vilken barnförsäkring tycker ni man...
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Jen med Vidar 02 och Olle 05
    #1

    vilken barnförsäkring tycker ni man...

    ska ha? För mig är det en djungel men nu måste jag ta tag i mig själv och skaffa barnförsäkringar till barnen. Vad tycker ni är viktigt att tänka på?
  2. 1
    vilken barnförsäkring tycker ni man... ska ha? För mig är det en djungel men nu måste jag ta tag i mig själv och skaffa barnförsäkringar till barnen. Vad tycker ni är viktigt att tänka på?
  3. Katah
    #2

    jo. lite av mig... fortsätt andra

    Först!
    ta reda på och jämför, jag gjorde inte det, men är nöjd idag att vi har haft två försäkringar ( en genom facket och en privat olyksfallförsäkring)
    Välj rätt så snabbt ändå.. .för det finns karenstider mm.

    att tänka på:
    att det inte finns några undantag...

    jag skulle välja i dag den som dubblar vårdbidrag ( var det trygg hansa?)

    Att den har långa ersättningstider ( vi har kostnadsersättning för bara 3 år, men det verkar inte finnas några undantag.. än så länge... vi har folksam, men samtidigt kan barnen få en bra invaliditetsersättning)



    Se till att ni har ett bra skydd även om någon av föräldrarna avlider ( inte så roligt att planera, men riktigt stor stöd den stunden det behövs, så att man slipper oroa sig för hus och hem och att barnen får en ersättning att använda till när de blir lite äldre)


  4. 2
    jo. lite av mig... fortsätt andra Först!
    ta reda på och jämför, jag gjorde inte det, men är nöjd idag att vi har haft två försäkringar ( en genom facket och en privat olyksfallförsäkring)
    Välj rätt så snabbt ändå.. .för det finns karenstider mm.

    att tänka på:
    att det inte finns några undantag...

    jag skulle välja i dag den som dubblar vårdbidrag ( var det trygg hansa?)

    Att den har långa ersättningstider ( vi har kostnadsersättning för bara 3 år, men det verkar inte finnas några undantag.. än så länge... vi har folksam, men samtidigt kan barnen få en bra invaliditetsersättning)



    Se till att ni har ett bra skydd även om någon av föräldrarna avlider ( inte så roligt att planera, men riktigt stor stöd den stunden det behövs, så att man slipper oroa sig för hus och hem och att barnen får en ersättning att använda till när de blir lite äldre)


Liknande trådar

  1. Vilken Barnförsäkring ska man ha?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 18:25
  2. Vilken barnförsäkring ska man ha?
    By anonymt namn in forum _06 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 21:34
  3. VILKEN BARNFÖRSÄKRING????!
    By Missemu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 19:54
  4. VILKEN BARNFÖRSÄKRING??
    By Missemu in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 18:28
  5. vilken barnförsäkring ska man ha?
    By Jen med Vidar 02 och Olle 05 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar