Gemensam förbön
Föräldraskap - kristen
  1. Nybörjarkristen
    #1

    Gemensam förbön

    Är det några här som skulle kunna be för att Fågelinfluensan inte muterar och börjar smitta mellan människor? Det får inte bli en pandemi. Jag har bett och jag skulle önska att fler ville göra det. Gud kan stoppa detta onda.
  2. 1
    Gemensam förbön Är det några här som skulle kunna be för att Fågelinfluensan inte muterar och börjar smitta mellan människor? Det får inte bli en pandemi. Jag har bett och jag skulle önska att fler ville göra det. Gud kan stoppa detta onda.
  3. Gudrun
    #2

    Vem har sagt att det är ont?

    Jag ber för att vi ska ta emot det Gud visar oss och våga möta smärta och inte tro att det är Djävulen som står för det.
  4. 2
    Vem har sagt att det är ont? Jag ber för att vi ska ta emot det Gud visar oss och våga möta smärta och inte tro att det är Djävulen som står för det.
  5. Orpa
    #3

    Gaaaah

    Snälla du. Gud vill Inte att vi ska skadas.
    Menar du att han medvetet ger oss sjukdomar och smärta?
    Jag blir så less på sånt här resonemang.
    Gud är god och vill bara gott, men denna världen är just nu tyvärr i den ondes våld!
    Like it or not!
    Klart vi ska be emot såna här farsoter!
  6. 3
    Gaaaah Snälla du. Gud vill Inte att vi ska skadas.
    Menar du att han medvetet ger oss sjukdomar och smärta?
    Jag blir så less på sånt här resonemang.
    Gud är god och vill bara gott, men denna världen är just nu tyvärr i den ondes våld!
    Like it or not!
    Klart vi ska be emot såna här farsoter!
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Gud sänder inte detta!!

    Däremot så har vi ett löfte att vi ska kunna klara oss igenom detta.
    Allt som sker är ju ett resultat på det som en gång släpptes in i världen. Jesus kom för att försona oss från det men så länge vi lever här så är vi i det.
    Min Gud är inte orsaken och han har inte släppt på detta!
  8. 4
    Gud sänder inte detta!! Däremot så har vi ett löfte att vi ska kunna klara oss igenom detta.
    Allt som sker är ju ett resultat på det som en gång släpptes in i världen. Jesus kom för att försona oss från det men så länge vi lever här så är vi i det.
    Min Gud är inte orsaken och han har inte släppt på detta!
  9. Katarina_79
    #5

    Men det är väl självklart

    att det är ont! Gud är alltigenom god och han skulle ju vara schizofren om han började sända oss elände. Självklart kommer allt ont från djävulen, däremot tillåter Gud det än så länge och ger oss kraft att uthärda det onda. Men naturligtvis ska vi be emot allt ont!
  10. 5
    Men det är väl självklart att det är ont! Gud är alltigenom god och han skulle ju vara schizofren om han började sända oss elände. Självklart kommer allt ont från djävulen, däremot tillåter Gud det än så länge och ger oss kraft att uthärda det onda. Men naturligtvis ska vi be emot allt ont!
  11. Troende
    #6

    Ojojoj

    att ni orkar!
    Det är något vissa behöver gå igenom, så enkelt är det. Tänk lite längre för guds skull!
  12. 6
    Ojojoj att ni orkar!
    Det är något vissa behöver gå igenom, så enkelt är det. Tänk lite längre för guds skull!
  13. Gudrun
    #7

    Nä, Gud vill inte att vi ska skadas men

    att vi ska växa. Hur hade den kristna tron sett ut om inte Jesus gick igenom sitt lidande?
  14. 7
    Nä, Gud vill inte att vi ska skadas men att vi ska växa. Hur hade den kristna tron sett ut om inte Jesus gick igenom sitt lidande?
  15. Gudrun
    #8

    Min Gud står för allt.

    Att dela upp världen i ont och gott är att sitta fast i den berömda dualismen och då är det svårt att se att allt är en illusion och att ALLT är kärlek. Så länge du tror på det onda så finns det. När du kan se att allt har en mening i Guds plan så kan du även famna din egna inre ondska och bli fri att älska och ta emot sann kärlek.
  16. 8
    Min Gud står för allt. Att dela upp världen i ont och gott är att sitta fast i den berömda dualismen och då är det svårt att se att allt är en illusion och att ALLT är kärlek. Så länge du tror på det onda så finns det. När du kan se att allt har en mening i Guds plan så kan du även famna din egna inre ondska och bli fri att älska och ta emot sann kärlek.
  17. Gudrun
    #9

    Jag håller som sagt inte med

    om att ont kommer från Djävulen. Jag tror inte på en sådan svart-vit syn utan på att vi har kommit för att se bakom det som vid första anblicken ser ut som ondska. Det är det alla upplysta gör och det är det Jesus gör.
  18. 9
    Jag håller som sagt inte med om att ont kommer från Djävulen. Jag tror inte på en sådan svart-vit syn utan på att vi har kommit för att se bakom det som vid första anblicken ser ut som ondska. Det är det alla upplysta gör och det är det Jesus gör.
  19. Troende
    #10

    Gudrun

    Du är ju lika klok som mig! :-)
  20. 10
    Gudrun Du är ju lika klok som mig! :-)
  21. Nybörjarkristen
    #11

    Vilka

    behöver det och vilka slipper? Jag har själv ett barn med ett svårt handikapp. Behöver just jag det lidande det gett mig och behöver just mitt barn sitt eget lidande?

    Aldrig att jag tror att Gud sänder plåga till människorna han älskar - och han älskar alla! Visst finns ondska. Och den står djävulen för. Det enda vi kan göra är att TRO och be till Gud för att ta emot hans godhet och för att ondskan ska bli svagare. Att skilja mellan gott och ont, rätt och fel, lär vi våra barn. Är det dualism?
  22. 11
    Vilka behöver det och vilka slipper? Jag har själv ett barn med ett svårt handikapp. Behöver just jag det lidande det gett mig och behöver just mitt barn sitt eget lidande?

    Aldrig att jag tror att Gud sänder plåga till människorna han älskar - och han älskar alla! Visst finns ondska. Och den står djävulen för. Det enda vi kan göra är att TRO och be till Gud för att ta emot hans godhet och för att ondskan ska bli svagare. Att skilja mellan gott och ont, rätt och fel, lär vi våra barn. Är det dualism?
  23. Gudrun
    #12

    Men alla har vi våra kors

    att bära - ingen kommer undan och ja, jag tror vi behöver vårt lidande för att växa och se vilka vi är. Precis som Jesus uppstod genom lidandet. Och om du menar att Djävulen sänt er handikappet så menar du att ditt barn alltså är i Djävulens klor?
    Nä. Se istället att Gud sänt er en gåva som kan ta er hela vägen hem och att ett handikappat barn med allt vad det innebär kan vara den största kärlek av dem alla.

    Barn är redan hela när de föds. (Bli som ett barn för att komma till himmelriket....) Sen kommer vi och ska lära dom rätt och fel och splittar upp deras hela världsbild till ont och gott. Men man väljer själv så länge man vill tro på det onda....
  24. 12
    Men alla har vi våra kors att bära - ingen kommer undan och ja, jag tror vi behöver vårt lidande för att växa och se vilka vi är. Precis som Jesus uppstod genom lidandet. Och om du menar att Djävulen sänt er handikappet så menar du att ditt barn alltså är i Djävulens klor?
    Nä. Se istället att Gud sänt er en gåva som kan ta er hela vägen hem och att ett handikappat barn med allt vad det innebär kan vara den största kärlek av dem alla.

    Barn är redan hela när de föds. (Bli som ett barn för att komma till himmelriket....) Sen kommer vi och ska lära dom rätt och fel och splittar upp deras hela världsbild till ont och gott. Men man väljer själv så länge man vill tro på det onda....
  25. Gudrun
    #13

    :oD

    !!
  26. 13
    :oD !!
  27. Nybörjarkristen
    #14

    Inte så enkelt

    \"Se istället att Gud sänt er en gåva som kan ta er hela vägen hem och att ett handikappat barn med allt vad det innebär kan vara den största kärlek av dem alla.\"

    Mitt barn har ett svårt medfött hjärtfel som innebär begränsningar, trötthet, hjärtsvikt och upprepade operationer hela livet med oviss utgång varje gång. Mitt barn har genomlidit svår smärta och vet att den återkommer efter varje ny hjärtoperation. Jag har sett henne lida, ser henne lida och vet att hon kommer att få lida. Skulle det vara Guds verk? Hur kan du tro det?

    Jag tror däremot att Gud skyddar henne och stärker henne liksom han gör med mig och hennes syskon.
  28. 14
    Inte så enkelt \"Se istället att Gud sänt er en gåva som kan ta er hela vägen hem och att ett handikappat barn med allt vad det innebär kan vara den största kärlek av dem alla.\"

    Mitt barn har ett svårt medfött hjärtfel som innebär begränsningar, trötthet, hjärtsvikt och upprepade operationer hela livet med oviss utgång varje gång. Mitt barn har genomlidit svår smärta och vet att den återkommer efter varje ny hjärtoperation. Jag har sett henne lida, ser henne lida och vet att hon kommer att få lida. Skulle det vara Guds verk? Hur kan du tro det?

    Jag tror däremot att Gud skyddar henne och stärker henne liksom han gör med mig och hennes syskon.
  29. Orpa
    #15

    Ja just det!

    Och varför gick han igenom det?
    Jo, för att vi skulle slippa!
    Ska du då ta lidandet han tagit på sig åt dig tillbaka ifrån honom???
    Varför då?
    Växer gör vi ändå!
    Vi har inga garantier om att få leva i välstånd och hälsa, men den onda som drabbar oss kommer INTE från Gud!
  30. 15
    Ja just det! Och varför gick han igenom det?
    Jo, för att vi skulle slippa!
    Ska du då ta lidandet han tagit på sig åt dig tillbaka ifrån honom???
    Varför då?
    Växer gör vi ändå!
    Vi har inga garantier om att få leva i välstånd och hälsa, men den onda som drabbar oss kommer INTE från Gud!
  31. Nybörjarkristen
    #16

    Tack

    för att ni ber! Det finns så mycket ondska i världen och detta hot är en del av allt, men just nu ett globalt sådant.
  32. 16
    Tack för att ni ber! Det finns så mycket ondska i världen och detta hot är en del av allt, men just nu ett globalt sådant.
  33. Nybörjarkristen
    #17

    Tack

    även du för att du vill be! Visst finns det ondska men den kommer inte från Gud! Gud älskar människorna och vill dem inget ont.
  34. 17
    Tack även du för att du vill be! Visst finns det ondska men den kommer inte från Gud! Gud älskar människorna och vill dem inget ont.
  35. Gudrun
    #18

    Vem har sagt att välstånd och hälsa

    är gott? Det kan ju vara ens fattigdom eller ohälsa som gör att man till slut kan överlämnar sig helt till Gud.

    Jag anser inte att Jesus dog för våra synder utan att han lever i var och en av oss och att vi ska ansvar för vilka vi är. Eller anser ni att ni är genomgående goda?
  36. 18
    Vem har sagt att välstånd och hälsa är gott? Det kan ju vara ens fattigdom eller ohälsa som gör att man till slut kan överlämnar sig helt till Gud.

    Jag anser inte att Jesus dog för våra synder utan att han lever i var och en av oss och att vi ska ansvar för vilka vi är. Eller anser ni att ni är genomgående goda?
  37. Gudrun
    #19

    Så då menar du att ditt barn är i

    händerna på Djävulen? Vem har annars sänt dig ditt och din barns kors menar du?



  38. 19
    Så då menar du att ditt barn är i händerna på Djävulen? Vem har annars sänt dig ditt och din barns kors menar du?



  39. Medlem sedan
    Sep 2005
    #20

    Jag tror

    att du fått en underbar start på ditt kristna liv. Fortsätt att tro att Gud är god.
    Han kommer att fortsätta möta dig med svar på dina frågor och du kommer att fortsätta uptäcka alllt mer o mer att han är god och att han lönar dem som tar sin tillflykt till honom!
    Jag tror att din dotter kan bli helad! Fullt o visst!
  40. 20
    Jag tror att du fått en underbar start på ditt kristna liv. Fortsätt att tro att Gud är god.
    Han kommer att fortsätta möta dig med svar på dina frågor och du kommer att fortsätta uptäcka alllt mer o mer att han är god och att han lönar dem som tar sin tillflykt till honom!
    Jag tror att din dotter kan bli helad! Fullt o visst!
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Förbön
    By Så trött och ledsen in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 07:40
  2. Jag bad om förbön
    By *Tovan in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 09:56
  3. Förbön
    By Anonym in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-30, 05:40
  4. Ber om förbön
    By Cheyenne78 in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 17:32
  5. Förbön?
    By Cheyenne78 in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 20:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar