Sluta med napp?
_0312 Decemberbarn
  1. Åsa med 2 och bf 6/4
    #1

    Sluta med napp?

    Hej!
    Jag är ganska ny här på AFF och hittar inga tips om att sluta med napp, så jag försöker fråga här.
    Vi funderar på att ta bort lill-tjejens (född i dec -03) napp snarast, hur gör man? Storebror hade ingen och hans kompisar har inte slutat förrän de var närmare 4 år... Vill inte att Matilda ska ha napp så länge. Hur mycket måste man förbereda en snart 2-åring? Ska hon själv få ge bort/slänga nappen eller tar vi bara bort den? Sedan i våras har hon bara nappen när hon ska sova. Hur har ni gjort? Hoppas på tips...
  2. 1
    Sluta med napp? Hej!
    Jag är ganska ny här på AFF och hittar inga tips om att sluta med napp, så jag försöker fråga här.
    Vi funderar på att ta bort lill-tjejens (född i dec -03) napp snarast, hur gör man? Storebror hade ingen och hans kompisar har inte slutat förrän de var närmare 4 år... Vill inte att Matilda ska ha napp så länge. Hur mycket måste man förbereda en snart 2-åring? Ska hon själv få ge bort/slänga nappen eller tar vi bara bort den? Sedan i våras har hon bara nappen när hon ska sova. Hur har ni gjort? Hoppas på tips...
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Inte hur jag gjort själv

    Men jag vet vänner som gett napparna till fiskbebisarna (sänkte alla nappar i sjön i en påse tillsammans med en sten.... att de hämtade upp dem sen och kastade de på riktigt visste ju inte pojken om), som ksickat dem till tomtens barn mm mm....

    Gör det hela till en kul grej..... Men trappa ned först lite.... Annars kan det blir \"för stort\" för henne....

    Lycka till!!
  4. 2
    Inte hur jag gjort själv Men jag vet vänner som gett napparna till fiskbebisarna (sänkte alla nappar i sjön i en påse tillsammans med en sten.... att de hämtade upp dem sen och kastade de på riktigt visste ju inte pojken om), som ksickat dem till tomtens barn mm mm....

    Gör det hela till en kul grej..... Men trappa ned först lite.... Annars kan det blir \"för stort\" för henne....

    Lycka till!!
  5. Anna m. Caroline & Mikaela
    #3

    vet att vi gav våra till tomten

    o tänkte nog försöka detsamma med vår tjej. Får se hur det går med det.
  6. 3
    vet att vi gav våra till tomten o tänkte nog försöka detsamma med vår tjej. Får se hur det går med det.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Så gjorde vi

    när Oliver slutade med napp.
    Vi förberedde honom länge på att när man är tre kan man inte ha napp längre och vi hoppades att han själv skulle komma på att man kunde ge napparna till någon.

    I somras blev han tre och det föll sig så att en kväll hittade vin ingen napp till honom och han blev utan. Han grät länge den kvällen killen... Men efter två dagar frågade han inte efter den mer.

    Tillägga bör att lillebror hade napp och vi trodde att han skulle knalla upp och ta brosans napp men det hände aldrig.

    Vet inte om det gav dig några idéer om vad som passar er.

    Lycka till!
  8. 4
    Så gjorde vi när Oliver slutade med napp.
    Vi förberedde honom länge på att när man är tre kan man inte ha napp längre och vi hoppades att han själv skulle komma på att man kunde ge napparna till någon.

    I somras blev han tre och det föll sig så att en kväll hittade vin ingen napp till honom och han blev utan. Han grät länge den kvällen killen... Men efter två dagar frågade han inte efter den mer.

    Tillägga bör att lillebror hade napp och vi trodde att han skulle knalla upp och ta brosans napp men det hände aldrig.

    Vet inte om det gav dig några idéer om vad som passar er.

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5

    enkelt

    Vi tog bara bort den och sa att det är bara bebisar som har napp. Innann hade mira napp nästan hela dagarna pga att hon varit sjuk ofta och \"inte i form\".Det skulle alltid vara minst två nappar med, vart vi än gick. En dag kände vi bara att nufår det vara nog.Vi tog dem på morgonen.Det funkade kanon. Hon frågade efter den ibland, men inte mer.Hon vet att bara bebisar har napp, hennes nyfödda moster har fått nappar av henne.

    Mira har sina favoritgosedjur istället nu.
    Jag tror det är svårareatt sluta med napp när de är 3-4 år. Nu anpassar desig såfort. Miras tänder blev förresten rakare redan efter två veckor, såbara vinster med att sluta \"tutta\".

    lycka till
  10. 5
    enkelt Vi tog bara bort den och sa att det är bara bebisar som har napp. Innann hade mira napp nästan hela dagarna pga att hon varit sjuk ofta och \"inte i form\".Det skulle alltid vara minst två nappar med, vart vi än gick. En dag kände vi bara att nufår det vara nog.Vi tog dem på morgonen.Det funkade kanon. Hon frågade efter den ibland, men inte mer.Hon vet att bara bebisar har napp, hennes nyfödda moster har fått nappar av henne.

    Mira har sina favoritgosedjur istället nu.
    Jag tror det är svårareatt sluta med napp när de är 3-4 år. Nu anpassar desig såfort. Miras tänder blev förresten rakare redan efter två veckor, såbara vinster med att sluta \"tutta\".

    lycka till

Liknande trådar

  1. Sluta med napp
    By elwira76 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 14:41
  2. Sluta med napp
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 18:23
  3. Sluta med napp..
    By Phywe in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 11:46
  4. Sluta med napp???
    By Anna m Isak & Adam in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 21:40
  5. Sluta med napp?
    By Ulrika med 2+1 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 16:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar