Hur många aktiviteter är max???
Stora barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Hur många aktiviteter är max???

    Anledningen att jag undrar är att Lovisa precis har kommit in på ridskola. När vi ställde henne i kö för ca en månad sen så sa de att det blir till våren. Nu får hon börja redan nästa vecka. Hon har redan simning och barndans/gympa varje vecka. Hon vill i nuläget inte sluta med nått. Hon är väldigt aktiv och vi hinner med läxläsning innan aktiviterna varje dag. Hon är inte noga med att leka med någon hemma. Hon kommer ha två dagar ledigt förutom helgerna.

    Jag tänkte testa de sista veckorna hur det går. Simningen slutar v.46 och har uppehåll v.44 (höstlov). Börjar på ny termin v. 47 Dansen slutar för denna terminen v.47, börjar en ny termin efter nyår. Ridskolan vet jag inte än.
  2. 1
    Hur många aktiviteter är max??? Anledningen att jag undrar är att Lovisa precis har kommit in på ridskola. När vi ställde henne i kö för ca en månad sen så sa de att det blir till våren. Nu får hon börja redan nästa vecka. Hon har redan simning och barndans/gympa varje vecka. Hon vill i nuläget inte sluta med nått. Hon är väldigt aktiv och vi hinner med läxläsning innan aktiviterna varje dag. Hon är inte noga med att leka med någon hemma. Hon kommer ha två dagar ledigt förutom helgerna.

    Jag tänkte testa de sista veckorna hur det går. Simningen slutar v.46 och har uppehåll v.44 (höstlov). Börjar på ny termin v. 47 Dansen slutar för denna terminen v.47, börjar en ny termin efter nyår. Ridskolan vet jag inte än.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    beror ju på

    då min tjej hade mest aktiviteter hade hon 5 i veckan men då gick hon inte på fritids så kören och miniorerna gick hon på efter skolan 2daar i veckan då kompisarna gick till fritids. sedan var det fotboll på sommaren, innebandy vitertid, scouter och karate

    L har provat en hel del just nu som 11åring håller hon på med hockey (ska bli 2 gånger i veckan) karate och sedan fotboll på sommaren, tidigare hade hon även innebandy men de valde hon själv bort för de var inte roligt nog. sedan är det ju mer träningar och även tävlingar ju äldre dom blir.

    alltså jag tycker inte de finns någon exakt rekomendation utan du känner henne hinner hon leka och tycker hon de är skoj så vist då funkar de och dessutom ska inte du behöva stressa dig blå pga hennes aktiviteter de är viktigt. har en bror som liksom min dotter haft massa energi och höll som mest på med 8 sporter ett år och han är nu elitidrottare och kan inte sitta still, lite hur mycket man klarar beror ju på personligheten för min son höll länge på med karate de var vad han tyckte var lagomt.
  4. 2
    beror ju på då min tjej hade mest aktiviteter hade hon 5 i veckan men då gick hon inte på fritids så kören och miniorerna gick hon på efter skolan 2daar i veckan då kompisarna gick till fritids. sedan var det fotboll på sommaren, innebandy vitertid, scouter och karate

    L har provat en hel del just nu som 11åring håller hon på med hockey (ska bli 2 gånger i veckan) karate och sedan fotboll på sommaren, tidigare hade hon även innebandy men de valde hon själv bort för de var inte roligt nog. sedan är det ju mer träningar och även tävlingar ju äldre dom blir.

    alltså jag tycker inte de finns någon exakt rekomendation utan du känner henne hinner hon leka och tycker hon de är skoj så vist då funkar de och dessutom ska inte du behöva stressa dig blå pga hennes aktiviteter de är viktigt. har en bror som liksom min dotter haft massa energi och höll som mest på med 8 sporter ett år och han är nu elitidrottare och kan inte sitta still, lite hur mycket man klarar beror ju på personligheten för min son höll länge på med karate de var vad han tyckte var lagomt.
  5. IG
    #3

    tycker att man

    märker själv sånt i egna familjen hur det funkar. Alla är vi olika och tycker NI att det funkar och hon tycker det är roligt så är det inte för mycket!
  6. 3
    tycker att man märker själv sånt i egna familjen hur det funkar. Alla är vi olika och tycker NI att det funkar och hon tycker det är roligt så är det inte för mycket!
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Max är

    för min tioåring en tennistimme i veckan. Punkt. Resten av tiden leker han, ritar och är med kompisar.

    Max för min femtonåring finns inte. Hockey tränar han fyra veckodagskvällar, nära två timmar per gång. Dessutom nattpass på egen hand med kompisar på helgerna.Däremellan gym, matcher och sommartid även fotboll tre kvällar i veckan.Nattetid pluggar han så att han har flera MVG och resten VG.

    Kort sagt: Max känner ditt barn själv.
  8. 4
    Max är för min tioåring en tennistimme i veckan. Punkt. Resten av tiden leker han, ritar och är med kompisar.

    Max för min femtonåring finns inte. Hockey tränar han fyra veckodagskvällar, nära två timmar per gång. Dessutom nattpass på egen hand med kompisar på helgerna.Däremellan gym, matcher och sommartid även fotboll tre kvällar i veckan.Nattetid pluggar han så att han har flera MVG och resten VG.

    Kort sagt: Max känner ditt barn själv.
  9. A
    #5

    En.

    Det är körigt nog att hinna med den. Flickorna rider på onsdagar.
  10. 5
    En. Det är körigt nog att hinna med den. Flickorna rider på onsdagar.
  11. Sofia*
    #6

    Beror väl på

    Min dotter har 2 aktiviteter som båda tar 1-2 ggr/vecka. Det är absolut max känner jag. Men det beror ju också på att hon ännu inte kan ta sig iväg själv alla gånger så det binder upp hela familjen. Hem går hon dock själv, annars hade inte det här fungerat. I skolan är min dotter ganska ensam och där vi bor finns det inga andra barn mer än lillasyster. Hon har alltså hela sitt sociala liv på aktiviteterna och därför behöver hon dem. Hade det sett annorlunda ut med massor av kompisar på fritids och hemma så hade nog 3-4 kvällar i veckan varit för mycket kan jag tycka.
  12. 6
    Beror väl på Min dotter har 2 aktiviteter som båda tar 1-2 ggr/vecka. Det är absolut max känner jag. Men det beror ju också på att hon ännu inte kan ta sig iväg själv alla gånger så det binder upp hela familjen. Hem går hon dock själv, annars hade inte det här fungerat. I skolan är min dotter ganska ensam och där vi bor finns det inga andra barn mer än lillasyster. Hon har alltså hela sitt sociala liv på aktiviteterna och därför behöver hon dem. Hade det sett annorlunda ut med massor av kompisar på fritids och hemma så hade nog 3-4 kvällar i veckan varit för mycket kan jag tycka.
  13. Lilly
    #7

    Hallå

    För vår nioåring är det tillräckligt att åka iväg två vardagskvällar. Hon har taikwondo och scouter.

    Hon behöver mycket fri tid för lek, avkoppling, läxor och bara vara.

    Våra kompisars barn har fem kvällar bokade, plus helgträningar. Hur dom klarar det vet jag inte, de måsta vara otroligt stresståliga och strukturerade.
  14. 7
    Hallå För vår nioåring är det tillräckligt att åka iväg två vardagskvällar. Hon har taikwondo och scouter.

    Hon behöver mycket fri tid för lek, avkoppling, läxor och bara vara.

    Våra kompisars barn har fem kvällar bokade, plus helgträningar. Hur dom klarar det vet jag inte, de måsta vara otroligt stresståliga och strukturerade.
  15. Jenni
    #8

    Det är nog

    individuellt vad barnet OCH familjen klarar.
    Vår dotter, snart 10, har judo mån & ons, gympa tors & sön. samt 1 timme dans direkt efter gympan på söndagen(samma klubb). Vi har också funderat hit och dit, och försökt få henne att välja, men hon tycker att allt är roligt och hinner som det är i nuläget med sina läxor och kompisar också.
    Jag tror att det är bra att försöka leva i nuet och se hur det går. Om det inte fungerar längre fram så tänker vi låta henne välja DÅ och inte nu.

    Sen är det ju viktigt att man själv som förälder orkar också! Annars sliter det oerhört på en och det går ut över barnen i det långa loppet.

    Om det känns som om man flänger hit och dit så går det oftast att lösa genom att man kan hjälpas åt föräldrar emellan att skjutsa och hämta.
    Lycka till !
  16. 8
    Det är nog individuellt vad barnet OCH familjen klarar.
    Vår dotter, snart 10, har judo mån & ons, gympa tors & sön. samt 1 timme dans direkt efter gympan på söndagen(samma klubb). Vi har också funderat hit och dit, och försökt få henne att välja, men hon tycker att allt är roligt och hinner som det är i nuläget med sina läxor och kompisar också.
    Jag tror att det är bra att försöka leva i nuet och se hur det går. Om det inte fungerar längre fram så tänker vi låta henne välja DÅ och inte nu.

    Sen är det ju viktigt att man själv som förälder orkar också! Annars sliter det oerhört på en och det går ut över barnen i det långa loppet.

    Om det känns som om man flänger hit och dit så går det oftast att lösa genom att man kan hjälpas åt föräldrar emellan att skjutsa och hämta.
    Lycka till !
  17. 3-barnsmamma
    #9

    Mina barn

    har 2 resp. 3 aktiviteter i veckan. Det är något varje dag utom onsdagar +helgen. Är mammaledig så det är inget fritis för den stora och bara dagis 5 timmar 3dar/v för mellantjejen. Detta året är jag en \"culringmamma\", men när jag börjar jobba funkar det inte - och jag tror inte de orkar efter 10 timmar på fritis/dagis...
  18. 9
    Mina barn har 2 resp. 3 aktiviteter i veckan. Det är något varje dag utom onsdagar +helgen. Är mammaledig så det är inget fritis för den stora och bara dagis 5 timmar 3dar/v för mellantjejen. Detta året är jag en \"culringmamma\", men när jag börjar jobba funkar det inte - och jag tror inte de orkar efter 10 timmar på fritis/dagis...

Liknande trådar

  1. Hur många aktiviteter
    By Liz* in forum Ordet är fritt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 14:23
  2. För många aktiviteter...
    By .:Sabina:. in forum _00 Alla barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 18:09
  3. Många aktiviteter?
    By maylin in forum _99 Alla barn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 10:39
  4. hur många aktiviteter har ni själva då?
    By Beate in forum Mammasnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-19, 13:52
  5. Hur många aktiviteter
    By artepa in forum Stora barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 11:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar