Be för oss igen
Föräldraskap - kristen
  1. Desperat
    #1

    Be för oss igen

    Ett tag sedan bad jag om förbön för vår familj. Situationen har inte löst sig utan har blivit bara värre. Det var ju så att min man har varit otrogen ( och är ev det fortfarande) och även fått nyligen barn med den där andra kvinnan. Han mer eller mindre pendlar mellan mig och barnen och den där andra kvinnan, jag vill intE ta upp flera detaljer här, men det är fruktansvärt jobbigt. Nu har jag dessutom fått veta att han har även några månader sedan fått barn med en kvinna till!!!! Han lever fn så långt borta från Gud som man bara kan, men jag tror att Gud kan fortfarande göra ett mirakel och få honom göra bot, men till vilket pris!!!! JAg vet att allt är möjligt för Gud och för den som tror, men många gånger gungar min tro, allt känns bara så fruktansvärt hopplöst.
  2. 1
    Be för oss igen Ett tag sedan bad jag om förbön för vår familj. Situationen har inte löst sig utan har blivit bara värre. Det var ju så att min man har varit otrogen ( och är ev det fortfarande) och även fått nyligen barn med den där andra kvinnan. Han mer eller mindre pendlar mellan mig och barnen och den där andra kvinnan, jag vill intE ta upp flera detaljer här, men det är fruktansvärt jobbigt. Nu har jag dessutom fått veta att han har även några månader sedan fått barn med en kvinna till!!!! Han lever fn så långt borta från Gud som man bara kan, men jag tror att Gud kan fortfarande göra ett mirakel och få honom göra bot, men till vilket pris!!!! JAg vet att allt är möjligt för Gud och för den som tror, men många gånger gungar min tro, allt känns bara så fruktansvärt hopplöst.
  3. Desperat
    #2

    Jag bad om förbön 050825

    Ni kan kolla där vad jag skrev då.
  4. 2
    Jag bad om förbön 050825 Ni kan kolla där vad jag skrev då.
  5. Troende
    #3

    Men vad ska du med honom till

    Inte vill Gud att du ska må pyton, säkert förtjänar du bättre!
  6. 3
    Men vad ska du med honom till Inte vill Gud att du ska må pyton, säkert förtjänar du bättre!
  7. anonym kristinna
    #4

    allt är möjligt för Gud


    men vad vill Gud? Tar jag helt fel när jag tror att Gud vill ge dig en annan man som är trogen coh skaffar barn med dig i stället för med andra? Gud är god, varför ska du göra dig själv illa? För det gör du om du väljer att satsa på honom. Förlåt mina hårda ord, men sök guds vilja. Jag ska be också.
  8. 4
    allt är möjligt för Gud
    men vad vill Gud? Tar jag helt fel när jag tror att Gud vill ge dig en annan man som är trogen coh skaffar barn med dig i stället för med andra? Gud är god, varför ska du göra dig själv illa? För det gör du om du väljer att satsa på honom. Förlåt mina hårda ord, men sök guds vilja. Jag ska be också.
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    Kära vän!

    jag tror att det finns en gräns för vad man klara av, och vad dina barn klarar av. Gud är kärlek.
    Men!! jag skulle nog om jag var i din situation ta hjälp av en pastor, själavårdare i den församling som du tillhör (om du gör det vill säga)et är alltid bäst att ha ng som kan ge råd och som du kan ha hjälp av i kommande situationer.
    Det är alltid farligt att ge råd på det här sättet när man inte känner varandra och inte ser hlea situationen så gå till ng som du vet att du får hjälp av.
    Bodde du nära mig så kunde vi träffas o prata.
    Jag skall bedja för detta , Gud har en utväg hos honom finns råd och vishet!
    Kram på dig
  10. 5
    Kära vän! jag tror att det finns en gräns för vad man klara av, och vad dina barn klarar av. Gud är kärlek.
    Men!! jag skulle nog om jag var i din situation ta hjälp av en pastor, själavårdare i den församling som du tillhör (om du gör det vill säga)et är alltid bäst att ha ng som kan ge råd och som du kan ha hjälp av i kommande situationer.
    Det är alltid farligt att ge råd på det här sättet när man inte känner varandra och inte ser hlea situationen så gå till ng som du vet att du får hjälp av.
    Bodde du nära mig så kunde vi träffas o prata.
    Jag skall bedja för detta , Gud har en utväg hos honom finns råd och vishet!
    Kram på dig
  11. Therese med Erini & Alfred
    #6

    Jag ska självklart ...

    be för dig o din situation men Gud gör inget som du kan göra själv! Du förtjänar något bättre, han, din man, måste själv ta tag i sina \"problem\".Bara han ingen annan.Sätt dig själv i första rummet tillsammans med dina barn, se till dina barns bästa o va en stark mammma. det klarar du!
  12. 6
    Jag ska självklart ... be för dig o din situation men Gud gör inget som du kan göra själv! Du förtjänar något bättre, han, din man, måste själv ta tag i sina \"problem\".Bara han ingen annan.Sätt dig själv i första rummet tillsammans med dina barn, se till dina barns bästa o va en stark mammma. det klarar du!
  13. Desperat
    #7

    Lite klargörning

    Jag har själv fått en månad sedan en ny bebis och det kom fram att detta \"extra\" barn som min man har fått med nån tredje kvinna till är redan 3 år gammal!!! Jag vet varken ut eller in, men jag tror att kommer någon slags lösning till situationen innan slutet av året....
  14. 7
    Lite klargörning Jag har själv fått en månad sedan en ny bebis och det kom fram att detta \"extra\" barn som min man har fått med nån tredje kvinna till är redan 3 år gammal!!! Jag vet varken ut eller in, men jag tror att kommer någon slags lösning till situationen innan slutet av året....

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. Hemofilus influenza igen och igen
    By CillaLi in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 19:02
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar