En sak till....
Planera för barn
  1. GosGumman
    #1

    En sak till....

    Det är så att ja börjat me p-piller, men vill själv ej fortsätta me dem. Hur ska ja ställa frågan till sambon om han verkligen vill att ja äter eller om vi ska låta de bli bebis och ta de som de kommer.

    Blir knäpp snart... Hur diskuterar man längtan och son vilja?
  2. 1
    En sak till.... Det är så att ja börjat me p-piller, men vill själv ej fortsätta me dem. Hur ska ja ställa frågan till sambon om han verkligen vill att ja äter eller om vi ska låta de bli bebis och ta de som de kommer.

    Blir knäpp snart... Hur diskuterar man längtan och son vilja?
  3. malamuten
    #2

    Jag skulle

    säga som det var. Att jag vill sluta med mina p-piller och att jag gärna skulle vilja ha en bebis till. Då får han säga vad han tycker och jag får ta ställning utifrån det och min egen vilja.. :-)

    mvh Anna
  4. 2
    Jag skulle säga som det var. Att jag vill sluta med mina p-piller och att jag gärna skulle vilja ha en bebis till. Då får han säga vad han tycker och jag får ta ställning utifrån det och min egen vilja.. :-)

    mvh Anna
  5. GosGumman
    #3

    Ja slutade me p-piller igår...

    ....och vi kommer ta de försiktigt. Ska försöka mig på de där me persona, p-dator. De gemensamma beslutet om att sluta me p-piller e för ja ej klarar alla hormoner. Ätit dem i tre veckor och ja går omkring (den sista veckan) och MÅR ILLA titt som tätt. Och de beror nog på hormon-CHOCK i kroppen, då ja tog min sista p-spruta i JUNI. Skulle tagit en ny i sept, men ville ej. Så de blev p-piller, och slutade nu, tre veckor efter start.

    Kan man ställa sig upp o säga till ordentligt att \"Ja VILL ha barn\" ??? Springer ej mannen iväg då? Vill ej att de ska gå tokigt pga min LÄÄÄÄNGTAN, men samtidigt så känner ja att tänk om ja väntar o väntar och sen blir de inge iaf.

    JA MÅR DÅLIGT AV DETTA TROR JA!!!

    Attans.... Men men....

    Kram o tack för att du svarat på mina inlägg.
  6. 3
    Ja slutade me p-piller igår... ....och vi kommer ta de försiktigt. Ska försöka mig på de där me persona, p-dator. De gemensamma beslutet om att sluta me p-piller e för ja ej klarar alla hormoner. Ätit dem i tre veckor och ja går omkring (den sista veckan) och MÅR ILLA titt som tätt. Och de beror nog på hormon-CHOCK i kroppen, då ja tog min sista p-spruta i JUNI. Skulle tagit en ny i sept, men ville ej. Så de blev p-piller, och slutade nu, tre veckor efter start.

    Kan man ställa sig upp o säga till ordentligt att \"Ja VILL ha barn\" ??? Springer ej mannen iväg då? Vill ej att de ska gå tokigt pga min LÄÄÄÄNGTAN, men samtidigt så känner ja att tänk om ja väntar o väntar och sen blir de inge iaf.

    JA MÅR DÅLIGT AV DETTA TROR JA!!!

    Attans.... Men men....

    Kram o tack för att du svarat på mina inlägg.
  7. malamuten
    #4

    Det är svårt att säga vad någon annan ska göra..

    Jag vet ju inte hur er relation är eller hur länge ni har varit tillsammans.. Personligen så har jag den tanken ibland att något jag säger kan få min sambo att sticka men samtidigt så måste jag vara ärlig både mot honom och mig själv. Jag har alltså sagt rätt ut att jag vill ha barn och att jag inte vill vänta tills jag blir 35 eftersom jag skulle vilja ha minst 2 barn.. Han säger inte så mkt annat än att han tycker att vi kan vänta ett tag till..

    Jag hoppas att allting löser sig för dig (er)

    kram
    /Anna
  8. 4
    Det är svårt att säga vad någon annan ska göra.. Jag vet ju inte hur er relation är eller hur länge ni har varit tillsammans.. Personligen så har jag den tanken ibland att något jag säger kan få min sambo att sticka men samtidigt så måste jag vara ärlig både mot honom och mig själv. Jag har alltså sagt rätt ut att jag vill ha barn och att jag inte vill vänta tills jag blir 35 eftersom jag skulle vilja ha minst 2 barn.. Han säger inte så mkt annat än att han tycker att vi kan vänta ett tag till..

    Jag hoppas att allting löser sig för dig (er)

    kram
    /Anna
  9. GosGumman
    #5

    Vi pratade om detta imorse...

    och till o börja me så ska vi se till att min kropp blir hormonfri och sen ta ställning till detta. De tror ja e bra för mig. För till kroppen kommit \"tillbaka\" efter alla hormoner så kommer ja bli så ledsen om ja ska gå o HOPPAS på att bli gravid.

    Ja sa även att ja står som så att ja INTE skulle kunna välja bort ett barn om ja mot förmodan blir gravid för \"tidigt\". Sa de på ett sånt sätt så att han vet att ja förstår honom, men att han även måste förstå mig. Och det gjorde han ju.

    Och vi har varit tillsammans i fyra år. De två första va lite upp o ner, men de två senaste... Så kär o ja älskar honom verkligen. Om sju dagar flyttar vi till gemensam lägenhet. HÄRLIGT! Bor ju ihop nu me, men nu blir de VÅR GEMENSAMMA. hihi... LYCKLIG!!!!
  10. 5
    Vi pratade om detta imorse... och till o börja me så ska vi se till att min kropp blir hormonfri och sen ta ställning till detta. De tror ja e bra för mig. För till kroppen kommit \"tillbaka\" efter alla hormoner så kommer ja bli så ledsen om ja ska gå o HOPPAS på att bli gravid.

    Ja sa även att ja står som så att ja INTE skulle kunna välja bort ett barn om ja mot förmodan blir gravid för \"tidigt\". Sa de på ett sånt sätt så att han vet att ja förstår honom, men att han även måste förstå mig. Och det gjorde han ju.

    Och vi har varit tillsammans i fyra år. De två första va lite upp o ner, men de två senaste... Så kär o ja älskar honom verkligen. Om sju dagar flyttar vi till gemensam lägenhet. HÄRLIGT! Bor ju ihop nu me, men nu blir de VÅR GEMENSAMMA. hihi... LYCKLIG!!!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6

    Alltid nervöst...

    Jag var jätte nervös innan jag verkligen bestämde mig för att fråga min sambo om han ville ha barn med mig.
    Först sa han att han ville vänta, men bara någon månad senare så hade han ändrat sig och sa att jag skulle ta ut min spiral.

    Men om ni bestämt er för att gå på P-dator så månste han ju ändå vara ganska förberedd på att få ett barn nu i alla fall. Man vet ju aldrig... Så han vänjer sig nog snart vid tanken. :)

    Lycka till!!
  12. 6
    Alltid nervöst... Jag var jätte nervös innan jag verkligen bestämde mig för att fråga min sambo om han ville ha barn med mig.
    Först sa han att han ville vänta, men bara någon månad senare så hade han ändrat sig och sa att jag skulle ta ut min spiral.

    Men om ni bestämt er för att gå på P-dator så månste han ju ändå vara ganska förberedd på att få ett barn nu i alla fall. Man vet ju aldrig... Så han vänjer sig nog snart vid tanken. :)

    Lycka till!!
  13. GosGumman
    #7

    Jodå...

    Van vid tanken e han nog. Han skulle väl inte sparka bakut om ja nu skulle bli gravid. *ler* Men de e just de att de e hans första o så, och så vill han nog själv VERKLIGEN komma ur pojk/garage/dataspel-tiden innan han skaffar sig bebis.

    DE e faktiskt smart tänkt av honom tror ja. Han har ej sagt det rakt ut, men ja känner på mig att de e så. De e lite så nu när vi har min dotter varannan vecka. Han e VÄRLDENS BÄSTA plastpappa när dottern är här, och när hon e hos sin pappa så tar han igen mycke av de där me att hänga me grabbarna, sätta på sig hörlurarna och spela i tre timmar vid datorn eller kanske ligga o meka i tre dagar i sträck.

    Känns skönt iaf att han tänker på detta. De e moget tänkt av honom tycker ja.

    Dagen för bebis för vår del kommer... Om den kommer snabbt blir ja SÅ LYCKLIG, om ja får vänta me att föda omkring ja e 29 (e 27 nu) så e ja lika lycklig för de. *ler*

    Tack för lyckönskningar!
  14. 7
    Jodå... Van vid tanken e han nog. Han skulle väl inte sparka bakut om ja nu skulle bli gravid. *ler* Men de e just de att de e hans första o så, och så vill han nog själv VERKLIGEN komma ur pojk/garage/dataspel-tiden innan han skaffar sig bebis.

    DE e faktiskt smart tänkt av honom tror ja. Han har ej sagt det rakt ut, men ja känner på mig att de e så. De e lite så nu när vi har min dotter varannan vecka. Han e VÄRLDENS BÄSTA plastpappa när dottern är här, och när hon e hos sin pappa så tar han igen mycke av de där me att hänga me grabbarna, sätta på sig hörlurarna och spela i tre timmar vid datorn eller kanske ligga o meka i tre dagar i sträck.

    Känns skönt iaf att han tänker på detta. De e moget tänkt av honom tycker ja.

    Dagen för bebis för vår del kommer... Om den kommer snabbt blir ja SÅ LYCKLIG, om ja får vänta me att föda omkring ja e 29 (e 27 nu) så e ja lika lycklig för de. *ler*

    Tack för lyckönskningar!
  15. malamuten
    #8

    Vad roligt att höra

    att allting gick bra och grattis till \"ihopflyttningen´\" :-)

    mvh Anna
  16. 8
    Vad roligt att höra att allting gick bra och grattis till \"ihopflyttningen´\" :-)

    mvh Anna

Liknande trådar

  1. Grattis till alla Minus och till Sabina!
    By J m K&L in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 09:54
  2. svar till alla om choklad till hund
    By Valerina in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 09:14
  3. Lycka till till alla som åker in idag!!
    By Mari med JIM & E in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 12:22
  4. Till alla tomtar men mest till tomtemor
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 14:38
  5. en tröst till ledsna + till alla andra
    By irrhonan in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 18:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar