyss en ansökan för förnyat vb. Jag trodde att jag kanske skulle kunna få höjt vb till 3/4 då sonen blivit 13 och jag lägger ner ENORMT mycket tid mot en en jämnårig samt att han har sönder mycket TROTS att han blivit äldre.
    Är det nån som lyckats få igenom högre än ett halvt vb?
    Förslaget de gett till nämden är på 1/2. Kan jag överklaga förslaget? Eller hur gör man?
    Ikväll upptäckte vi att han \"hyvlat\" sönder köksluckor i köket. Det kommer att kosta oss över 10 000 kr att återställs då våra luckor inte finns att köpa på IKEA längre. Då hade vi kunnat köpa bara de förstörda luckorna men nu måste ju alla bytas... SUCK!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    ja

    vår dotter hade ju diagnoserna Tourettes syndrom och trotssyndrom + misstänkt ADHD när vi sökte för 2 år sedan och då fick vi 3/4-dels vb.
    Men min pappa och hans fru har en son som har \"bara\" ADHD och de har fullt vb med 53% i merkostnader.
    Lycka till.
    Hälsningar Åsa.
  4. 2
    ja vår dotter hade ju diagnoserna Tourettes syndrom och trotssyndrom + misstänkt ADHD när vi sökte för 2 år sedan och då fick vi 3/4-dels vb.
    Men min pappa och hans fru har en son som har \"bara\" ADHD och de har fullt vb med 53% i merkostnader.
    Lycka till.
    Hälsningar Åsa.
  5. Mamma till Snurre Sprätt
    #3

    intressant! Vet du hur

    mycket sk mertid de angett? Jag undrar vad som \"krävs\" för att få 3/4....elle som de fullt.
  6. 3
    intressant! Vet du hur mycket sk mertid de angett? Jag undrar vad som \"krävs\" för att få 3/4....elle som de fullt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    ja

    jag har läst deras ansökan och svaren de fick från fk. Det gjorde jag/vi innan vi skrev vår ansökan för 2 år sedan. Vi och de har inte angett någon speciell tid utan bara talat om hur vårt liv är. Några få saker tror jag vi angav tid på men inte många alls. Vi berättade helt enkelt bara hur vi lever.
    Vill du att jag mailar dig ansökan som jag har gjort nu (den har jag på datorn, men inte den första för den skrev jag för hand)?
    Merkostnader däremot är ju noggrannt angivna och motiverade i separat text.
    Hälsningar Åsa.
  8. 4
    ja jag har läst deras ansökan och svaren de fick från fk. Det gjorde jag/vi innan vi skrev vår ansökan för 2 år sedan. Vi och de har inte angett någon speciell tid utan bara talat om hur vårt liv är. Några få saker tror jag vi angav tid på men inte många alls. Vi berättade helt enkelt bara hur vi lever.
    Vill du att jag mailar dig ansökan som jag har gjort nu (den har jag på datorn, men inte den första för den skrev jag för hand)?
    Merkostnader däremot är ju noggrannt angivna och motiverade i separat text.
    Hälsningar Åsa.
  9. Mamma till Snurre Sprätt
    #5

    Ja tack!!!

    Men jag har ingen mailadress jag vill lämna ut här... har du någon sådan så kan jag maila dig? Annars skapar jag en....
  10. 5
    Ja tack!!! Men jag har ingen mailadress jag vill lämna ut här... har du någon sådan så kan jag maila dig? Annars skapar jag en....
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    du kan ta min

    mailadress,,, [email protected]
    maila mig så mailar jag tillbaka så fort jag bara kan. Kollar min mail varje dag.
    Kram Åsa.
  12. 6
    du kan ta min mailadress,,, [email protected]
    maila mig så mailar jag tillbaka så fort jag bara kan. Kollar min mail varje dag.
    Kram Åsa.
  13. Mamma till Snurre Sprätt
    #7

    mail är skickat!!!

    väntar på svar....
  14. 7
    mail är skickat!!! väntar på svar....

Liknande trådar

  1. Dop vid ett och ett halvt år
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 16:03
  2. Har halvt om halvt hetsätit
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2011-07-25, 18:10
  3. Halvt döv
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 16:36
  4. Och ett halvt
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 08:54
  5. halvt vb
    By Katarina in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 10:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar