ledsen
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    ledsen

    I kväll är jag ledsen...tänker på Mamma hela tiden.
    Här sitter vi och har en mysig lördag kväll och knappt en kilometer bort ligger mamma och kan inte ens vända sig i sängen.
    I kväll har vår dotter ätit mjölk choklad....det var en av mammas passion...nu kan hon inte ens ta nåt i munnen utan att kräkas.
    Jag är så ledsen
  2. 1
    ledsen I kväll är jag ledsen...tänker på Mamma hela tiden.
    Här sitter vi och har en mysig lördag kväll och knappt en kilometer bort ligger mamma och kan inte ens vända sig i sängen.
    I kväll har vår dotter ätit mjölk choklad....det var en av mammas passion...nu kan hon inte ens ta nåt i munnen utan att kräkas.
    Jag är så ledsen
  3. en annan 71:a
    #2

    Lilla vän...

    ... jag är så ledsen för din skull...
    Du ska inte känna dåligt samvete för er mysiga kväll. Du vet ju att det skulle göra henne glad att ni kan koppla av lite och ha en myskväll, trots hennes svåra sjukdom.
    Eller hur?!
    Visst kan du se framför dej hur hon skulle dra på mun och hur ögonen skulle lysa om hon kunde förmedla vad hon känner, när du berättar om din dotter och chokladen?

    Massor med styrkekramar till dej!!!!!
  4. 2
    Lilla vän... ... jag är så ledsen för din skull...
    Du ska inte känna dåligt samvete för er mysiga kväll. Du vet ju att det skulle göra henne glad att ni kan koppla av lite och ha en myskväll, trots hennes svåra sjukdom.
    Eller hur?!
    Visst kan du se framför dej hur hon skulle dra på mun och hur ögonen skulle lysa om hon kunde förmedla vad hon känner, när du berättar om din dotter och chokladen?

    Massor med styrkekramar till dej!!!!!
  5. mamma på 45 år
    #3

    Jag vet exakt hur det känns,jag med..

    mamma fick obotlig sköldkörtelcancer o dog efetr ca 9 månader,så frot hon blev inlagd på onkologen så var det kört..hon fick svåra hallucinationer,såg råttor o fåglar som flög i rummet.Hon trodde att sjukhuspersonalen skulle mörda henne..det var en fruktansvärd tid.Hon tappade rösten helt av strålningen,hennes bröstkorg såg ut som hårdgrillad svart korv..Jon sov mycket och mådde illa.Kunde inte svälja till sit utan det hon försökte dricka kom upp genom näsan.
    Inte kunde vi prata heller för hon var så förvirrad.Antagligen av att cancern spritts och att den \"förgiftade\" henne,sa läkaren.Hon fick också jättedålig hörsel,och klagade på att vi anhöriga \"viskade\" då vi pratade..Vet inte varför hon fick dålig hörsel.hon hade superhördel innan sjukdomen.
    Jag minns en kväll då jag satt här i soffan med familjen o telefonen ringde.Det var MAMMA!! Jag blev så himla rörd o glad,hon hade velat få hjälp med att ringa upp mig..
    Kram på dig i alla fall!
  6. 3
    Jag vet exakt hur det känns,jag med.. mamma fick obotlig sköldkörtelcancer o dog efetr ca 9 månader,så frot hon blev inlagd på onkologen så var det kört..hon fick svåra hallucinationer,såg råttor o fåglar som flög i rummet.Hon trodde att sjukhuspersonalen skulle mörda henne..det var en fruktansvärd tid.Hon tappade rösten helt av strålningen,hennes bröstkorg såg ut som hårdgrillad svart korv..Jon sov mycket och mådde illa.Kunde inte svälja till sit utan det hon försökte dricka kom upp genom näsan.
    Inte kunde vi prata heller för hon var så förvirrad.Antagligen av att cancern spritts och att den \"förgiftade\" henne,sa läkaren.Hon fick också jättedålig hörsel,och klagade på att vi anhöriga \"viskade\" då vi pratade..Vet inte varför hon fick dålig hörsel.hon hade superhördel innan sjukdomen.
    Jag minns en kväll då jag satt här i soffan med familjen o telefonen ringde.Det var MAMMA!! Jag blev så himla rörd o glad,hon hade velat få hjälp med att ringa upp mig..
    Kram på dig i alla fall!
  7. mamma på 45 år
    #4

    Ursäkta stavfelen,jag sitter i ..

    ett ganska mörkt rum och ser visst inte tangenterna riktigt..
  8. 4
    Ursäkta stavfelen,jag sitter i .. ett ganska mörkt rum och ser visst inte tangenterna riktigt..
  9. Jessica
    #5

    hej

    Tänker på dig och allt det svåra du går igenom. Det är så svårt när samvetet gör sig gällande. Hoppas att du logiskt kan förstå att du måste kunna unna dig att ha det bra. Du måste ju försöka hålla dig och din familj över ytan så att säga. Det är inte ditt fel att din mamma är där hon är.
  10. 5
    hej Tänker på dig och allt det svåra du går igenom. Det är så svårt när samvetet gör sig gällande. Hoppas att du logiskt kan förstå att du måste kunna unna dig att ha det bra. Du måste ju försöka hålla dig och din familj över ytan så att säga. Det är inte ditt fel att din mamma är där hon är.

Liknande trådar

  1. Ledsen
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 22:16
  2. Ledsen
    By hemlig ett tag till in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 18:52
  3. Såå ledsen...
    By Malvas_mam in forum Utvecklingshämning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 23:46
  4. Ledsen... såååå ledsen (ot)
    By ting- in forum Autismspektrum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 12:17
  5. Orolig..och ledsen ledsen
    By mina in forum Styvfamiljer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar