Amadeus kolik verkar bli bättre!!
_05 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Amadeus kolik verkar bli bättre!!

    Natten mellan den 19-20 oktober (Känns underbart att inte bara behöva bära bära bära... Och lillkillen har inte längre ont.

    För ca en vecka sedan började han sova i sin spjälsäng. Nattningen tar ca 30-60 min men han sover dock i sin egen säng. Det gjorde han aldrig förr, han var som ett plåster på mig. Jag brukar dock lägga honom bredvid mig efter tidigt morgonmål. Men idag sov han i sin spjälsäng HELA natten. Är det sant??

    Igår åkte jag iväg själv med honom och handlade för första gången. Lite nervös. Är van att han skriker i bilen, eller börjar gallskrika vid 16-snåret. Skrek INGENTING. Annars inte kul att handla med en skrikande bebis, gjorde det aldrig förr OM inte pappa är med förstås så en kan bära.

    Minskade ner kolikmedicinen igår morse. Ska trappa ner ännu mer nästa vecka för att se vad som händer. Men det verkar som om hans matsmältningssystem börjar mogna nu, förut bajsade han var 4:e timma. Helt plötsligt har han bara börjat bajsa 1 gång/dag el. 1 gång/varannan dag. Verkar som om det var 3-månaderskolik för samma vecka som han fyllde 3 månader ändrades sömnvanorna samt bajsvanorna helt plötsligt!
    Kram från en lycklig Lindsey!
  2. 1
    Amadeus kolik verkar bli bättre!! Natten mellan den 19-20 oktober (Känns underbart att inte bara behöva bära bära bära... Och lillkillen har inte längre ont.

    För ca en vecka sedan började han sova i sin spjälsäng. Nattningen tar ca 30-60 min men han sover dock i sin egen säng. Det gjorde han aldrig förr, han var som ett plåster på mig. Jag brukar dock lägga honom bredvid mig efter tidigt morgonmål. Men idag sov han i sin spjälsäng HELA natten. Är det sant??

    Igår åkte jag iväg själv med honom och handlade för första gången. Lite nervös. Är van att han skriker i bilen, eller börjar gallskrika vid 16-snåret. Skrek INGENTING. Annars inte kul att handla med en skrikande bebis, gjorde det aldrig förr OM inte pappa är med förstås så en kan bära.

    Minskade ner kolikmedicinen igår morse. Ska trappa ner ännu mer nästa vecka för att se vad som händer. Men det verkar som om hans matsmältningssystem börjar mogna nu, förut bajsade han var 4:e timma. Helt plötsligt har han bara börjat bajsa 1 gång/dag el. 1 gång/varannan dag. Verkar som om det var 3-månaderskolik för samma vecka som han fyllde 3 månader ändrades sömnvanorna samt bajsvanorna helt plötsligt!
    Kram från en lycklig Lindsey!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Oj, text föll bort...

    I början skulle det stå att natten mellan den 19-20 oktober (fyllde 3 mån den 20:e)sov han sin första natt 21:00-05:30.
  4. 2
    Oj, text föll bort... I början skulle det stå att natten mellan den 19-20 oktober (fyllde 3 mån den 20:e)sov han sin första natt 21:00-05:30.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    åh vad skönt!

    Hoppas att han fortsätter att må bra i magen! Jag har börjat trappa ner på minifomet, Hugo verkar oxå må bättre i magen nu. Det är sååå skönt att det inte alltid är magen som väcker honom. Fast här har inte antalet bajsblöjor minskat än, men förhoppningsvis kan det gå framåt på den fronten oxå.

    kram tebax
  6. 3
    åh vad skönt! Hoppas att han fortsätter att må bra i magen! Jag har börjat trappa ner på minifomet, Hugo verkar oxå må bättre i magen nu. Det är sååå skönt att det inte alltid är magen som väcker honom. Fast här har inte antalet bajsblöjor minskat än, men förhoppningsvis kan det gå framåt på den fronten oxå.

    kram tebax
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Härligt!

    Det är så skönt när de börjar sova bra. Linnea sover bra, har sovit från 21-05 men de sista dagarna har hon vaknat vid 3 men det är ändå okej. Igår när det var dop hann jag inte tänka på minifomen så nu testar jag för att se om hon klarar sig utan. Håll tummarna!
  8. 4
    Härligt! Det är så skönt när de börjar sova bra. Linnea sover bra, har sovit från 21-05 men de sista dagarna har hon vaknat vid 3 men det är ändå okej. Igår när det var dop hann jag inte tänka på minifomen så nu testar jag för att se om hon klarar sig utan. Håll tummarna!

Liknande trådar

  1. Verkar bättre
    By janfebbarn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 11:28
  2. Bättre äl verkar det som
    By Blåklockan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 19:49
  3. Dag 2 verkar bli bättre
    By camilla_73 in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 18:32
  4. Det verkar gå bättre idag
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 22:35
  5. Dagen verkar bli bättre och bättre
    By Anna i Seattle, bf 4/12 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 21:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar