Hej igen!
_95 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Hej igen!

    Hur har ni det nu då?
    Nu har det varit lite dött härinne ett tag...
    En liten fråga vet ni hur många timmar som de enligt skolverket ska gå i skolan när de går i fyran, har precis varit på kalas där vi diskuterade detta då det verkade skilja väldans mellan våra olika skolor, antar att de finns någon typ av reglering av det hela eller?
  2. 1
    Hej igen! Hur har ni det nu då?
    Nu har det varit lite dött härinne ett tag...
    En liten fråga vet ni hur många timmar som de enligt skolverket ska gå i skolan när de går i fyran, har precis varit på kalas där vi diskuterade detta då det verkade skilja väldans mellan våra olika skolor, antar att de finns någon typ av reglering av det hela eller?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Ingen aning.

    Gick just och räknade efter på Saras schema.
    Effektiv tid, utan raster och luncher samt utan 3x20 minuter resusrs så landar hon på 21,20 tim/vecka.
    Sök på skolverkets hemsida annars, även om det är svårt att hitta just det man söker.

    Jag har annars en fråga gällande lillasyster som går på fritids efter skolan. Får fritids stänga klockan 16.00 fredagen innan allhelgonahelgen? När dom normalt stänger kl 18.00.
    Sambon har ringt skolverket men dom hade inget riktigt svar på det och studierektorn har inte ringt upp trots att ett flartal meddelanden är lämnade.
    Fritidsföreståndaren tycker själv att det är underligt, men är samtidigt glad att få sluta tidigare.

    Knaset med oss är att vi inte är kontorsmänniskor, utan sambon är snickare och jag jobbar på en lunchrestaurang och vi båda slutar 16.00, även om det är dag innan helg.
    Jag kan ju inte stänga mitt i lunchen bara för att \"alla\" andra slutar tidigare.
  4. 2
    Ingen aning. Gick just och räknade efter på Saras schema.
    Effektiv tid, utan raster och luncher samt utan 3x20 minuter resusrs så landar hon på 21,20 tim/vecka.
    Sök på skolverkets hemsida annars, även om det är svårt att hitta just det man söker.

    Jag har annars en fråga gällande lillasyster som går på fritids efter skolan. Får fritids stänga klockan 16.00 fredagen innan allhelgonahelgen? När dom normalt stänger kl 18.00.
    Sambon har ringt skolverket men dom hade inget riktigt svar på det och studierektorn har inte ringt upp trots att ett flartal meddelanden är lämnade.
    Fritidsföreståndaren tycker själv att det är underligt, men är samtidigt glad att få sluta tidigare.

    Knaset med oss är att vi inte är kontorsmänniskor, utan sambon är snickare och jag jobbar på en lunchrestaurang och vi båda slutar 16.00, även om det är dag innan helg.
    Jag kan ju inte stänga mitt i lunchen bara för att \"alla\" andra slutar tidigare.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Sara går vanlig komunal grundskola.

    Missade att skriva det eftersom det är så mpnga barn i vårt område som går i friskolor.
  6. 3
    Sara går vanlig komunal grundskola. Missade att skriva det eftersom det är så mpnga barn i vårt område som går i friskolor.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Låter ju märkligt

    att de ska kunna stänga tidigare bara sådär.
  8. 4
    Låter ju märkligt att de ska kunna stänga tidigare bara sådär.
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Ja, vi tycker

    också det.
    Sambon ringde Skolverket men dom visste inte heller. Underligt nog.
  10. 5
    Ja, vi tycker också det.
    Sambon ringde Skolverket men dom visste inte heller. Underligt nog.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Keine anung....

    har inte en aning...
    Här går de
    8-14 *3
    8-14.30
    8-13.20

    Det är ju vissa timmar i varje ämne de skall ha, men har ingen aning om hur många..*s*
  12. 6
    Keine anung.... har inte en aning...
    Här går de
    8-14 *3
    8-14.30
    8-13.20

    Det är ju vissa timmar i varje ämne de skall ha, men har ingen aning om hur många..*s*

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. Hemofilus influenza igen och igen
    By CillaLi in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 19:02
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar