Tips på kvällssaga för 2-åring
_02 Höstbarn
  1. tjorven
    #1

    Tips på kvällssaga för 2-åring

    Ja, rubriken säger väl allt. 2-åringen ska börja sova i egen säng i eeget rum efter att ha sovit i spjälsäng, vill därför börja läsa för honom på kvällarna, men vad??
    Vad läser ni för era barn?

    Kramis
  2. 1
    Tips på kvällssaga för 2-åring Ja, rubriken säger väl allt. 2-åringen ska börja sova i egen säng i eeget rum efter att ha sovit i spjälsäng, vill därför börja läsa för honom på kvällarna, men vad??
    Vad läser ni för era barn?

    Kramis
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Oj - det är många!

    Just nu är kanin-böckerna favoriter. Det är ingen text utan bara bilder som man berättar kring. Det finns lite olika, men vi har kanin-paket, kanin-kalas och kanin-bad.
    En bok för alla har många fina böcker, tex pappahästen, Vem sänkte båten och Råttan Rutger.
    Knacka på och Hitta på är också populära.
    Max-böckerna funkar fortfarande om man broderar ut texten lite.
    Sen har vi lite Nalle Puh-böcker som de gärna vill att vi läser.
    Lycka till! :-)
  4. 2
    Oj - det är många! Just nu är kanin-böckerna favoriter. Det är ingen text utan bara bilder som man berättar kring. Det finns lite olika, men vi har kanin-paket, kanin-kalas och kanin-bad.
    En bok för alla har många fina böcker, tex pappahästen, Vem sänkte båten och Råttan Rutger.
    Knacka på och Hitta på är också populära.
    Max-böckerna funkar fortfarande om man broderar ut texten lite.
    Sen har vi lite Nalle Puh-böcker som de gärna vill att vi läser.
    Lycka till! :-)
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Vi läser Alfons och Laban..

    fast mest Alfons. Klara gillar längre sagor.
  6. 3
    Vi läser Alfons och Laban.. fast mest Alfons. Klara gillar längre sagor.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    vi läser

    Emil, dunderklumpen, alfons, laban, allra käraste syster m.m m.m de uppskattar mer text på kvällen eftersom vi ändå inte sitter & tittar på bilderna (eftersom de ligger i varsinn säng & jaag mittemellan)
  8. 4
    vi läser Emil, dunderklumpen, alfons, laban, allra käraste syster m.m m.m de uppskattar mer text på kvällen eftersom vi ändå inte sitter & tittar på bilderna (eftersom de ligger i varsinn säng & jaag mittemellan)
  9. mlis
    #5

    laban& labolina....

    ...och lilla Anna och Långa fabrorn. Perfekt mycket text o bra bilder.
    Det finns en fin samlingsbok från rabén&sjögren som heter barnens älsklingar: Dinkeli Dunkeli Doja. Där finns massor med olika sagor o sånger o ramsor som min dotter älskar!!
    Ellenböckerna är jättebra (Av catarina Krusval)
    Bu & Bä är kul och vill vi läsa med lite mer text har faktiskt Astrid Lindgrens Lotta-böcker gått hem, speciellt på kvällen. För att inte tala om EMIL!!
    Brukar reducera texten lite om jag märker att hon tappar intresset.
    Det bästa är att läsa böcker du själv gillar. Det blir mest inlevelse då.
    Lycka till!
  10. 5
    laban& labolina.... ...och lilla Anna och Långa fabrorn. Perfekt mycket text o bra bilder.
    Det finns en fin samlingsbok från rabén&sjögren som heter barnens älsklingar: Dinkeli Dunkeli Doja. Där finns massor med olika sagor o sånger o ramsor som min dotter älskar!!
    Ellenböckerna är jättebra (Av catarina Krusval)
    Bu & Bä är kul och vill vi läsa med lite mer text har faktiskt Astrid Lindgrens Lotta-böcker gått hem, speciellt på kvällen. För att inte tala om EMIL!!
    Brukar reducera texten lite om jag märker att hon tappar intresset.
    Det bästa är att läsa böcker du själv gillar. Det blir mest inlevelse då.
    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6

    benny gris

    är favvon just nu.
  12. 6
    benny gris är favvon just nu.
  13. mamma till 4 kottar
    #7

    lär med Barbapappa är favorit

    Hoppas man få svara fast man bara är på besök. Min -o3:a är vårbarn.
    Vi har väldigt mycket barnböcker (tredje barnet). Stora favoriter just nu är lär med Brabapappa (en om siffror, en om färger och en om former). Annars läser jag många böcker med tecken i; Totte klär ut sig och Totte går ut är populära.

    Får man lov att passa på att tipsa om en diskussionsgrupp om barn och läsning (och lite till):
    http://groups.yahoo.com/group/barnlaserochskriver/
  14. 7
    lär med Barbapappa är favorit Hoppas man få svara fast man bara är på besök. Min -o3:a är vårbarn.
    Vi har väldigt mycket barnböcker (tredje barnet). Stora favoriter just nu är lär med Brabapappa (en om siffror, en om färger och en om former). Annars läser jag många böcker med tecken i; Totte klär ut sig och Totte går ut är populära.

    Får man lov att passa på att tipsa om en diskussionsgrupp om barn och läsning (och lite till):
    http://groups.yahoo.com/group/barnlaserochskriver/

Liknande trådar

  1. flyga med en 1.5 åring+tips!
    By femella in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 15:11
  2. tips för 1,5 åring?
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 21:40
  3. Tips på bak med 3,5 åring?
    By Elin med Selma in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 15:55
  4. Tips på kvällssaga för 2-åring..
    By tjorven in forum _03 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 21:48
  5. Tips på kvällssaga för 2-åring..
    By tjorven in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 16:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar