dålig erfarenhet med Cocillana
Barnsjukdomar
  1. @nn@
    #1

    dålig erfarenhet med Cocillana

    Vår tjej på snart 4 år har haft en jobbig rethosta i ett par dar. Fick Cocillana utskrivet och gav henne första dosen i går kväll. Efter ca 30 minuter fick hon starka magsmärtor och var väldigt påverkad och ledsen. Det tog ca två timmar innan det gick över. Såg på biverkningarna att \"kramp i gallvägarna\" kan inträffa. Jag får gåshud när jag tänker på hur ont hon måste ha haft....Och inget kunde man göra heller...! Är det någon mer som känner igen detta? Nu har vi Mollipect sen tidigare, men nu vågar jag inte ge henne något överhuvudtaget, tänk om hon reagerar mot den också nu (fast hon har aldrig gjort det förut) Men nu är jag nervös att gårkvällens attack gjort henne känslig mot andra hostmediciner också.... Vill INTE att hon ska behöva genomlida detta igen! Vad tror ni? Kan Mollipecten funka ändå?
  2. 1
    dålig erfarenhet med Cocillana Vår tjej på snart 4 år har haft en jobbig rethosta i ett par dar. Fick Cocillana utskrivet och gav henne första dosen i går kväll. Efter ca 30 minuter fick hon starka magsmärtor och var väldigt påverkad och ledsen. Det tog ca två timmar innan det gick över. Såg på biverkningarna att \"kramp i gallvägarna\" kan inträffa. Jag får gåshud när jag tänker på hur ont hon måste ha haft....Och inget kunde man göra heller...! Är det någon mer som känner igen detta? Nu har vi Mollipect sen tidigare, men nu vågar jag inte ge henne något överhuvudtaget, tänk om hon reagerar mot den också nu (fast hon har aldrig gjort det förut) Men nu är jag nervös att gårkvällens attack gjort henne känslig mot andra hostmediciner också.... Vill INTE att hon ska behöva genomlida detta igen! Vad tror ni? Kan Mollipecten funka ändå?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Mollipect har inte den typen av påverkan på magen

    så för den delen är det ingen fara. Däremot är den inte hostdämpande, så den kanske inte funkar på den typen av hosta dottern har.

  4. 2
    Mollipect har inte den typen av påverkan på magen så för den delen är det ingen fara. Däremot är den inte hostdämpande, så den kanske inte funkar på den typen av hosta dottern har.

  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    pröva med mollipecten

    JAg skulle nog inte ge vår dotter cocillana det är ju morfin i den.
    Och efter den smärta din dotter fick så pröva med mollipect eller vanligt ljummet vatten.
    När vår dotter har hosta så höjer jag huvud änden av sängen.
    Lycka till
  6. 3
    pröva med mollipecten JAg skulle nog inte ge vår dotter cocillana det är ju morfin i den.
    Och efter den smärta din dotter fick så pröva med mollipect eller vanligt ljummet vatten.
    När vår dotter har hosta så höjer jag huvud änden av sängen.
    Lycka till
  7. Ulrika
    #4

    Min...

    mamma fick exakt samma problem när hon tog Cocilana. Det händer nog rätt ofta eftersom det är en vanlig medicin. Stackars lilltjejen. Här körvi Lepheton vid hosta nattetid och båda killarna svarar bra på den.

    Lycka till!
  8. 4
    Min... mamma fick exakt samma problem när hon tog Cocilana. Det händer nog rätt ofta eftersom det är en vanlig medicin. Stackars lilltjejen. Här körvi Lepheton vid hosta nattetid och båda killarna svarar bra på den.

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5

    Ordentligt att dricka

    kan också hjälpa.
    Enl. läkaren på akuten hjälper ett halvt glas vatten lika bra som Mollipect. Den är slemlösande och inte hostdämpande.

    Hoppas hon blir bättre snart.
  10. 5
    Ordentligt att dricka kan också hjälpa.
    Enl. läkaren på akuten hjälper ett halvt glas vatten lika bra som Mollipect. Den är slemlösande och inte hostdämpande.

    Hoppas hon blir bättre snart.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Vår läkare

    skrev ut lepheton, det har funkat jättebra på båda vår pojkar! Hoppas att hon blir av med sin hosta snart, det är ju jättesynd om henne, det är ju jobbigt att hosta ju....

    Krya på henne:D
  12. 6
    Vår läkare skrev ut lepheton, det har funkat jättebra på båda vår pojkar! Hoppas att hon blir av med sin hosta snart, det är ju jättesynd om henne, det är ju jobbigt att hosta ju....

    Krya på henne:D
  13. oxå apotekare
    #7

    Fast klarar man inte

    Cocillana är det inte så troligt att man klarar Lepheton heller eftersom de båda innehåller etylmorfin (kodein). Bägge är kombinationsläkemedel, i Cocillana finns även en slemlösande substans (cocillana) och i Lepheton en luftrörsvidgande (efedrin). Även receptfria noskapin/nipaxon mot rethosta innehåller ett morfinderivat (dock ej lika potent) som kan ge samma biverkan - kraftig magsmärta.
  14. 7
    Fast klarar man inte Cocillana är det inte så troligt att man klarar Lepheton heller eftersom de båda innehåller etylmorfin (kodein). Bägge är kombinationsläkemedel, i Cocillana finns även en slemlösande substans (cocillana) och i Lepheton en luftrörsvidgande (efedrin). Även receptfria noskapin/nipaxon mot rethosta innehåller ett morfinderivat (dock ej lika potent) som kan ge samma biverkan - kraftig magsmärta.

Liknande trådar

  1. cocillana biverkningar ?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 18:31
  2. Dålig erfarenhet...
    By Milla36 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 17:27
  3. Nu har jag tagit lite mer cocillana
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:36
  4. Dålig erfarenhet av Postfoto?
    By Skrynklan in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:30
  5. dålig erfarenhet av stykpå etiketter...
    By Charlotta m. Lukas o Filip in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 23:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar